Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    1
    Auto
    Panda 1,3 JTD
    Rocznik
    2004

    Test przelewowy wtryskiwaczy

    Cześć!
    Chciałbym prosić o analizę i interpretację testu przelewowego w silniku 1,3 JTD. Test został wykonany na rozgrzanym silniku 80-90 stopni Celsjusza i trwał dokładznie 4 min.
    Dlaczego zrobiłem test?
    Szukam przyczyny nierównej pracy silnika i "dymienia" na biegu jałowym tuż po jego odpaleniu. Silnik chodzi nierówno zazwyczaj po przejechaniu kilkudziesięciu km, zgaszeniu i odpaleniu ponownym. Przez czas około 1 min obroty falują. Sytaucja występuje zarówno po całkowitym wystudzeniu silnika, jak i po odpaleniu w momencie, gdy silnik jest jeszcze ciepły. Dodatkowo w zakresie obrotów 900-1200 czuć "poszarpywanie" i nierówną pracę podczas lekiego dodawania gazu do momentu rozgrzania silnika. Efket ten nie występuje regularnie. Nie zauważyłem spadku mocy oraz nieszczelności/wycieków.
    Korekty wtryskiwaczy wyglądają następująco:
    - cyl 1 - 0,0881 mm3/w;
    - cyl 2 - -0,129 mm3/w;
    - cyl 3 - -1,058 mm3/w;
    - cyl 4 - 1,102 mm3/w.
    W załączniku zdjęcie po teście.
    test.jpg
    Z góry dziękuję za wszelkie pomysły i sugestie, co może być przyczyną tego defektu!
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    50
    Postów
    77
    Auto
    Thesis 2.4 5C
    Rocznik
    2003
    Test przelewowy to tylko troszkę info czyli jakaś tam cześć diagnostyki. Praca wtryskiwacza jest sterowana przez komputer a komputer wydał taką "decyzje" bo zebrał info z czujników pracujących w tym silniku. Taki test ma wiarygodność gdy mam wiedzę o innych parametrach. Nie wiem po co to robiłeś ale tylko się utwierdziłeś w świadomości, że silnik potrzebuje naprawy bo wynik jest zły i to wszystko co można powiedzieć. Jaka jest tego przyczyna to dopiero trzeba ustalić a tego już sam nie zrobisz. Reasumując to samo wiedziałeś przed jak i po bo to, że dymi wiedziałeś to, że nierówno pracuje tez wiedziałeś to, że obroty falują również wiedziałeś wiec po co ten test? Silnik "prosi" o naprawę a nie o test przelewowy ale zapewne ktoś ci to poradził albo gdzieś wyczytałeś to i zrobiłeś, twoja robota, twój czas, efekty żadne. Przyczyn i powodów mnóstwo. Silniki M-jet to "puszka pandory" i po przez sieć nikt tego nie naprawi a real naprawa tania nie będzie.
    argenta 120ie X2, Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    212
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    Wez te wtryski na myjkę ultradzwiekową,moze czyszczenie im pomoze.Ja bym sie pokusil na podmiankę wtryskiwaczy, uzywek jest mnostwo i nie takie drogie.Mam same diesle w domu i nie jest tak zle,jak kolega wyzej pisze ,ze koszty. Jeszcze malo widac robil kolo silnikow diesla. Druga sprawa ,luknij na glowice i zawory ,moze tu cos jest nie halo.Glowica 16V, wiec cos moze szwankowac.Moze gdzies sie zawory przywieszają,dlatego ma kulawą prace, kompresja na garach ,tez sie klania.Zawor EGR ,tez moze wplywac na efekt pracy silnika. PS> Trzeci wtrysk , podmienilbym na probe.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    50
    Postów
    77
    Auto
    Thesis 2.4 5C
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Wez te wtryski na myjkę ultradzwiekową,moze czyszczenie im pomoze.Ja bym sie pokusil na podmiankę wtryskiwaczy, uzywek jest mnostwo i nie takie drogie.Mam same diesle w domu i nie jest tak zle,jak kolega wyzej pisze ,ze koszty. Jeszcze malo widac robil kolo silnikow diesla. Druga sprawa ,luknij na glowice i zawory ,moze tu cos jest nie halo.Glowica 16V, wiec cos moze szwankowac.Moze gdzies sie zawory przywieszają,dlatego ma kulawą prace, kompresja na garach ,tez sie klania.Zawor EGR ,tez moze wplywac na efekt pracy silnika. PS> Trzeci wtrysk , podmienilbym na probe.
    Chyba kolega się dobrze nawąchał tego diesla bo choć 30 lat naprawiam auta rożne to nigdy nie myłem wtrysków myjką ultradźwiękową, dobra rada jak umarłemu kadzidlo.krówka.jpg Tak wygląda profesjonalna "krówka" kolego od "diesla" w rodzinie.
    argenta 120ie X2, Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C.


 

Podobne tematy

  1. Kolektor zwrotny/przelewowy Stilo jtd 115km
    Napisany przez Gagar na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-02-2016, 13:23
  2. [osprzęt silnika] Punto 1.9 JTD kolektor przelewowy paliwa
    Napisany przez Hehłacz na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-02-2016, 13:05
  3. Kolektor przelewowy i Przewody paliwowe
    Napisany przez spake na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-12-2015, 08:07
  4. Kolektor przelewowy Stilo jtd 115km
    Napisany przez arturro2010 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-12-2015, 21:06
  5. Kolektor przelewowy /powrotu paliwa Stilo 1.9 jtd 115KM
    Napisany przez cichy1555 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-10-2015, 20:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl