Światla DRL

Temat: Światla DRL

Tagi: drl, światla
  1. Czlowiek napisał:
    Jedynym problemem automatycznych świateł jest zaprogramowanie, światła mijania winne zapalać się po rozruchu w trakcie pracy silnika, a nie przed. Zapalisz pojazd "kilka" razy na H7 i zmniejszasz żywotność...
     

  2. Avatar marx30

    marx30 napisał:
    Kiedys w citroenie zrobiłem sobie taki automacik że swiatła mijania się zapalały wtedy gdy juz ładował alternator czyli po rozruchu silnika.
    I wiecie co ? Kiedyś w jakimś lesie jadąc na luzie silnik zgasł a wraz z nim swiatła, w ułamku sekundy kompletna ciemność.
    Chyba dlatego właśnie (albo z podobnych powodów) świateł mijania nie programuje się tak żeby działały z silnikiem.
    Ale mogłyby się wyłączać gdy załaczany jest rozrusznik tak jak dzienne. W momencie przekręcania kluczyka część odbiorników jest wyłączana i mijania też by mogły.
    A odnośnie dokładania LED ma sens tylko wizualny bo zwrot takiej inwestycji jest znikomy (że niby mniej paliwa). Liczyłem to i wyszło mi ok. 20 zł rocznie oszczędności.
    Po jednej przejażdzce wieczorem uważam że dzienne na żarówce w tipkowych reflektorach z pełnowymiarowymi odłysnikami wraz z pozycyjnymi z tyłu dają duże oszczędności .
    Żaden z trzech patroli jakie mijałem mnie nie zatrzymał (zeszły tydzień godz 20:30 -22:00 oswietlona droga ekspresowa) mimo że zapomniałem o światłach mijania i jechałem na dziennych własnie. Dopiero jak zjechałem w las/pola to się pokapowałem że świateł nie mam i się wkurzałem że wyświetlacz mi coś za bardzo po oczach daje. No ale nowe auto kilka dni po zakupie więc nie zajarzyłem
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 26-10-2017 o 08:53
     
  3. Krys2 napisał:
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Na pewno ?

    Wg mnie odwrotnie.
    1 najmniejsza czułość
    3 największa czułość
    Ale to dziwne , że na 2 zapalają Ci się późno. Ja testowałem na wszystkich 3 czułościach i zostawiłem na 1. Uważam , że i tak zapalają się za wcześnie. Nawet przy przejazdach pod wiaduktami gdzie jest bardzo jasno.
    Nie udało mi się tego zdiagnozować - chyba działa z opóźnieniem i słusznie. W instrukcji tez nie znalazłem czy dla większej czułości wybrać "1" czy "3". U mnie przy fabrycznym ustawieniu na 2 zapalają się nieco za późno, można zebrać mandacik, który będzie droższy niż dobre żarówki
     
  4. szyflu napisał:
    Czy można odłączyć światła pozycyjne tylne od dziennych z przodu? Tak żeby świeciły dopiero z mijania?

    Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka
     
  5. Avatar brylancik13

    brylancik13 napisał:
    Jeszcze chyba nikomu na forum się to nie udało
     
  6. Avatar bibi

    bibi napisał:
    Cytat Napisał szyflu Zobacz post
    Czy można odłączyć światła pozycyjne tylne od dziennych z przodu? Tak żeby świeciły dopiero z mijania?

    Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka
    A w jakim celu jeśli można wiedzieć?
     
  7. Avatar krowka1978

    krowka1978 napisał:
    Cytat Napisał bibi Zobacz post
    A w jakim celu jeśli można wiedzieć?
    Przecież cel jest podany, więc po co pytasz?
    Cytat Napisał szyflu Zobacz post
    Tak żeby świeciły dopiero z mijania?
     
  8. Qvadrat napisał:
    I dodatkowo z tylu pali się aż 6 żarówek!!!!!! Ile to paliwa się marnuje!!!!!!!!! Na pohybel grecie...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu
     
  9. harry.wesoly napisał:
    Tak przeglądam opcję i możliwe że da się to zrobić ale trza sprawdzić
    Screenshot_20210316-141336_AlfaOBD.jpg
    Screenshot_20210316-141212_Translate.jpg
     
  10. Avatar kjk

    kjk napisał:
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    I dodatkowo z tylu pali się aż 6 żarówek!!!!!! Ile to paliwa się marnuje!!!!!!!!! Na pohybel grecie...
    To kwestia naszego bezpieczeństwa na drodze. Chodzi o to, że w razie ucieczki przed ostrzałem lepiej żeby tył nie świecił, bo to ułatwi trafienie.
     
  11. Avatar krowka1978

    krowka1978 napisał:
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    I dodatkowo z tylu pali się aż 6 żarówek!!!!!! Ile to paliwa się marnuje!!!!!!!!! Na pohybel grecie...
    Greta jest tylko narzędziem, sama z siebie tego nie robi. Osobiście nie lubię, gdy coś zbędnie działa i niepotrzebnie się grzeje. Paliwo mam gdzieś, bo jedno przyciśnięcie gazu w TB niweczy cały plan oszczędności/"ekologii"
     
  12. harry.wesoly napisał:
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Tak przeglądam opcję i możliwe że da się to zrobić ale trza sprawdzić
    Screenshot_20210316-141336_AlfaOBD.jpg
    Screenshot_20210316-141212_Translate.jpg
    To nie to i chyba się nie da tego zrobić. Docelowo miałem not enabled, zmiana na enabled nic nie dała. Raczej się nie da.
     
  13. Avatar marx30

    marx30 napisał:
    Wyłaczyć dzienne w oprogramowaniu czy też w menu, dać na sterowanie przetwornicy (chyba pin 8 lub 7 lewej lampy)+12V nie wiem np. z pompy paliwa czy głownego przekaznika sterowania (przez diodę separującą żeby prad "nie płynął" do body i ten odwieczny problem zostanie rozwiązany. Nic oprócz dziennych przy uruchomionym silniku nie swieci, ziemia przed emisją co2 uratowana, majątek wlaściciela który wydaje na paliwo i zarówki również i po problemie. Robota na 1/2 h- przeciągnięcie kabla ze skrzynki do wtyczki lampy. Albo bardzei kulturalnie jeszcze z przekaznikiem posrednim jak ktos zapomni i właczy DRL z powrotem żeby wówczas prąd z body nie zasilał pompy.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 16-03-2021 o 16:16
     
  14. harry.wesoly napisał:
    Marx nie ekscuytuj się tak tym, że jak ktoś dopytuje o możliwość wył tyłu to zaraz złotówa licząca oszczędności. Sporo współczesnych aut ma wył tył. Osobiście jakbym miał taką możliwość, bez takiej rzeźby jaką opisałeś, to bym też wyłączył.
     
  15. Avatar marx30

    marx30 napisał:
    Nie ekscytuje się (ten temat ciągnie się już od dłuższego czasu, wszystkie za i przeciw zostały powiedziane) ale to chyba jedyne rozwiązanie jak komuś to przeszkadza. Gorsze rzeżby ludzie robią podpinając rejestratory itp gadżety.
    Trzeba się włączyć w dwa przewody i tyle, miejsce na przekaźnik na pewno w skrzynce jest, można zdobyż fiatowski to nawet nie będzie widać różnicy itp.
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.