To jest widok strony w wersji do druku
-
Pomocy!!! Immobilizer
Witam. Od tygodnia mam problem z immobilizerem. Mianowicie podczas jazdy czasem zapala sie kontrolka "Code" raz gasnie dosyc szybka a czasami wogole. Ale silnik pracuje normalnie. Ostatnio wsiadlem do samochodu wkladam kluczyk a kontrolka wogole nie zgasla i w tym przypadku nie moglem odpalic samochod. Po odlaczeniu akumulatora i ponownemu podlaczeniu kontrolka gasnie i odpala normalnie. Czy ktos odlaczal Immobilizer zeby wogole go nie bylo. Prosze o pomoc!!!
-
U mnie od tygodnia jest to samo, kiedyś wystarczyło tylko dwa razy spróbować stacyjką i CODE gasło a teraz to nawet kilkanaście, zmieniłem kluczyk ale za dwa dni było to samo - zaczyna być to denerwujące.
A u ciebie odłączenie aku na jaki czas pomogło?,
-
No jakis tydzien czasu. Ale dzisiaj to kaplica nawet odlaczenie akumulatora nic nie pomoglo - samochod stoi nie moge nic zrobic. Po naradzie z elektronikiem wykrecilem sterownik i jutro mam mu go zawiezc chce zeby calkowicie odlaczyl immobilizer.
-
immo można odłączyć, całkowicie, ale można też spr, czy wszystko Ci styka. spr w opcji szukaj bo tematy immo były poruszane wielokrotnie.
-
Mi też się tak kiedyś działo, podjechałem do elektryka, porobił coś przy centralce i teraz działa jak nówka (immobilizer), a też już go chciałem wyrzucać.
-
Cytat:
Napisał mlody85
No jakis tydzien czasu. Ale dzisiaj to kaplica nawet odlaczenie akumulatora nic nie pomoglo - samochod stoi nie moge nic zrobic. Po naradzie z elektronikiem wykrecilem sterownik i jutro mam mu go zawiezc chce zeby calkowicie odlaczyl immobilizer.
Jakie to koszta?
-
Witam.
Podłącze się do tematu z moim problemem, a wygląda on następująco.
Jeszcze wczoraj nic się złego nie działo. Dziś próbuję odpalić Fiata ( 1.2 16V 98r) i nie słyszę pompy paliwa. Patrzę więc na lampki, a one nie gasną. Lampka CODE i wtrysku. Z tym, że ta od wtrysku mignęla raz po jakimś czasie od przekręcenia stacyjki, ale świeciła dalej. Zmieniłem kluczyk-to samo. Nie wiem jak na to wpadłem, ale wcisnąłem gaz do dechy i z wciśniętym pedałem przekręciłem kluczyk po czym puściłem pedał gazu. Wszystko zadziałało poprawnie. Pompę paliwa było słychać, lampki pogasły i silnik udało się uruchomić. Pojechałem. W mieście po powrocie do samochodu to samo. Ta sama procedura uruchomiła samochód. Po powrocie do domu poćwiczyłem trochę i było to samo. Na koniec zaś zrobiłem ostatnią próbę i nagle wszystko działało bez zarzutu. Jednak nie wiem czy samo sie naprawiło. Co to mogło być i jakie znaczenie miało trzymanie wcisniętego gazu przy przekręcaniu kluczyka? Dziś nie sprawdzałem jaka sytuacja.
-
Wyjezdzam w tym tygodniu na wakacje i nie moge sobie pozwolic zebym utknal gdzies przez ten immobilizer. Moze i da sie go naprawic ale to potrzeba czasu a ja go nie mam.
-
W instrukcji obsługi napisane jest jak awaryjnie odpalić samochód (w momencie kiedy CODE sie pali) Ale po co czytać instrukcje? -.-
Cytat:
Napisał instrukcja obsługi na przykladzie FIAT BRAVO
1) Odczytać 5 cyfr elektronicznego kodu, znajdujących się na karcie kodowej (CODE card).
2) Obróciç kluczyk w wyłączniku zapłonu w położenie MAR.
3) Wcisnąć do oporu pedał przyspieszenia i przytrzymać go. Lampka sygnalizacyjna awarii układu wtryskowego zapali się na około 8 sekund i zgaśnie. W tym momencie zwolnić pedał przyspieszenia i przygotować się do liczenia błysków lampki sygnalizacyjnej (awarie układu wtryskowego).
4) Lampka sygnalizacyjna zacznie błyskać; gdy błyśnie ilość razy zgodnć z pierwszą cyfrą znajdującą się na karcie kodowej CODE, nacisnąć pedał przyspieszenia i przytrzymać wciśnięty do momentu, aż lampka sygnalizacyjna zapali się (na
4 sekundy) izgaśnie. Zwolnić pedał
przyspieszenia.
5) Lampka sygnalizacyjna zacznie błyskać; gdy błyśnie ilość razy zgodną z drugą cyfrą znajdującą się na karcie kodowej (CODE CARD) nacisnąć pedał przyspieszenia i przy
trzymaç wcięnięty.
6) Powtórzyć w/w procedurę dla pozostałych cyfr, znajdujących się na karcie kodowej (CODE card).
7) Po wprowadzeniu ostatniej cyfry
przytrzymać pedał przyspieszenia wciśnięty. Lampka sygnalizacyjna zapali się (na około 4 sekundy) i zgaśnie. W tym momencie zwolnić pedał przyspieszenia.
8 ) Szybkie błyskanie lampki sygnalizacyjnej (przez około 4 sekundy) potwierdza, że procedura została wykonana prawidłowo.
9) Uruchomiç silnik, obracajac kluczyk w wyłączniku zapłonu z położenia MAR w położenie AVV.
Jeżeli lampka sygnalizacyjna pozostaje zapalona, obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu w położenie STOP i powtórzyć wyżej opisaną procedurę, rozpoczynając od punktu 1.
UWAGA Po uruchomieniu awaryjnym zalecane jest zwrócenie się do ASO Fiata, ponieważ wyżej opisana procedura musiałaby być wykonywana przy każdorazowym uruchamianiu silnika.
-
Cytat:
Napisał Bugajewski_PL
Cytat:
Napisał mlody85
No jakis tydzien czasu. Ale dzisiaj to kaplica nawet odlaczenie akumulatora nic nie pomoglo - samochod stoi nie moge nic zrobic. Po naradzie z elektronikiem wykrecilem sterownik i jutro mam mu go zawiezc chce zeby calkowicie odlaczyl immobilizer.
Jakie to koszta?
Realne koszta to 16zł za kostkę epromu + dostęp do programatora (willem itp) + dostęp do wsadu procesora M27C512. Wsad znajdziesz z programem Immo Killer. Nie jest to operacja prosta dla laika. Dla wprawnego elektronika programisty bułka z masłem!!!
A KoCar z Tych krzyczy sobie za taką usługę 250zł i jest to ponoć tanio. Po usunięciu wywala się centralkę FiatCODE, aby czysty sterownik nie został zaprogramowany kluczem immo.
Immo w naszych fiatach składa się z wgranej w eprom informacji w sterowniku komputera, centralki Fiat CODE i transpondera(pestki) w kluczyku...
Poszukaj kogoś. Nie pamiętam czy z tego czy z innego forum chłopak z Żyrardowa, wywala immo za 50zł. Także można tanio...
-
dalej stary kotlet odgrzany ma ktoś namiary na np tego pana z żyrardowa?
-
Cytat:
Napisał
miki1406 Realne koszta to 16zł za kostkę epromu
Tylko po co ci ta kość ?
Jak by ktoś potrzebował mam kompy z zdjętym immo lub moge usunąć immo z kompa.
-
Witam,
Stałem się szczęśliwym posiadaczem fiata marea weekend 1.6 16v z 2000 roku. Niestety auto stało ponad rok i nie chce palić. Podłączyłem je pod komputem i wykazało błąd u1600 immobilazer key faulty. Na desce pali się cały czas kontrolka wtryskiwaczy tzw. "marchewka" oraz co dziwne nie pali w ogóle się kontrola FIAT CODE. Pytałem się w kilki warsztatach to koszt usunięcia immobilizera jest rzędu 400-500 zł. Posiadam wszystkie dokumenty takie jak karta kodowa, kluczyk "matka" oraz jeden kluczyk niebieski. Czy mogę samemu usunąć immo z ECU?
-
sam tego nie zrobisz nawet szkoda czasu tłumaczyć co i jak.
Jak chcesz zdjąć immo to napisz do mnie wcale to tyle nie kosztuje, mam tez gotowe ECU z zdjętym immo.
-
Odpalić możesz za pomocą kodu z karty kodowej.. To tak awaryjnie..
-
Czy spotkaliście się z przypadkiem, kiedy w ogóle nie pali się kontrolka od immo?
-
tak, trzeba posprawdzać kable
-
Mógłbyś napisać które dokładnie i gdzie ich szukać?
-
Samochód poszedł do serwisu fiata, okazało się że jest uszkodzona centralka od immo.