Diagnostyka auta - MultiEcuScan, AlfaOBD

Temat: Diagnostyka auta - MultiEcuScan, AlfaOBD

  1. brynol69 napisał:
    Cześć,
    nada się taki interfejs do odblokowania Tipo? Po wystrzale poduszki na zegarach pojawia się no FPS? https://allegro.pl/oferta/interfejs-...iag-7798719916. Chyba że jest jakaś procedura jak np. 500, a przynajmniej taką plotkę słyszałem.
     

  2. Avatar krowka1978

    krowka1978 napisał:
    Zalecam zajrzeć do instrukcji obsługi - jest opisane co i jak. Do odblokowania "pompy paliwa" nie potrzeba dodatkowego sprzętu, a wiedzy tajemnej wyciągniętej z instrukcji obsługi, ale kto by ją czytał, skoro zawsze kasę można wydać. Chyba, że koledze przeszkadza, że trzeba wajchować dźwignią kierunkowskazu Sam nie pamiętam sekwencji, ale jak będzie potrzeba, odpukać, to w papierach jest.
    O które TIPO chodzi, bo w podpisie jest rocznik 1994? Tam umieszczamy rok narodzin auta, nie swój
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 22-05-2019 o 10:37
     
  3. brynol69 napisał:
    Dzięki za odpowiedź i doceniam komentarz ale nie jestem dziewczyną i nie mam zwyczaju udawać młodszego niż jestem Przyznam szczerze że jedyne instrukcje jakie czytam to książki z cyklu "Naprawiam sam" ale do starego Tipa znam prawie na pamięć a do nowego chyba jeszcze nie ma. Faktycznie jest to w instrukcji, wczoraj usłyszałemjka się okazuje przekłamaną wersję tej procedury i dlatego nie działało. Teraz chodzi o Tipo 2015+, a jeżeli ten interfejs wniesie coś więcej niż stary wysłużony ELM327 to chętnie jakiś kupię. Trochę rozczarowało mnie że INPA która działa MES w seicento nie działa już w tym tipo, tak samo ELM via BT też nie chce się połączyć.
     
  4. Avatar JackTheNight

    JackTheNight napisał:
    Jest procedura odblokowania :
    RSBP.JPG
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
     
  5. Qvadrat napisał:
    A w cieniasie po prostu był z przodu przycisk do wciśnięcia który w razie dzwona wyskakiwał i odcinał paliwo... jak to wszystko trzeba skomplikować...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu
     
  6. Avatar krowka1978

    krowka1978 napisał:
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    A w cieniasie po prostu był z przodu przycisk do wciśnięcia który w razie dzwona wyskakiwał i odcinał paliwo... jak to wszystko trzeba skomplikować...
    W GP z 2007 też jest, w szczelinie przy słupku obok schowka, później to zmienili. W EVO na pewno kierunkami.
     
  7. brynol69 napisał:
    Widziałem i próbowałem tą procedurę ale nie przyniosła porządanych efektów. Tak myślę że coś jeszcze musi być bo silnik nawet nie kręci, nawet nie słychać żeby rozrusznik chociać kliknął. Jakby było tego mało to nie gaśnie kontrolka immo, a wydaje mi się że powinna zgasnąć po włączeniu zapłonu. Dobrze myślę? Chwilowo nie mam drugiego kluczyka żeby sprawdzić jak się zachowa na serwisoym(bez pilota). Dziś mam nadzieję że będę miał już działający kabel z MES, pierwszy zepsułem, na swój na BT zgubiłem, mam też INPE ktora działa z MES w Seicento ale ale przy próbie podłączenie do Tipa woła o kabel ELM327. Nowy kabel ELM ani na kablu ani pożyczony BT nie zadziałał nawet z sejem. Normalnie ręce opadają :-]
    Teraz dopatrzyłem się jeszcze rozpiski bezpieczników i przekaźńików to posprawdzam co i jak bo nie mam dekielka skrzynki bezp. pod maską :-]
    Ostatnio edytowane przez brynol69 ; 24-05-2019 o 14:33
     
  8. Qvadrat napisał:
    A jak twoje auto znalazło się w takim stanie?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu
     
  9. Avatar JackTheNight

    JackTheNight napisał:
    brynol69 kontrolka immo powinna gasnąć, skoro nie gaśnie to immobilazer nie rozpoznaje twojego kluczyka. Dlatego nie działa procedura resetowania FIS.
    Nie kręci rozrusznikiem i nie odpala bo masz aktywne FIS (wyłącznik inercyjny).
    A jest tak, że nawet jak immo nie rozpoznaje kluczyka to i tak silnik się uruchomi, ale tylko na 1 lub dwie sekundy po czym gaśnie - wiem bo kiedyś to testowałem

    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    A jak twoje auto znalazło się w takim stanie?
    Pewnie w coś przyłożył, albo ktoś w niego.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 24-05-2019 o 20:47
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
     
  10. brynol69 napisał:
    Wymieniłem kabel ELM na "lepszy v1.5" ale nadal szału nie ma, MES stwierdza że interfejs nie obsługuje lini CAN. Bezpieczniki sprawdziłem organoleptycznie, nie chciało mi się każdego dzwonić ale wyglądają ok. Z ciekawości rozpiąłem ECU i... nic się nie zmieniło. Co jakiś czas piszczy, wiświetla no FPS podczas próby odpalenia a potem tylko miga odometrem. Podejrzewam że ECU nie widzi się z BCM i dlatego nie aktywuje immo, ale to tylko takie gdybanie. Jak nie będę miał sprawengo interefejsu to będę musiał udać się do magika elektryka a pobliski ma jeszcze 3 tyg urlopu:-/
    A co do tego jak się znalazł w takim stanie to ktoś w niego zarył, ja go kupiłem już w takim stanie z nadzieję że nie bęzie źle i szybko to sobie ogarnę.
     
  11. Avatar JackTheNight

    JackTheNight napisał:
    Przyjedź do Łodzi, wszystko ogarniemy. A masz gaz ?
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
     
  12. brynol69 napisał:
    dzięki za pomoc ale te lawety mnie zrujnują Jest gaz psedu fabryczny tartarini, ale nawet się centralka nie zapala, a bezpieczniki niby ok:-]
     
  13. Avatar JackTheNight

    JackTheNight napisał:
    To jak masz gaz tartarini to nie połączysz się z komputerem silnika, dopóki nie odłączysz bezpiecznika od gazu.
    Wyjmij bezpiecznik główny od gazu i wtedy elm327 powinieneś połączyć się z komputerem silnika. Wiem że to dziwnie brzmi, ale uwierz mi tak jest
    A centralny zamek działa z pilota ?
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 24-05-2019 o 22:12
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
     
  14. brynol69 napisał:
    Oooo to cenna informacja. Widziałem że jest coś dopiete do wtyczki OBD ale nie sądziłem że będzie zakłócać, kolega też ma jakiś gaz wpiety w obd i nie ma takich "funkcjonalności". Jutro to sprawdzę:-D
     
  15. brynol69 napisał:
    Znalazłem przyczynę braku połączenia z ECU, urwany kabelek pod bezpiecznikiem T09. Teraz pali :-) Ale nadal mam problem z interfejsem. ScanMaster łączy się, wykrywa interfejs jako v2.1, a MES wykrywa albo 1.3 albo 1.4 ale wyrzuca komunikat że interfejs nie obsługuje linii CAN i z niczym się nie łączy.
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.