Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Panda 1,1

    SWAP silnika w Pandzie 1,1

    Witam wszystkich.
    Jestem nowy na forum, a zapisałem sie na nie, bo potrzebuję fachowej porady i licze, że tu taka znajdę.
    Mianowicie po kilku latacg mało intensywnej eksploatacji, moja żona postanowiła pozbyć się swojej Pandziory 1,1 (wersja Van ale 4 os.). W sumie nie opłaca się go sprzedawać bo to rocznik 2003 i prawie nic nie wart, a ma przejechane dopiero 55 tys, wiecpomyslałem że zrobie z niego moja weekendową zabaweczkę No i zacząłem gromadzić części. Mam już zawieszenie (H&R), felgi (ze 100HP), kompletny wydech od "Kazula tuning" no i tu doszedłem do silnika. Początkowo chciałem uturbić ten co jest, ale okazało się to mało opłacalne bo koszt to około 5 tys a do osiagnięcia jest 100-115KM. Tak więc SWAP.
    Ale...
    No właśnie pytanie jest na jaki silnik.
    Tu potrzebuję pomocy. Wiem, że Panda jest też z silnikiem 1,2 60KM. Spotkałem w ogłoszeniach silnik 1,2 16V który ma 85KM. Pytanie czy to ten sam silnik co ten z Pandy 1,2 V? Jeżeli tak to będzie pasował bez żadnych utrudnien i przeróbek. Jest też silnik 1,4 16V w dwóch wersjach, starszej 95KM, i nowszej 100KM z Pandy 100HP. Silniki 1,4 sa znacznie droższe niż ten 1,2 16V. Różnica w mocy niewielka a po dobrym dolocie i wydechu wierzę, że ten 1,2 miałby około 100KM.
    Tak więc moje pytanie jest takie: który silnik wybrać, i który będzie pasować bez kosmicznych przeróbek.
    Będe wielce zobowiązany za pomoc.

    Pozdrawiam

    [size=2][ Dodano: 2010-05-24, 17:12 ][/size]
    Panowie,
    dzisiaj od rana zgłębiam temat wymiany silnika w Pandzie, i ogólnie wychodzi na to, że można do niej założyć dowolny silnik z gamy FIRE, i to bez wymiany skrzyni biegów itp. Pytanie na ile to prawda. Nie znalazłem też informacji co do tego czy trzeba mieć nowego kompa czy wystarczy wgrac oprogramowanie do starego. Bardzo prosze o pomoc lub info kto może udzielić fachowej porady.
    Jeżeli jest jak wyżej to najprawdopodobniej zaloze silnik z Punto I 1,2 16V 85KM, lub z Punto II 1,2 16V 80KM.
    SWAP Pandy 1,1 na??? Pomocy!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Co do skrzyni to nie dam Ci odpowiedzi.
    O motorku z PII zapomni tam ECU inaczej steruje licznikami i może być tak, że w ogóle nie będą działać z tymi od Pandy

    Pomogę Ci jeszcze inaczej ale musisz się upewnić.
    Podobno (z ostrym naciskiem na podobno) do 1.1 pasuje głowica 1.2 Punta I 75. Dodatkowo trzeba chyba też zmienić tłoki, układ dolotowy i wydechowy na ten z PI.
    I już masz 75KM
    Jeśli będzie mało to może wtedy delikatny nadmuch.
    A jeśli kasa dusi to może od razu lepiej kupić to 1.4

    Pozdrawiam

    Edit
    Nie sugeruj się tym że to jest o Czinkłento
    Silnik jest ten sam.

    Kod:
    "W tym watku postaram sie opisac wszystkie interesujace aspekty dotyczace przekladki silnikow oraz modyfikacji . 
    
    wybor silnikow i autek z ktorych one pochodza 
    1.2 8V SPI - 60KM (punto I, Lancia Y) 
    1.2 8V MPI - 60KM (z Punto II, Lancia Y) 
    1.2 8V MPI - 73KM (Punto I, Palio) 
    1.2 16V - 86KM (z PuntoI, Lancia Y) 
    1.2 16V - 80KM (z Punto II, Lancia Y, Albei itp) 
    1.2 16V - cos ok 82KM (taki byl w Bravo(a)) 
    
    Na poczatek krotkie info na temat przekladki silnika z 1.1 spi na1.2 8v MPI 73KM . 
    
    Co bedzie potrzebne : 
    - kompletny silnik z listwa wtryskowa i kolektorem ssacym ( kolektor wydechowy pasuje od 1.1 , mozna zastosowac jako tymczasowe rozwiazanie w przypadku braku $$ ) 
    
    -pompa paliwa od MPI , poniewaz od SPI jest slabsza , ale raczej nie powinna być z 1.1 mpi lub p2 bo te nie maja powrotu, chyba ze mamy listwe bez powrotu wtedy musimy mieć taka pompe 
    -koncowka przewodu paliwowego , poniewaz w listwie od MPI przewod jest przykrecany a w SPI jest wciskany 
    -fragment wiazki elektrycznej od MPI , konkretnie cztery kabelki do wtryskiwaczy 
    - komputer od 1.2 MPI 
    - kopulka filtra powietrza od 900 lub Palio 1.2 , lub jakakolwiek inna konstrukcja z filtrem stozkowym , poniewaz seryjna puszka filtra od 1.1 nie zmiesci sie pod maske z racji wyzszego silnika 
    
    Co pasuje od 1.1 : 
    
    - rozrusznik 
    - alternator (w zaleznosci od kolka fonicznego trzeba dawac podkladki pod altka (i szlifowac lape) lub nie) 
    - sprzeglo kompletne 
    - skrzynia biegow (C514) , polosie 
    - przewody gumowe i uklad chlodzenia od 1.1 
    
    1.2 16v z p1 
    j.w. tylko powinna być cala wiazka od tego silnika (gdyz inaczej sa rozmieszczone poszczegolne czujniki) ale można zmodyfikowac ta z 1.1, kopulka filtra powietrza nie jest wymagana bo jest zupelnie inny kolektor.... uklad chlodzenie może zostac z 1.1 ale lepiej jest torche pokombinowac (seryjny przewod 1.1 do zbiornika może się ptrzetrzec miedzy glowica a pasem przednim dlatego ze 16v ma szersza glowice) z dolna rurka do chlodnicy z p1 (znaczy trzeba zrobic malego mixa ) i dac zbiornik wyrownawczy z 900, oczywiście kompletne sprzeglo musi być z 16v bo jest wieksze i wytzrymalsze i kolektor wydechowy tez z 16v bo z niczego innego nie pasuje, do listwy wtryskow pasuja szybko zlaczki przewodow paliwowych z 1.1 mpi 
    
    Jesli chodzi o o CCS to lap nie trzeba zmieniac , 
    przy silnikach 900/700 trzeba zmienic lapy na cento 1.1 z wyjątkiem przedniej lapy skrzyni bo ta musi być z ccs’a 
    Jesli chodzi o SC to czasami trzeba zmienic przednia lape przy skrzyni na stalowa, aluminiowa lub od ccs’a w zaleznosci jaka mamy skrzynie, ta lape najlepiej kupic gdy już będziemy mieli skrzynie w swoich rekach. Z 700/900 do 1.1/1.2 pasuje tylko dolna/tylna poduszka szkrzyni, w sc powinno się zmienic ta poduszke na ta z cc gdyz jest mocniejsza, dodatkowy wszystkie poduszki powinno się zalac klejem do szyb aby je usztywnic aby silnik nie latal po calej komorze 
    
    
    700/900gaznik 
    trzeba zmienic zbiornik paliwa na ten spi, + pompa z mpi, trzeba poprowadzic nowe kabelki do pompy paliwa,(razem z bezwladnosciowym wylacznikiem pompy) i jak ktos chce trzeba tez dac kabelek do obrotka, chlodnica może być z 900, zbiornik wyrownawczy i rurki do chlodnicy w zaleznosci czy do 8v czy do16v ale o tym pisalem już wczesniej. Potrzeban jest również podstawka pod ecu, wiazke elektryczna wywalamy od kastki laczacej wiazke silnika z wiazka reszty auta i laczymy z wiazka nowego silnika, potrzeba jest również wajcha zmiany biegow (razem z linkami) z sc 1.1 z podciaganym wstecznym 
    
    900spi 
    j.w. oprucz zbiornika paliwa i kabelka do pompy 
    
    1.1 mpi na 1.2 mpi 8v 
    można zostawic seryjna elektronike + przeprogramowanie lub zmieniac elektronike na 1.2 75km.... 
    
    1.2 16v z punto 2 
    najlepiej jest dac kolektor ssacy wraz z cala elektronika z punto 1 lub bawic się w zakladanie elektronicznego gazu i calej skomplikowanej elektroniki.... w przypadku zakladania takiego silnika do 1.1 można zalozyc kolektor ssac z p1 zostajac przy elektornice 1.1 mpi + przeprogramowywanie ecu"
    Źródło
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Panda 1,1
    Bardzo dziękuję.

    Jest to juz jakas pomoc dla mnie, ale czy masz może namiar na osobę, która pisała tę wypowiedz?

    Tak w ogóle, to nie jestem przekonany do pomysłu głowucy. Uważam, że niekoniecznie da ona taką moc, a ja wolałbyjm być pewny tego co mam pod maską. Zakup 1,4 jest drogi. Silnik z osprzętem i skrzynią wyjdzie w najlepszym wypadku 4000PLN, natomiast 1,2 16V połowę z tego.

    Dlatego moszę od kogoś dostać info czy 1,1 i 1,2 16V są silnikami typu P&P, bo generalnie w wg różnych poradników wynika, że silniki FIRE mają ten sam blok.

    [size=2][ Dodano: 2010-05-25, 17:59 ][/size]
    Witam,

    dzisiejszy dzień był bardzo owocny. Znalazłem we Wrocławiu mechanika, który przerobił już klika Seicento. Co prawda Pandy żadnej, ale po oględzinach wyszło, że to to samo (chodzi o mocowania itp). Tak więc do Pandy bez żadnego problemu wchodzi silnik 1,2 16V 85KM z Punto I gen. Jednostki 16V z Punto II są dostosowane do elektronicznego pedału gazu i proces przeróbek jest bardziej skomplikowany.

    Może komuś sie to przyda, postaram się to jaśniej napisać niż w poprzednim poście kolegi.

    Do przekładki potrzebujemy kompletny silnik z Punto I 1,2 16V, razem z komputerem (w Pandzie fabryczne ECU od 1,1 nie da się przeprogramować pod tą jednostkę). Kolektor ssący i wydechowy też powinien być od tego silnika. Wszystkie mocowania pasują (łapy itp), jedyna poważniejsza przeróbka to konieczność przelutowania kostki na końcu wiązki bo ECU ma inne wejście (tak zrozumiałem z wypowiedzi mechanika). Skrzynia biegów zostaje, pasuje bez problemu i znosi ten silnik. Dla zaawansowanych można przełożyć skrzynię 6 biegową też z Punto I gen., ale w Pandzie jest wtedy problem bo jedyna wersja w jakiej Panda miała skrzynie 6 b. była Panda 100HP i to od niej trzeba by było dokupić cięgna i gałkę a te są drogie.

    Tak więc mam mechanika, nie mam silnika.
    Biorę się za szukanie najlepszego dawcy
    Będę pisał jak postępują prace, i później wrzucę fotki. Obecnie Pandzior ma juz rozebrane podwozie i czeka na przeszczep. Na założenie czekają już sprężyny H&R (-30mm) i kompletne hamulce na przód z fiata Punto HGT II gen.

    Zastanawiam się nad wnętrzem i mam dwie opcje. Pierwsza to przeszczepić srodek od 100HP (mega wygodne fotele), albo druga, założyć sportowy kubeł. Z tym drugim jest problem, bo nie mam w Pandziorze regulacji kierownicy (wersja full bieda) i niewiem, czy przy tak niskim fotelu sięgnę do kierownicy.

    Może ktoś ma jakieś ciekawe pomysły, co można z tym samochodem zrobić (tylko bez żadnych spojlerów!).

    Pozdro
    SWAP Pandy 1,1 na??? Pomocy!

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    A co na temat sprzęgła powiedział? Ja bym przełożył te z dawcy - na pewno będzie bardziej wytrzymałe.
    Co do dawcy to popatrz przypadkiem czy nie taniej wyjdzie Cię kupić całe Punto w wersji angielskiej niż sam silnik

    Czekamy na fotki z niecierpliwością 8)
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Panda 1,1
    No tak, sprzęgło będzie założone nowe, nieużywane od Punto I ale to już mechanik sobie załatwi. Nie wnikam, ma działać. Mam tylko problem, bo nie mam pojęcia jak założyć regulację kierwnicy do Pandziora. Niewiem, czy to będzie wymiana tylko obudowy od kolumny, czy też całej kolumny. Kolejna rzecz, nie mam planu na sterowanie silnikiem, ciekawe czy da się jakoś coś wydusić więcej koni. Muszę na ten temat poszperać w necie.

    Ciekawi mnie również to, jak ludzie, którzy wkładają do SC silnik 1,2 8V, który ma przecież 60 koni, osiągają takie wyniki przyśpieszeń jakie widać np na YouTube. Jechałem kiedyś Pandą z takim silnikiem i nie różni się ona od tej 1,1 - ten sam muł!
    SWAP Pandy 1,1 na??? Pomocy!

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    A co na to wszystko body comp jak zapniesz sterowanie silnika bez jego udziału?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Panda 1,1
    Kompa kupujesz z silnikiem, rozkodowanego, po podłączeniu komp koduje się pod nowy immo.

    Szukam dalej dawcy. Duzo jest 1,4 16V 100km, tylko tam trzeba wymieszac czesci od 1,2 (np sterowanie pedałem gazu).
    SWAP Pandy 1,1 na??? Pomocy!

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    bydgoszcz
    Postów
    84
    Auto
    Stilo
    Seicento jest lżejsze od Pandy a w filmikach na You Tube zazwyczaj występują 1.2 8v TURBO z mocą grubo ponad 100 KM są nawet 1.4 16v sam osobiście widziałem i wozilem się czymś takim. Miało 130 KM a w środku tylko 2 fotele

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Immo a body to dwie różne rzeczy.

  11. #10
    osa
    osa jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2012
    Skąd
    wwa
    Postów
    1
    Auto
    panda
    trochę odkopie temat. Orientuje się ktoś czy silnik 1,2 z fiata Sieny podejdzie do pandy 1,1 ? Zastanawiam się nad przekładką, różnice na pierwszy rzut oka widać w pokrywie która ma czujnik położenia walka rozrządu a w sienie tego brak.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    silnik 1.2 ze sieny bez problemu powinien podejść . Jest to można powiedzieć ta sama jednostka co 1.1 tylko jest delikatnie rozwiercona. Poza tym w pandach był wkładany i nadal jest ( w nowszym modelu) silnik 1.2 8v 69km


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. CB w pandzie
    Napisany przez Spyro na forum Panda
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 15-12-2010, 10:45
  3. [osprzęt silnika] problem z uruchomieniem silnika seicento 9
    Napisany przez sgotowy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-10-2009, 19:50
  4. [silnik] Swap z 1.8 na 2.0 z Bravo
    Napisany przez knop3rs na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-05-2009, 21:57
  5. [silnik] swap
    Napisany przez przemog666 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-04-2009, 10:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

panda swap

fiat panda swap

panda tuning silnika

panda swap silnika

panda swap 1 1

fiat panda swap silnika

swap panda

fiat panda tuning forumfiat panda swap 1.4oznaczenia na silniku 1 1 w fiacie pandasilnik pandapanda silnikisterownik silnika pandasterownik silnika panda 2007 oznaczeniafiat panda tuning silnika1 2 mpi inny komputerfiat panda jaki silnikwymiana silnika fiat pandaprzekladka silnika panda 2 1.1 na 1.2jaki silnik do pandypanda jaki silnikswap fiat panda
http://www.iparts.pl