Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2009
    Skąd
    ostrowiec św
    Wiek
    38
    Postów
    99
    Auto
    Marea 2.0 20v HLX, renault espace 2,0, fiat tipo 1,6

    Podlaczenie parownika do układu chłodzenia

    Witam Panowie. Chciałbym zmienić podłączenie parownika do układu chłodzenia(w mojej Marysi 2,0). W tej chwili jest wpięty w węże nagrzewnicy równolegle do niej, a chciałbym wpiąć go szeregowo do węża zasilającego nagrzewnicę. I tu moje pytanie- jaka jest zasada działania zaworu na nagrzewnicy. Czy płyn cały czas przez nią płynie, a ilością ciepłego powietrza w aucie sterujemy jakąś klapką, czy po prostu odcina się zaworem dopływ do nagrzewnicy, bo wtedy podłączenie szeregowe nie będzie miało sensu (chyba). po długich rozważaniach doszedłem do wniosku, że wpinanie parownika na trójnikach równolegle nie bardzo się sprawdza, gdyż niestety część płynu nie dociera w ogóle do nagrzewnicy przez co efektywność jej działania jest ograniczona.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2008
    Skąd
    Trzebinia
    Wiek
    32
    Postów
    111
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Odcina się dopływ zaworkiem

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Szeregowo nie możesz tego wpiąć, gdyż jak 'włączysz' zimne powietrze (zamkniesz zawór na nagrzewnicy) to przestanie płynąć płyn. Musisz to wpiąć równolegle. W momencie kiedy zamkniesz zawór na nagrzewnicy to 100% przepływu pójdzie przez reduktor. Jak otworzysz nagrzewnicę, to jednak nagrzewnica stawia większy opór niż reduktor i przez reduktor i tak będzie płynąć płyn. Jest to wystarczająco, aby dostatecznie go ogrzewać. Jedyny minus, że możesz trochę odczuć w środku, że może nie być tak ciepłe powietrze. Chociaż jak w swojej Lucynie nie narzekam na ogrzewanie, a w Temprze też. Nie jest to "duża strata", która by była wykluczająca dla takiego typu rozwiązania. Myślę, że nie masz co kombinować i za bardzo wymyślać, bo raczej nie ma inne sposobu na podłączenie tego.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. odpowietrzenie układu chłodzenia cc 700
    Napisany przez aandziaa170 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-04-2011, 14:59
  2. odpowietrzenie układu chłodzenia
    Napisany przez kowal na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 08-11-2010, 13:42
  3. [ukł. chłodzenia] Dziwne... Nie przelewa układu chłodzenia
    Napisany przez miki1406 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-09-2010, 13:13
  4. Płukanie układu chłodzenia
    Napisany przez KamyK na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-09-2010, 12:29
  5. Zapowietrzanie się układu chłodzenia
    Napisany przez costa10 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-06-2009, 10:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak podlaczyc parownik lpgzawor nagrzewnicy w espace2parownik w seicentojak podlaczy uklad wody reduktora lpgpodlaczenie parownika lpg

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl