Komentarz |
Autor | Z dnia | Komentarz |
| 07-02-2014 | Dlugo szukales? ciezko bylo zlapać w takim wyposażeniu brakuje tylko nawigacji |
| 21-02-2014 | Długo szukałem. Szczególnie koloru, skóry i silnika. Duża nawigacja nie jest mi potrzebna. Najgorzej było z legalnym zakupem na 23% VAT fakturę. |
| 12-08-2014 | wpis 12 sierpień 2014
W aucie zrobione w okresie styczeń-sierpień 2014:
- pakiet startowy co zrozumiałe (paski, płyny, napinacze, tarcze/klocki tył)
- kompletna konserwacja - demontaż wydechu, zbiornika paliwa, listew, piaskowanie, nowe ori kostki/zaślepki itp., śruby/nakrętki Cr-Ni => trwało to 3 tygodnie
- mod centralki (EGR, DPF, wywalone klapy wirowe); wymiana czujnika ciśnienia paliwa na listwie CR
- zrobione ponad 7 tys km; średnie spalanie 9,3 l/100km w tym 40 % miasto |
| 17-10-2014 | 1. Założony hak - będzie czasami ciągnięta przyczepka o DMC 400 kg (rok prod. 1982 - dedykowana do PF 126p)
2. Nowe opony zimowe Vredestein + nowe ori felgi stalowe + ori kołpaki (od AR ) |
| 01-02-2015 | 134 400 km. Wymiana olejów i filtrów + klocki hamulcowe przód. |
| 22-08-2015 | 145 tys. - wymiana oleju, filtrów, amorów tył, piasta LP, łącznik elastyczny wydechu, chłodnica klimy |
| 22-10-2015 | 148 tys. - wymiana śrub wahaczy tylnych; regulacja zbieżności tył i przy okazji przód. |
| 08-04-2016 | 158 tys. - wymiana oleju, filtrów, piór wycieraczek, odnowienie (prostowanie, malowanie proszkowe felg 18') i ... nic się nie psuje |
| 14-05-2016 | 161 tys. - lusterko fotochromatyczne; wartość idzie w górę |
| 15-07-2016 | 164 147 km => Nowe ori tarcze + nowe ori klocki przód, sprężyny tylne "lejfors" (jedna pękła i zniszczyła oponę); nowe opony Uniroyal Rainsport 3 225/45 R18 - 4 szt. |
| 18-10-2016 | No i stało się. Padli 3 wtryskiwacze a 2 prawie wyzionęły ducha. Po regeneracji auto śmiga że heeeeejjjjjjjjjjjj |
| 09-12-2016 | 172 tys. - zaczęło się
Przegub lewy wewnętrzny zaczął trząść autem, z tego też powodu zmieniłem poduszki silnika po lewej stronie na ... nowe; paski osprzętu tyż nowe -> alem com się namęczył przy wymianie krótkiego/elastycznego: alternator-sprężarka klimy to ... dłuuuuuga opowieść przy krzynce browara |
| 13-01-2017 | 174,7 tys. - dobiegł żywota aku Miał ponad 4 lata i był za mały (zakup poprzedniego właściciela); teraz pali i jeździ jak nófka |
| 08-11-2017 | 184,8 km; wymiana rozrządu i filtrów
- oryginalne: napinacz, filtr powietrza, filtr kabinowy, wkład filtra oleju
- nie oryginalne: rolka rozrządu, pasek DAYCO, filtr paliwa MAXGEAR, pompa cieczy AISIN
- płyn chłodniczy, olej 5W/40
i jedziemy dalej do ... kolejnej wymiany rozrządu przy ~ 250 tys. |
| 26-08-2018 | 27 lipca stuknęło 200 tys. i ... jedziemy dalej |
| 29-08-2018 | Myślisz, że przebieg oryginalny? Dlaczego wtryskiwacze padły tak wcześnie? |
| 12-01-2019 | W listopadzie 2018 przy stanie licznika 206,5 tys. km zrobiono:
- regeneracja przekładni kierowniczej (ciekłą jak wściekła )
- wymiana drążków kierowniczych, końcówek tychże,
- nowe klocki przód, łączniki stabilizatora, osłony przegubów, stopka anteny radiowej (zamokła i padł wzmacniacz antenowy), sygnał dźwiękowy (1 x zardzewiał )
- serwis filtrowo - olejowy,
- wymiana płynu hamulcowego
- uszczelnienie podstawy filtra olejowego
... i jedziemy dalej |
| 15-05-2019 | Wymiana sprężyn przód (jedna pękła); amortyzatorów, poduszek McPersona z łożyskami, odboje, osłony amortyzatora. Sprawdzona/ustawiona zbieżność tył/przód.
Stan licznika 214 tys. km i .... jedziemy dalej |
| 21-07-2019 | Wymiana - regeneracja podstawy filtra olejowego z powodu uszkodzenia termostatu w systemie chłodzenia oleju silnikowego |
| 21-07-2019 | cd. poprzedniego wpisu (nie umiem/nie można edytować) - stan licznika 218 tys. km |
| 06-10-2019 | 223 tys. km - regeneracja turbiny (nie wymagała jeszcze na 100%, ale ... kto bogatemu zabroni ); kalibracja wtrysków 50 tys. po ich regeneracji; w perspektywie wymiana DPF-a (zamiennik); uszczelnienie układu wydechowego;
Na wiosnę zakup (plan) opon wielosezonowych.
Był zamysł sprzedaży przez krótką chwilę, ale co kupić tak pakownego, wygodnego w rozsądnych pieniądzach ? Croma więc zostaje.
Przyglądałem się Freemont-owi, Grand Scenic-owi, Espace ... - na razie mnie nie przekonały |
| 22-10-2019 | Wymiana tarcz (TRW) i klocków (ori) przód; łożysko lewe przednie (FAG); czujnik temperatury za katalizatorem (ori); uszczelnienie układu wydechowego przy okazji wymiany DPF-a |
| 04-04-2020 | 230 tys. - wymiana klocków i tarcz tył (ori); wymiana intercoolera; regeneracja felg; nowe wielosezonowe oponki Vredestein Quatrac Pro; serwis filtrowo-olejowy; wymiana w ramach AC zderzaka przedniego - ktoś mnie "przerysował"; przy okazji czyszczenie lamp od środka i ich polerka z zewnątrz
BTW ... "wklejony" mały wirus do centralki => banana na twarzy |
| 27-03-2021 | Na blacie stuknęło 241 tys. .... i trza coś było podziałać:
1/. zawieszenie przód (ori 100%) - kóńplet bez stabilizatora
2/. zawieszenie tylne - ori w 90%
3/. naprawa podnośnika szyby lewej - podmiana na używany, sprawny
4/. wymiana dźwigni hamulca postojowego (ori) - stara się zacinała i oblazło sreberko na guziczku
5/. wymiana filtrów i oleju silnikowego
6/. wymiana nadkola przedniego prawego (na ori nófkę) - stare było popękane
W planie w zależności od zrealizowanego przebiegu:
1/. rozrząd za 5-10 tys. km + paski i rolki osprzętu
2/. wymiana oleju w ASB za 15-20 tys. km |