To jest widok strony w wersji do druku
-
Zawór EGR, czyszczenie?
Witam, padł mi zawór egr, zwyczajnie uszkodził się elektrycznie. Cewka .
Założyłem używany, po kilku odpaleniach silnika komputer się zresetował i było OK
Zaś wczoraj dostał znowu muła i nie chce się wkręcać na obroty. Po pewnym czasie jakby odzyskał moc i można było śmigać dalej
Wieczorem znowu zgłupiał , ale po ok 100-200 metrach było dobrze.
Dziś rano zwyczajnie ma muła jak poprzednio.
Czy wystarczy wykasowanie błędu czy też czyszczenie zaworu?
-
oprócz sterownika którego nabyłeś i wymieniłeś to warto było przy okazji wyczyścić sam zawór. warto pomyśleć również nad wariantem zaślepienia zaworu. wtedy już będzie spokój na zawsze :D
-
Jeśli kupiłeś używany, to warto by było go umyć delikatnie pędzelkiem w benzynie ekstrakcyjnej, broń bozia nitro bo guma...
Wymyć wypędzlować aż syf całkiem odpuści. Potem spokojnie niech wyschnie. Mębranke delikatnie potraktować specyfikiem do gumy.
Potem sprawdzić czy działa, na króciec założyć gumowy przewód pompki i delikatnie naciskając sprawdzić czy mębranka rusza.
Jak rusza to spokojnie zakładać, dać nową uszczelkę pod egr-a.
Moja opinia co do zaślepiania jest taka. Skoro Fiat coś wymyślił i zastosował to po kij to zmieniać?? No chyba że zmienia ktoś z Ferrari...
Wg. mnie po zaślepieniu zmieniają się parametry przepływu powietrza, komputer to widzi daje więcej paliwa. Egr podając część spalin omija przepływomierz który jest głównym regulatorem stosunku powietrza do paliwa dla ECU. Przy zaślepieniu fakt masz bosta ale za cenę zużycia paliwa, a nie przez zmianę parametrów pracy silnika.
Doświadczenia z mojej Marysi więc to tylko moja opinia.
-
Kolego Sur-gard w tym silniku -JTD CF3 zawór EGR jest sterowany tylko i wyłączni elektryczne a nie pod ciśnieniowo jak w TD.
A zakupiony używany zawór EGR może być po prostu przytarty i dla tego przycina się w nim trzpień.
Kolega Seth ma rację co do zaślepienia,bo z czasem na pewno pogłębią się kłopoty z tym układem.U mnie w CF3 jest zaślepiony bo też miałem z tym problemy.
-
A przez zaślepienie EGR pojawiają się jakieś błędy na kompie? Z zaślepionym silnik pracuje tak samo jak ze sprawnym EGR i tak samo zachowuje się zimą i latem? Nie ma żadnych objawów?
-
Witam.
Sorrki nie doczytałem typu auta. Wybacz "Zielony".
Na usprawiedliwienie mam tylko to że spróbujcie korzystać z neta jak w koło biega Dwóch Kochanych Krasnali... a lepsza połowa akurat ma dzień na wyrzucanie żali iż mamusi jej nie kochasz... :smile:
Oczywiście odnosi się mój opis do EGRa z Marysi 1.9 TD 100 KM.
-
co do błędów to nowocześniejsze jednostki wywalają. ale jest na to sposób: zaślepka z otworami.
co do kultury pracy to wydaje mi się iż użytkownicy po zaślepieniu odnotowywali zmianę na plus.
-
Cytat:
Napisał
Marcin91 A przez zaślepienie EGR pojawiają się jakieś błędy na kompie? Z zaślepionym silnik pracuje tak samo jak ze sprawnym EGR i tak samo zachowuje się zimą i latem? Nie ma żadnych objawów?
Dziś będę taką zakładał - jak wszystko pójdzie ok to dam znać jakie odczucia i jak będzie wyglądać spalanie.
-
może jakiś łopatologiczny opis jak i czym to wykonać?
-
2 załącznik(i)
W silnikach JTD 105KM-CF2 i JTD 110KM-CF3 zakłada się pełną blaszkę,czyli taką bez otworków.Można ją samemu wyciąć z kawałka blachy jeżeli takową ktoś posiada.Ważne żeby miała co najmniej 1 milimetr grubości.
Wycinasz blachę w kształcie jajka :palacz: i wiercisz dwa otwory pod śruby M8 i tyle.
Zaślepkę najlepiej założyć w jednym z dwóch zaznaczonych miejsc:
TU Załącznik 1264 ALBO TU Załącznik 1265
-
Czyli ten zawór to ta rurka? Musiałbym u siebie to zobaczyć o co chodzi, bo samochód fajnie przyspiesza, ale mam takie szarpnięcie przy ok. 3000 obr/min jakby mu na chwilę mocy brakowało :/ Ciekawe czy to coś od tego może być, nigdy tego nie rozbierałem i nie czyściłem.
-
1 załącznik(i)
Cytat:
Napisał
ropa2 może jakiś łopatologiczny opis jak i czym to wykonać?
Witam
U mnie już założone - wczoraj trwało to 2,5 godziny - troche zabawy i mocowania jest - mój przebieg 105 tyś - i o dziwo nie było syfu , tylko lekkie zabrudzenie . Jeżdżę zazwyczaj na "lepszym" dizlu z lotosa ( czasem na innej stacji ale zawsze ten "lepszy" ) i może dzięki temu tak to wygląda ... nie wiem . Było dobrze - to dobrze :) .
Załącznik 1267 taka zaślepka była zakładana u mnie plus dwie uszczelki .
Myślę że lepiej bym tego nie zrobił - i łopatologiczny tutorial do wymiany jest tutaj ( post poniżej zdjęć jest filmi z You tube) - myślę że się nikt nie obrazi z forum alfoholików jak wstawię tu link ;)
Czyszczenie zaworu EGR Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2004
Wrażenie - dobre bo auto naprawde lepiej sie zbiera z dołu i czuć że płynniej rozwija moc idąc z dołu od 1500 rpm i mniej . I to jest na plus ale widze ale ... :roll: obserwując spalanie jadąc dziś rano na trasie ok - raczej bez zmian prócz tego że lepiej jedzie z "dołu" ale w mieście w korkach i przy ruszaniu widzę że komp pokazuje dużo wyższe spalania chwilowe niż wcześniej . Zawsze mam wyślwietlone chwilowe spalanie bo lubie mieć na to oko i widzę różnice . O ile wyższym spalaniem okupię tą poprawę dynamiki to się okaże jak wyzeruje licznik i zrobie pare "setek" ... .
-
zielony, przeciez to nie są JTD cf2/cf3, przynajmniej nie te co byly w BBM. jak na moje oko to są alfowe JTD.
-
Tomasz czy chodzi Ci o silniki na zdjęciach :?: Muszę Cie rozczarować bo są to silniki z BBM.Druga fotka z tym kluczem to akurat moja fotka zrobiona podczas wyciągania turbiny.Oczywiście na obydwóch zdjęciach jest silnik CF3 ponieważ kolega Ropa taki właśnie posiada.A owe silniki są zamienne z Alfą jak i z Lancią.Myk jest tylko taki że CF3 w Fiacie mają 110KM a w Lanci i Alfie mają po 115KM.
-
to ze są takie same to wiem, inny program i niektore podzespoły silnika. zgadza się masz racje to jest cf3 z bbm, sprawdzilem dokladniej, zwracam honor:).