Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2013
    Skąd
    P-ń
    Wiek
    54
    Postów
    1
    Auto
    Panda II 1.3 MultiJet
    Rocznik
    2005

    Panda II - 1.3 Multijet - Zatarty silnik?

    Serdecznie witam forumowiczów
    Jest ktoś wstanie powiedzieć mi jakie są orientacyjne koszty związane z naprawą silnika 1.3 Diesel MultiJet w Pandzie II z roku 2005.
    Obecnie auto jest u mechanika, wstępnie wiadomo (bądź nie), że trzeba będzie wymienić rozrząd, popychacze, może głowicę etc. Wszystkie usterki, które mogłyby powstać w wyniku niskiego poziomu oleju w silniku i przejechaniu ok. 1 km w takim stanie. Problem z olejem pojawił się gdy auto wjechało prawą osią w jakieś olbrzymie koleiny na poboczu jezdni, przetarty wydech oraz być może miska olejowa.
    Po tym incydencie zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju, zapewne w wyniku przelania się oleju na prawą stronę oraz małej ilości oleju.
    Po ponownym uruchomieniu silnika sprawdzając co jest grane, dało się usłyszeć dziwne stukanie. Niestety, za drugim razem silnik nie zakręcił. Żadnych wycieków oleju nie zaobserwowano.

    Teraz pytanie do Was:
    - czy lepiej zainwestować w naprawę silnika albo kupić nowy silnik lub sprzedać auto w obecnym stanie?

    Niestety, z tego co się orientuję bardzo ciężko dostać sprawny silnik Diesla do Pandy.
    Pzdr



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Zmień mechanika, jeśli nie potrafi rozpoznać objawów zatarcia, a tym bardziej dziury w misce olejowej. Co do Twoich kwalifikacji też można mieć poważne zastrzeżenia. Niski poziom oleju nie pojawia się ot tak, nie zrujnuje silnika po przejechaniu 1km przechylonym w koleinie samochodem. Jest też wysoce prawdopodobne, że skoro nie sprawdzałeś poziomu oleju przez dłuższy czas (doprowadziłeś do tego że było go za mało), to pewnie i nie wymieniałeś od dłuższego czasu. To zaś spowodowało, że olej był zasyfiony opiłkami, przepalony i pozbawiony właściwości smarujących. W efekcie masz w w miarę nowym aucie silnik w stanie agonalnym. Jeśli zatem jest tak jak wnioskuję, to nie wystarczy zrobienie głowicy i wymiana rozrządu. Potrzebne będą także nowe panewki wału i korbowodów, być może nowa pompa oleju i wszyskie uszczelniacze. Jak policzysz dobrze, to taniej wyjdzie kupić Pandę walniętą w zadek i zrobić przekładkę silnika.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.


 

Podobne tematy

  1. Panda 1.3 Multijet - pompa oleju?
    Napisany przez Misiek11 na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-07-2012, 20:18
  2. silnik szarpie multijet 1.3
    Napisany przez soszo na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-12-2011, 12:28
  3. Zatarty silnik 2.4 TD Marea
    Napisany przez Narcyz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 28-10-2011, 19:12
  4. Fiat Panda 1.3 Multijet - światła
    Napisany przez marcinbl na forum Panda
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-10-2009, 00:48
  5. silnik 1,3 multijet - problemy z zapalaniem
    Napisany przez Tomek1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-10-2009, 17:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zatarty silnik

silnik do fiata pandy 1.3 multijet

multijet silnik

naprawa zatartego silnika panda

silnik 1 3 multijet

fiat 1.3 multijet kontrolka oleju zbyt niskie cisnienie

niski poziom oleju w 1.3 multijet

panda 2012 zatarcie silnika

fiat panda z zatartym silnikiem

zablokowany silnik panda

fiat panda zatarty silnik

1.3 multijet stuki w silniku

stuki 1.3 jtd

1.3 Multijet forum

zatarcie silnika fiat 1.3

przytarty silnik fiat panda

fiat panda 1.3 multijet niskie cisnienie oleju

1.3 multijet naprawa

silnik fiat panda 13 opinnie

fiat 1.3 multijet pompa oleju

1.3 multijet

silnik 1 3 multijet forum

fiat panda opinnie

silnik 1 2 multi jet

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl