Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 30
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    28
    Postów
    212
    Auto
    Brava 1.4 12V + JUNKERS ;)
    Rocznik
    12.1997

    Problem z temperatura

    Witam


    mam problem z zagrzaniem się auta a mianowicie na postoju osiąga swoją optymalna temp ale jak już zaczynam jechac to po przejechaniu kilku km temp spada poniżej połowy. Podejrzewalem termostat który wymienilem na używany ale to nie pomogło i jest to samo ale przy jego demontarzu widzialem że się otwiera. Posiadam instalację gazowa. I jeszcze moje pytanie czy porownik może aż tyle ciepła pobierac? Czy taka jest przypadłość tych aut?

    Auto jak w opisie. Z gory dzięki koledzy i kolezanki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Moim zdaniem wymieniłeś popsuty termostat na popsuty Zwykle termostaty zacinają się w pozycji otwartej - dlatego na postoju, gdy powietrze nie opływa chłodnicy auto osiąga optymalna temperaturę - ale w zimę będzie gorzej. Odpal zimny silnik i sprawdź górną rurę od chłodnicy, czy robi się szybko ciepła czy dopiero w okolicach 80 stopni. Parownik wpina się w mały obieg i nie powinien mieć wpływu na nagrzewanie silnika. Po wymianie termostatu odpowietrzyłeś dobrze układ?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    28
    Postów
    212
    Auto
    Brava 1.4 12V + JUNKERS ;)
    Rocznik
    12.1997
    On był zamknięty jak go wyciagnolem z innej brava. A jak wyciaglem go po rozegraniu silnika to był otwarty tylko nie wiem czy w pełnym zakresie czy się tam nie przyciol ale zamykać się zamyka. Odpowietrzylem tymi 3 odpowietrznikami. Sprawdze to co mowisz o tej rorze. Ile powinno wejść petrygo?
    Ostatnio edytowane przez herwolf260789 ; 28-08-2012 o 16:24

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Wyjmowałeś termostat z gorącego silnika? Bo jeśli ostygł a był nadal otwarty to coś z nim nie tak. Jakby się nie otwierał do końca to silnik by się przegrzewał.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    28
    Postów
    212
    Auto
    Brava 1.4 12V + JUNKERS ;)
    Rocznik
    12.1997
    Tak bo mialem zakładać spowrotem stary. Wiem że termostat zamyka i otwiera obieg cieczy ale tak jak mówię jak go wyciągiem na złamie to był zamknięty a jak go demontowalem w mojej na rozegranym silniku to był otwarty tylko że nie wiem czy na max pracy. Jakie są jego parametry pracy?


    Było lato więc się nie przejmował nim ale dziś rano było chłodno a on ledwo trzymał mi min. stan temp.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Możesz wsadzić do gorącej a potem zimnej wody, zobaczysz jak się bedzie zachowywał.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    28
    Postów
    212
    Auto
    Brava 1.4 12V + JUNKERS ;)
    Rocznik
    12.1997
    Taki mam też plan wsadzić go do gorącej czekać aż się otworzy i zaraz do zimnej albo mniej chłodnej żeby nie pękł. Czy fiaty ogolnie mają problem z temp czy z reguly utrzymują te swoje 90?


    Mam nadzieję że to tylko termostat bo jesień już tuż tuż

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Z tego co wiem czasem w palio wskazania bywają różne, lecz Twój opis ewidentnie wskazuje na uszkodzenie termostatu.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    28
    Postów
    212
    Auto
    Brava 1.4 12V + JUNKERS ;)
    Rocznik
    12.1997
    Chcialem jak najlepiej odwzorowac to co się dzieje w słowach Ile taki termostat może kosztować ? (w grę nie wchodzą podróbki) z tego co widzę to trzeba będzie kupić z obudowa bo jest nie rozbieralny chyba że się mylę. Bo jeszcze mój kumpel mi dziś mowil że mial kiedyś seica 1.1 w gazie to mu przez parownik nie chcial się nagrzac ale kolega Marshall to wykluczyl. Człowiek się uczy całe życie a glupim umrze nie stety

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Koło 100 zł więcej nie powinien, sprawdź w eprze dokładnie nr części po nr VIN.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Niestety termostaty lubią padać prędzej czy później we fiatach. Ale niektórzy wkładają tekturę przed chłodnicę na zimę i tak jeżdżą latami

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Niestety termostaty lubią padać prędzej czy później we fiatach. Ale niektórzy wkładają tekturę przed chłodnicę na zimę i tak jeżdżą latami
    Na 100% autor tematu ma uszkodzony termostat. Pomysł z tekturą to rozwiązanie chwilowe - na parę dni czy tydzień a i to w zimę nic nie daje (wiem bo jesienią to przechodziłem).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Ale niektórzy wkładają tekturę przed chłodnicę na zimę i tak jeżdżą latami
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Pomysł z tekturą to rozwiązanie chwilowe - na parę dni czy tydzień a i to w zimę nic nie daje
    To była ironia z mojej strony.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    28
    Postów
    212
    Auto
    Brava 1.4 12V + JUNKERS ;)
    Rocznik
    12.1997
    Dziś rano sprawdzalem czy ta rura w górnej części chłodnicy o której koledzy mówili się grzeje auto chodzilo może że 2-3 minuty a ona już była ciepła. Wniosek zakup nowego termostatu. C


    czy można kupić sam wkład że tak to nazwę bez obudowy?

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wkłady do 1.4 chyba są ale pewny nie jestem. Sprawdzałeś rurę idącą od termostatu do chłodnicy? U mnie to ta dolna rura.. Górna ma prawo być ciepła.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Temperatura silnika
    Napisany przez adi000 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-05-2012, 07:40
  2. Temperatura silnika - dziwny problem.
    Napisany przez N0.Gofer na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 08-03-2012, 19:16
  3. Temperatura
    Napisany przez misiekss1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-02-2012, 19:24
  4. temperatura marea
    Napisany przez sebawloc na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 112
    Ostatni post: 25-09-2010, 11:25
  5. Coś nie tak z temperatura
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-03-2009, 08:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zegar tempratyry silnika fiat bravo

termostat fiat bravo 1.4 12v

fiat bravo 2007 problem temperatura

golf 3 1.8 nie lapie optymalnej temperatury

fiat bravo jaki termostat

fiat brava 1.2 16v optymalna temperatura

czy mozna naprawic termostat fiat brava

termostat czy jest rozbieralny brawo 1.9 jtd

golf 3 nie lapie temperatury

wymiana termostatu brava 1.4

zimne powietrze a temperatura 90 fiat bravo 1.4 12v

brava 1.4 wklad termostatu

termostat fiat bravo wymiana

problem z temperatura bravo

termostat fiat bravo 2007

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl