Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Panda 1.1 benzyna
    Rocznik
    2004

    Panda 1.1 silnik wchodzi na obroty

    Witam.

    Posiadam Fiat Pande 2004r. silnik1,1benzyna, przebieg 96tyś .Problem z jakim walczą mechanicy w ASO i nie tylko od ponad roku jest taki, że silnik podczas jazdy samochód wchodzi na obroty.Nie mam obrotomierza ,ale w czasie jazdy wyczuwa się ,że auto przyśpiesza bez dodawaniu gazu.Usterka pojawia się od czasu do czasu.Auto odpala dobrze. Po którymś z kolei czyszczeniu przepustnicy stwierdzili uszkodzenie silnika krokowego.Po wymianie przepustnicy z silnikiem krokowym na nową(MAGNETI MARELLI) usterka ustąpiła może na miesiąc.Następny krok w ASO to wymiana filtra oparów paliwa( trzy tygodnie dobrze) do tankowania,dalej wymienili zawór na kolektorze ssącym( parę dni dobrze),czujnik temp.silnika.Ostatnią rzecz jaką zrobiłem to wymiana sondy lambda(uniwersalna firmy VERNET LS040100).Tego samego dnia po wymianie jadąc do domu oczywiście obroty się podniosły. Następnego dnia dałem mu w pedał trochę na trasie, na początku go trochę muliło ale z powrotem już szedł ładnie.Dziennie robię nim mało ,około 20km.Objaw zginął na półtora miesiąca -spalanie niecałe 8l./100.W tym tygodniu 2 razy mnie zaskoczył z podwyższonymi obrotami które nie są wysokie ale przeszkadzają i zwiększyło się spalanie.Najgorsze jest to że nic nie wykazuje komputer nawet jeżeli jest na obrotach.PROSZĘ o konkretną pomoc lub namiary do dobrego elektromechanika z Łodzi.

    Mój telefon 784057848.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    320
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    Masz dwa wyjścia...
    Sterownik silnika lub wiązka sterownik-silnik
    FIAT Service
    Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Panda 1.1 benzyna
    Rocznik
    2004
    Dziękuję za pomoc. Podpowiem mechanikowi o rezultacie powiadomię. Na razie jest wszystko dobrze (zobaczymy jak długo)

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2008
    Skąd
    https://t.me/pump_upp
    Postów
    172
    Auto
    Punto II FL 1,3 multijet 3D
    Rocznik
    2003
    Zwróć jeszcze uwagę na pedał gazu. Może jemu "wali w dekiel". Miałem kiedyś podobnie w Mercedesie Atego że potencjometr na pedale się już zmęczył. Obroty świrowały i wogóle. Mechanicy w firmie kazali jeździć aż się coś w końcu "pos*a", bo nie umieli sobie z tym poradzić. No ale to były gamonie Aż do czasu jak zdechł całkiem i ledwo do serwisu się doturlałem. Wtedy to jeszcze tak zaczął złośliwie robić że gasiło mi motor.
    Jak podłączysz kompa do fiaciorka (albo na odwrót ), to w MESie, jak dobrze pamiętam, jest tam pokazany procentowo wciśnięcie pedału przyśpieszenia. Dobrze by było żeby w tym czasie zaczął świrować Przynajmniej będzie wiadomo czy to jemu nie trzeba "sprzedać" kopa
    Tak że tego, życzę udanego polowania na winnego

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Panda 1.1 benzyna
    Rocznik
    2004
    Pedał gazu jest Ok. Byłem u znajomego w serwisie pod pieliśmy go do kompa i nic nie wykazało.Kazał jeździć.Jeżeli podczas jazdy znowuż mu się coś przestawi kazał z tą usterką natychmiast przyjechać,może coś wtedy znajdą.Z tego co mówił najprawdopodobniej pomału poda sterownik.Wszystko to co ma do-czynienia z obrotami jest wymienione,a może nieNa razie coś mu się przestawiło i jeździ,nie wiem jak długo?
    Ostatnio edytowane przez Szorstki_Lucjusz ; 11-03-2016 o 19:04

