To jest widok strony w wersji do druku
-
Problem z temperatura
Witam :)
mam problem z zagrzaniem się auta a mianowicie na postoju osiąga swoją optymalna temp ale jak już zaczynam jechac to po przejechaniu kilku km temp spada poniżej połowy. Podejrzewalem termostat który wymienilem na używany ale to nie pomogło i jest to samo ale przy jego demontarzu widzialem że się otwiera. Posiadam instalację gazowa. I jeszcze moje pytanie czy porownik może aż tyle ciepła pobierac? Czy taka jest przypadłość tych aut?
Auto jak w opisie. Z gory dzięki koledzy i kolezanki ;)
-
Moim zdaniem wymieniłeś popsuty termostat na popsuty;) Zwykle termostaty zacinają się w pozycji otwartej - dlatego na postoju, gdy powietrze nie opływa chłodnicy auto osiąga optymalna temperaturę - ale w zimę będzie gorzej. Odpal zimny silnik i sprawdź górną rurę od chłodnicy, czy robi się szybko ciepła czy dopiero w okolicach 80 stopni. Parownik wpina się w mały obieg i nie powinien mieć wpływu na nagrzewanie silnika. Po wymianie termostatu odpowietrzyłeś dobrze układ?
-
On był zamknięty jak go wyciagnolem z innej brava. A jak wyciaglem go po rozegraniu silnika to był otwarty tylko nie wiem czy w pełnym zakresie czy się tam nie przyciol ale zamykać się zamyka. Odpowietrzylem tymi 3 odpowietrznikami. Sprawdze to co mowisz o tej rorze. Ile powinno wejść petrygo?
-
Wyjmowałeś termostat z gorącego silnika? Bo jeśli ostygł a był nadal otwarty to coś z nim nie tak. Jakby się nie otwierał do końca to silnik by się przegrzewał.
-
Tak bo mialem zakładać spowrotem stary. Wiem że termostat zamyka i otwiera obieg cieczy ale tak jak mówię jak go wyciągiem na złamie to był zamknięty a jak go demontowalem w mojej na rozegranym silniku to był otwarty tylko że nie wiem czy na max pracy. Jakie są jego parametry pracy?
Było lato więc się nie przejmował nim ale dziś rano było chłodno a on ledwo trzymał mi min. stan temp.
-
Możesz wsadzić do gorącej a potem zimnej wody, zobaczysz jak się bedzie zachowywał.
-
Taki mam też plan wsadzić go do gorącej czekać aż się otworzy i zaraz do zimnej albo mniej chłodnej żeby nie pękł. Czy fiaty ogolnie mają problem z temp czy z reguly utrzymują te swoje 90?
Mam nadzieję że to tylko termostat bo jesień już tuż tuż
-
Z tego co wiem czasem w palio wskazania bywają różne, lecz Twój opis ewidentnie wskazuje na uszkodzenie termostatu.
-
Chcialem jak najlepiej odwzorowac to co się dzieje w słowach :) Ile taki termostat może kosztować ? (w grę nie wchodzą podróbki) z tego co widzę to trzeba będzie kupić z obudowa bo jest nie rozbieralny chyba że się mylę. Bo jeszcze mój kumpel mi dziś mowil że mial kiedyś seica 1.1 w gazie to mu przez parownik nie chcial się nagrzac ale kolega Marshall to wykluczyl. Człowiek się uczy całe życie a glupim umrze nie stety
-
Koło 100 zł więcej nie powinien, sprawdź w eprze dokładnie nr części po nr VIN.
-
Niestety termostaty lubią padać prędzej czy później we fiatach. Ale niektórzy wkładają tekturę przed chłodnicę na zimę i tak jeżdżą latami ;)
-
Cytat:
Napisał
markshall Niestety termostaty lubią padać prędzej czy później we fiatach. Ale niektórzy wkładają tekturę przed chłodnicę na zimę i tak jeżdżą latami
Na 100% autor tematu ma uszkodzony termostat. Pomysł z tekturą to rozwiązanie chwilowe - na parę dni czy tydzień a i to w zimę nic nie daje (wiem bo jesienią to przechodziłem).
-
Cytat:
Napisał
markshall Ale niektórzy wkładają tekturę przed chłodnicę na zimę i tak jeżdżą latami
Cytat:
Napisał
byrrt Pomysł z tekturą to rozwiązanie chwilowe - na parę dni czy tydzień a i to w zimę nic nie daje
To była ironia z mojej strony.
-
Dziś rano sprawdzalem czy ta rura w górnej części chłodnicy o której koledzy mówili się grzeje auto chodzilo może że 2-3 minuty a ona już była ciepła. Wniosek zakup nowego termostatu. C
czy można kupić sam wkład że tak to nazwę bez obudowy?
-
Wkłady do 1.4 chyba są ale pewny nie jestem. Sprawdzałeś rurę idącą od termostatu do chłodnicy? U mnie to ta dolna rura.. Górna ma prawo być ciepła.
-
Sprawdzalem górna dolnej nie. Sprawdze jutro rano i napisze :) jak by sam wkład to by było pewnie taniej a przecież obudowa nie może się zniszczyć
-
W 1.4 do termostatu idzie górna rura, dolna idzie do pompy za blokiem silnika.
-
Tak zgadza się górna idzie do termostatu :)
mam pytanko mam kolejny termostat który jest ze złomu (koles mnie kasuje 10 za takie części tylko muszę mieć swoje klucze i wykrecac) a mianowicie czy termostat powinien być zamknięty szczelnie czy delikatnie otwarty tak na kilka mm?
-
Raczej szczelnie zamknięty..
-
Bo wczoraj wykrecalem z bravo i brava i oba miały lekko nie dotknięte doslownie kilka mm nie dużo że otwarty na max tylko tak jak mówię kilka mm. A wie może ktoś czy nowy termostat też tak ma?