Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001

    Problemy z rozruchem po jeździe na LPG -rozwiązanie problemu

    W parownikach II-gen z biegiem czasu parcieją gumki, pojawiają się problemy z rozruchem po dłuższym postoju, a sytuacja poprawia się gdy jeździmy tylko na benzynie.

    Przyczyną jest zalewanie silnika przez gaz, mieszanka benzyna-gaz-powietrze nie bardzo chce ulegać zapłonowi dlatego trzeba długo kręcić i wciskać gaz do oporu w celu "przewietrzenia" komory spalania.

    Rozwiązanie problemu:
    1. Wymiana reduktora za bagatela 250-300zł
    2. Wymiana gumki w elektrozaworze parownika za 4zł

    W związku z tym, że 300zł drogą nie chodzi, naprawiamy za 4zł.
    Sama wymiana jest banalnie prosta i nie wymaga żadnych nadprzyrodzonych zdolności manualnych.

    Narzędzia jakie będą nam potrzebne:
    - Klucz nasadowy 17mm
    - Klucz płaski/oczkowy 17mm
    - Płaski śrubokręt
    - Kawałek szmatki

    Części zamienne jakie będą potrzebne:
    - grzybek gumowy tłoczka elektrozaworu parownika i z tym elementem jest pewne ale:
    Występuje w zestawach naprawczych parownika (60-100zł) i trochę się najeździłem po "gazownikach" żeby dostać sam grzybek za 4zł.

    Przystępujemy do prac:

    [color=red]1. Bezpieczeństwo ponad wszystko[/color]
    - uruchamiamy silnik i przełączamy go na gaz
    - podnosimy maskę silnika
    - zamykamy dopływ gazu i tu:
    a) możemy zakręcić gaz na butli i odpiąć wsuwkę od elektrozaworu
    b) możemy odpiąć wsuwkę od elektrozaworu z filtrem przed parownikiem
    - czekamy aż silnik zgaśnie
    - wyciągamy kluczyk ze stacyjki
    - odpinamy masę akumulatora

    [color=red]2. No to rozkręcamy.[/color]

    Czarny element po prawej stronie na wyżej pokazanej fotografii to cewka elektrozaworu która jest przykręcona na klucz 17. Cewka może być również w innych kolorach
    - odkręcamy ją kluczem nasadowym
    - śrubka którą wyciągniemy ma w sobie sprężynkę należy uważać żeby gdzieś nie wystrzeliła

    - zdejmujemy cewkę i naszym oczom powinien pojawić się taki element

    - demontujemy go przy pomocy klucza płaskiego 17mm
    - w środku tej rurki powinno znajdować się sedno sprawy


    [color=red]3. Wymieniamy.[/color]
    - płaskim śrubokrętem delikatnie podważamy plastikowy element (ten po środku) i wyciągamy co nam wyjdzie.
    - wymieniamy gumkę
    - skadamy tłoczek do kupy i skręcamy całą resztę.

    Tłoczek można poczyścić z nagarów, parafiny i innych syfów, również szmatką i płaskim śrubokrętem można wyczyścić otwór w parowniku.

    Później pozostaje tylko poskręcać i podłączać wszystko w odwrotnej kolejności.

    Powodzenia w naprawach.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Wołomin
    Postów
    1
    Auto
    Seicento 899
    Rocznik
    2002
    Witam Tak tylko czytam.Pozdrawiam

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Tak tylko czytam


 

Podobne tematy

  1. [ukł. hamulcowy] Problemy z hamowaniem :(
    Napisany przez waho na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 19-03-2009, 12:42
  2. [alarm] Problemy z alarmem w unie (1.0 rok prod 97)
    Napisany przez sulus na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-03-2009, 10:02
  3. [ogrzewanie] Problemy z ogrzewaniem i kontrolką temp. silnik
    Napisany przez Dortmund2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-12-2008, 20:37
  4. [ukł. zapłonowy] Porblem z rozruchem
    Napisany przez gademajster na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-11-2008, 20:37
  5. Problemy z silnikiem 1,6 16v
    Napisany przez krzysiekfk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-04-2008, 23:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tloczek elektrozaworu parownika gazu

problem z rozruchem auta z lpg

jak rozwiazac problem fiat polska

po jezdzie na gazie problem z rozruchem jak postoi

lpg i problem z rozruchem

problem z rozruchem przez lpg

problem z uruchomieniem samochodu z lpg

tloczek elektrozaworu gumka

http://www.iparts.pl