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2008
    Skąd
    https://t.me/pump_upp
    Postów
    172
    Auto
    Punto II FL 1,3 multijet 3D
    Rocznik
    2003
    No właśnie najgorsze jest gdy nie ma punktu "zaczepienia". A może zwróciłeś uwagę jaka jest pogoda w czasie gdy świruje?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Panda 1.1 benzyna
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał przemog666 Zobacz post
    No właśnie najgorsze jest gdy nie ma punktu "zaczepienia". A może zwróciłeś uwagę jaka jest pogoda w czasie gdy świruje?
    Odnośnie pogody to w ubiegłym roku latem podczas upałów czy deszczu też nieraz świrował. Na początku stycznia tego roku byłem z nim nawet u mechanika w Zduńskiej Woli - testował go tydzień i nic nie wykrył jedynie to kazał zapisywać w kalendarzu jaka była pogoda był mróz, padał śnieg, odwilż, deszcz i nic z nim się nie działo jedynie moja taka prywatna teza jest że za krótkie pokonuję odcinki do pracy ale nie będę jeździł przez Warszawę.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Panda 1.1 benzyna
    Rocznik
    2004
    Mamy maj. Od ostatniego postu było wszystko okej czyli jazda,tankowanie, jazda, palił około 7,5/100 po mieście do wczoraj. I znów ta sama historia zaczyna się od nowa czyli silnik wchodzi na obroty i co dalej z tym fantem

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Panda 1.1 benzyna
    Rocznik
    2004
    Witam.

    Posiadam Fiat Pande 2004r. silnik1,1benzyna, przebieg 96tyś .Problem z jakim walczą mechanicy w ASO i nie tylko od ponad roku jest taki, że silnik podczas jazdy samochód wchodzi na obroty.Nie mam obrotomierza ,ale w czasie jazdy wyczuwa się ,że auto przyśpiesza bez dodawaniu gazu.Usterka pojawia się od czasu do czasu.Auto odpala dobrze. Po którymś z kolei czyszczeniu przepustnicy stwierdzili uszkodzenie silnika krokowego.Po wymianie przepustnicy z silnikiem krokowym na nową(MAGNETI MARELLI) usterka ustąpiła może na miesiąc.Następny krok w ASO to wymiana filtra oparów paliwa( trzy tygodnie dobrze) do tankowania,dalej wymienili zawór na kolektorze ssącym( parę dni dobrze),czujnik temp.silnika.Ostatnią rzecz jaką zrobiłem to wymiana sondy lambda(uniwersalna firmy VERNET LS040100).Tego samego dnia po wymianie jadąc do domu oczywiście obroty się podniosły. Następnego dnia dałem mu w pedał trochę na trasie, na początku go trochę muliło ale z powrotem już szedł ładnie.Dziennie robię nim mało ,około 20km.Objaw zginął na półtora miesiąca -spalanie niecałe 8l./100.W tym tygodniu 2 razy mnie zaskoczył z podwyższonymi obrotami które nie są wysokie ale przeszkadzają i zwiększyło się spalanie.Najgorsze jest to że nic nie wykazuje komputer nawet jeżeli jest na obrotach.PROSZĘ o konkretną pomoc lub namiary do dobrego elektromechanika z Łodzi.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    340
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Jeśli od strony sterownika jest ok to może od mechaniki tzn pompa paliwa i jej regulator w zbiorniku? Może się zdarzyć z poda za wysokie ciśnienie i już podnosi obroty do czasu korekty przez sondę. Trudno to zmierzyć gdy usterka występuje okresowo. Jednakże obroty jałowe podnosi z reguły nieszczelność pod przepustnicą . Czujnik MAP powinien to wykazać ale jeśli nieszczelność mała, sterownik uzna to w granicach błędu i nie pokaże. Trzeba by parametry obserwować na bieżąco, zrobić logi i porównać wskazania czujników kiedy silnik pracuje dobrze i kiedy ma obroty podwyższone. Evap sprawdzony a serwo hamulcowe?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Panda 1.1 benzyna
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał sandamiano Zobacz post
    Jeśli od strony sterownika jest ok to może od mechaniki tzn pompa paliwa i jej regulator w zbiorniku? Może się zdarzyć z poda za wysokie ciśnienie i już podnosi obroty do czasu korekty przez sondę. Trudno to zmierzyć gdy usterka występuje okresowo. Jednakże obroty jałowe podnosi z reguły nieszczelność pod przepustnicą . Czujnik MAP powinien to wykazać ale jeśli nieszczelność mała, sterownik uzna to w granicach błędu i nie pokaże. Trzeba by parametry obserwować na bieżąco, zrobić logi i porównać wskazania czujników kiedy silnik pracuje dobrze i kiedy ma obroty podwyższone. Evap sprawdzony a serwo hamulcowe?

    W końcu znalazłem fachowca, który ogarnął mój problem i tutaj chylę czoła klubowiczowi Damian- JG, który trafił w dziesiątkę i stwierdził, że to sterownik.Fachowiec podłączył komputer i w jego oprogramowaniu od razu wyszło,że na wolnych obrotach dysza przepustnicy nie zamyka się o 1,5 stopnia. Wymienił sterownik i po bólu. Dziwię się tylko,że autoryzowany serwis fiata nie posiadał szczegółowego oprogramowania i stwierdzili,że mają okrojone oprogramowanie. Szkoda,że trwało to tak długo, wpakowałem tyle kasy, a o dobrego mechanika na prawdę ciężko.
    Nie polecam serwisu autoryzowanego serwisu fiata Bilex-Łódź.
    Pozdrawiam.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Panda 1.1 benzyna
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Szorstki_Lucjusz Zobacz post
    W końcu znalazłem fachowca, który ogarnął mój problem i tutaj chylę czoła klubowiczowi Damian- JG, który trafił w dziesiątkę i stwierdził, że to sterownik.Fachowiec podłączył komputer i w jego oprogramowaniu od razu wyszło,że na wolnych obrotach dysza przepustnicy nie zamyka się o 1,5 stopnia. Wymienił sterownik i po bólu. Dziwię się tylko,że autoryzowany serwis fiata nie posiadał szczegółowego oprogramowania i stwierdzili,że mają okrojone oprogramowanie. Szkoda,że trwało to tak długo, wpakowałem tyle kasy, a o dobrego mechanika na prawdę ciężko.
    Nie polecam serwisu autoryzowanego serwisu fiata Bilex-Łódź.
    Pozdrawiam.
    Po roku pracy, nowego sterownika sytuacja zaczyna się powtarzać (dwa razy) Byłem w warsztacie, podłączył komputer ale było wszystko ok. Kazał podjechać kiedy się pokaże ale zazwyczaj jest to rano kiedy jadę do pracy (po pracy jest wszystko dobrze) Po wejściu na obroty silnika zrobiłem adaptację przepustnicy i wszystko było ok. Sytuacja się powtarza co jakiś czas. Co dalej ?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Panda
    U mnie jest podobnie. Panda 1.2 2007. Pomaga rozlaczenie akumulatora ale tylko na tydzień i sytuacja powtarza się.

    Czyscilem przepustnice ale to nic nie dało. Dało na chwilkę.

    Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-12-2014, 19:49
  2. Fiat ducato III -silnik wchodzi na obroty podczas jazdy
    Napisany przez tomecz33 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-03-2014, 17:34
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-01-2014, 01:20
  4. [silnik] Nie wchodzi na obroty,muli
    Napisany przez lukaszmacher na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-07-2010, 20:18
  5. [silnik] Wchodzi na obroty z opóźnieniem...
    Napisany przez marin81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-05-2009, 09:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpanda-442panda-1-1-silnik-wchodzi-na-obroty-31868

fiat panda 1.1 wysokie wolne obroty

fiat panda wysokie obroty na luzie

panda wysokie obroty

wysokie obroty fiat panda

fiat panda wchodzi na wysokie obroty

panda 1.2 zmiana wolnych obrotowFiat oanda za male obrotyprzyspieszone obroty panda 1.1fiat panda 1.1 po odpaleniu wysokie obrotyfiat panda za wysokie obrotypanda po odpaleniu wchodzi na duze obrotyfiat panda 169 wysokie wolne obrotyfiat panda wysoki obrotypanda maksymalne obrotyfiat panda 1.2 podniesione obrotyfiat panda wysokie obrotyjak to jest ze silnik wchodzi na obrotypanda 2 ciepla wchodzi na obrotysilnik nie wchodzi na pelne obroty panda 1.1panda obroty

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl