Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 34
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2009
    Skąd
    Janikowo
    Postów
    38
    Auto
    Marea Weekend 1,9 JTD 110

    Zawór EGR, czyszczenie?

    Witam, padł mi zawór egr, zwyczajnie uszkodził się elektrycznie. Cewka .
    Założyłem używany, po kilku odpaleniach silnika komputer się zresetował i było OK
    Zaś wczoraj dostał znowu muła i nie chce się wkręcać na obroty. Po pewnym czasie jakby odzyskał moc i można było śmigać dalej
    Wieczorem znowu zgłupiał , ale po ok 100-200 metrach było dobrze.
    Dziś rano zwyczajnie ma muła jak poprzednio.
    Czy wystarczy wykasowanie błędu czy też czyszczenie zaworu?
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 JTD 110KM 2002r.St.Moritz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    oprócz sterownika którego nabyłeś i wymieniłeś to warto było przy okazji wyczyścić sam zawór. warto pomyśleć również nad wariantem zaślepienia zaworu. wtedy już będzie spokój na zawsze

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2011
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    42
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD 100
    Jeśli kupiłeś używany, to warto by było go umyć delikatnie pędzelkiem w benzynie ekstrakcyjnej, broń bozia nitro bo guma...
    Wymyć wypędzlować aż syf całkiem odpuści. Potem spokojnie niech wyschnie. Mębranke delikatnie potraktować specyfikiem do gumy.
    Potem sprawdzić czy działa, na króciec założyć gumowy przewód pompki i delikatnie naciskając sprawdzić czy mębranka rusza.
    Jak rusza to spokojnie zakładać, dać nową uszczelkę pod egr-a.
    Moja opinia co do zaślepiania jest taka. Skoro Fiat coś wymyślił i zastosował to po kij to zmieniać?? No chyba że zmienia ktoś z Ferrari...
    Wg. mnie po zaślepieniu zmieniają się parametry przepływu powietrza, komputer to widzi daje więcej paliwa. Egr podając część spalin omija przepływomierz który jest głównym regulatorem stosunku powietrza do paliwa dla ECU. Przy zaślepieniu fakt masz bosta ale za cenę zużycia paliwa, a nie przez zmianę parametrów pracy silnika.
    Doświadczenia z mojej Marysi więc to tylko moja opinia.
    TataNka

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Kolego Sur-gard w tym silniku -JTD CF3 zawór EGR jest sterowany tylko i wyłączni elektryczne a nie pod ciśnieniowo jak w TD.
    A zakupiony używany zawór EGR może być po prostu przytarty i dla tego przycina się w nim trzpień.
    Kolega Seth ma rację co do zaślepienia,bo z czasem na pewno pogłębią się kłopoty z tym układem.U mnie w CF3 jest zaślepiony bo też miałem z tym problemy.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    A przez zaślepienie EGR pojawiają się jakieś błędy na kompie? Z zaślepionym silnik pracuje tak samo jak ze sprawnym EGR i tak samo zachowuje się zimą i latem? Nie ma żadnych objawów?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2011
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    42
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD 100
    Witam.
    Sorrki nie doczytałem typu auta. Wybacz "Zielony".
    Na usprawiedliwienie mam tylko to że spróbujcie korzystać z neta jak w koło biega Dwóch Kochanych Krasnali... a lepsza połowa akurat ma dzień na wyrzucanie żali iż mamusi jej nie kochasz...
    Oczywiście odnosi się mój opis do EGRa z Marysi 1.9 TD 100 KM.
    TataNka

  8. #7
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,519
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    co do błędów to nowocześniejsze jednostki wywalają. ale jest na to sposób: zaślepka z otworami.
    co do kultury pracy to wydaje mi się iż użytkownicy po zaślepieniu odnotowywali zmianę na plus.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał Marcin91 Zobacz post
    A przez zaślepienie EGR pojawiają się jakieś błędy na kompie? Z zaślepionym silnik pracuje tak samo jak ze sprawnym EGR i tak samo zachowuje się zimą i latem? Nie ma żadnych objawów?
    Dziś będę taką zakładał - jak wszystko pójdzie ok to dam znać jakie odczucia i jak będzie wyglądać spalanie.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2009
    Skąd
    Janikowo
    Postów
    38
    Auto
    Marea Weekend 1,9 JTD 110
    może jakiś łopatologiczny opis jak i czym to wykonać?
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 JTD 110KM 2002r.St.Moritz

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    W silnikach JTD 105KM-CF2 i JTD 110KM-CF3 zakłada się pełną blaszkę,czyli taką bez otworków.Można ją samemu wyciąć z kawałka blachy jeżeli takową ktoś posiada.Ważne żeby miała co najmniej 1 milimetr grubości.
    Wycinasz blachę w kształcie jajka i wiercisz dwa otwory pod śruby M8 i tyle.
    Zaślepkę najlepiej założyć w jednym z dwóch zaznaczonych miejsc:
    TU JTD-CF3._2.jpg ALBO TU Silnik-kolektor.JPG
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Czyli ten zawór to ta rurka? Musiałbym u siebie to zobaczyć o co chodzi, bo samochód fajnie przyspiesza, ale mam takie szarpnięcie przy ok. 3000 obr/min jakby mu na chwilę mocy brakowało :/ Ciekawe czy to coś od tego może być, nigdy tego nie rozbierałem i nie czyściłem.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał ropa2 Zobacz post
    może jakiś łopatologiczny opis jak i czym to wykonać?
    Witam
    U mnie już założone - wczoraj trwało to 2,5 godziny - troche zabawy i mocowania jest - mój przebieg 105 tyś - i o dziwo nie było syfu , tylko lekkie zabrudzenie . Jeżdżę zazwyczaj na "lepszym" dizlu z lotosa ( czasem na innej stacji ale zawsze ten "lepszy" ) i może dzięki temu tak to wygląda ... nie wiem . Było dobrze - to dobrze .
    zaslepka 2.JPG taka zaślepka była zakładana u mnie plus dwie uszczelki .

    Myślę że lepiej bym tego nie zrobił - i łopatologiczny tutorial do wymiany jest tutaj ( post poniżej zdjęć jest filmi z You tube) - myślę że się nikt nie obrazi z forum alfoholików jak wstawię tu link
    Czyszczenie zaworu EGR Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2004

    Wrażenie - dobre bo auto naprawde lepiej sie zbiera z dołu i czuć że płynniej rozwija moc idąc z dołu od 1500 rpm i mniej . I to jest na plus ale widze ale ... obserwując spalanie jadąc dziś rano na trasie ok - raczej bez zmian prócz tego że lepiej jedzie z "dołu" ale w mieście w korkach i przy ruszaniu widzę że komp pokazuje dużo wyższe spalania chwilowe niż wcześniej . Zawsze mam wyślwietlone chwilowe spalanie bo lubie mieć na to oko i widzę różnice . O ile wyższym spalaniem okupię tą poprawę dynamiki to się okaże jak wyzeruje licznik i zrobie pare "setek" ... .

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    zielony, przeciez to nie są JTD cf2/cf3, przynajmniej nie te co byly w BBM. jak na moje oko to są alfowe JTD.
    Ostatnio edytowane przez tomasz_ ; 20-09-2011 o 21:42

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Tomasz czy chodzi Ci o silniki na zdjęciach Muszę Cie rozczarować bo są to silniki z BBM.Druga fotka z tym kluczem to akurat moja fotka zrobiona podczas wyciągania turbiny.Oczywiście na obydwóch zdjęciach jest silnik CF3 ponieważ kolega Ropa taki właśnie posiada.A owe silniki są zamienne z Alfą jak i z Lancią.Myk jest tylko taki że CF3 w Fiacie mają 110KM a w Lanci i Alfie mają po 115KM.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    to ze są takie same to wiem, inny program i niektore podzespoły silnika. zgadza się masz racje to jest cf3 z bbm, sprawdzilem dokladniej, zwracam honor.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [silnik] zawór egr
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 15-10-2013, 19:50
  2. Czyszczenie
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-11-2010, 00:08
  3. Zawór EGR i program do podłączenia pod kompa
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-01-2010, 22:55
  4. zawór EGR Fiat marea jtd 1,9
    Napisany przez patrykpolak6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 22-11-2009, 18:56
  5. [osprzęt silnika] zawór egr
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 13-07-2009, 21:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.3 egr

czyszczenie zaworu egr

czyszczenie zaworu egr 1.3cdti

czyszczenie egr

egr 1.3 multijet

czyszczenie egr jtd

1.3 multijet czyszczenie egr

czyszczenie egr 1.3 cdti

czyszczenie egr 1.3 multijet

panda egr

czyszczenie zaworu egr fiat panda

czyszczenie egr marea

egr panda

czyszczenie zaworu egr bravo

zawor egr panda

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl