Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2014
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    34
    Postów
    2
    Auto
    Grande Punto 1,4 + GAZ Tartarrini
    Rocznik
    2011

    Grande punto 1,4 + Gaz gaśnie po wciśnięciu sprzęgła

    Witam, mam nietypowy problem, chyba pierwsze auto które ma coś takiego. Sprawa wygląda tak, że auto po rozgrzaniu, tj jakieś 15-20 minut jazdy nie regularnie po wciśnięciu sprzęgła gubi obroty. Spadają z wartości powyżej 2000 do ok 500 na ułamek sekundy przyhamowują i lecą do 0, auto gaśnie. Dzięki temu, że mam start & stop auto od razu odpala, i wówczas pracuję poprawnie, obroty stabilne na poziomie ok 800. Gdy auto jest zimne żadnych problemów. Nie wiem czy na benzynie też się coś takiego dzieje, jak sprawdzę, to napiszę. Proszę o jakieś rady co może być przyczyną. Nadmienię jeszcze, że nie znalazłem nic bardzo konkretnego w sieci.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Najprawdopodobniej parownik od gazu . Nie wiem jaką masz instalację ale w większości można ustawić przełączanie na benzynę przy spadku obrotów , powinno pomódz na jakiś czas,a później parownik.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2013
    Skąd
    Zakopane
    Postów
    56
    Auto
    grande punto
    Rocznik
    2006
    miałem to samo. podjedz na Brygadzistów 82a do auto gaz slask. podpieli pod kompa wyszło że elektrozawór był do wymiany

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2014
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    34
    Postów
    2
    Auto
    Grande Punto 1,4 + GAZ Tartarrini
    Rocznik
    2011
    Witam, dzięki za sugestie,niestety chyba zbyt zwiazane z gazem są. Dzisiaj dokonalem testu na benzynie i zachowanie auta takie samo niestety, pojawił sie dodatkowo kolejny objaw, obroty biegu jałowego delikatnie falują a w trakcie jazdy około 2000 obrotów silnik lekko szarpie, tak jakby i wówczas obroty pływały, ponizej i powyżej jest ok. Kolejna rzecz już jakby z zakresu techniki jazdy, jeśli wysprzęglam około 1200 obrotów auto nie gaśnie, zarówno na gazie jak i benzynie, z tym, ze w tej sytucji, czasem obroty biegu jałowego pozostają na poziomie od ok 700 do 1000 randomowo.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2012
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    35
    Postów
    3
    Auto
    GP 1.4 8V + LPG
    Miałem podobny problem poczatkowo myślałem że to było związane z przepustnicą - zrobiłem czyszczenie i adaptacje ale nie pomogło to za bardzo(w sumie możesz sprawdzić czy nie jest zawalona mazią). Problem pojawiał się na dojazdówkach do skrzyżowań gdy wciskałem sprzęgło (obroty spadały na łeb na szyję do 0 na gazie i benzynie). Jeżeli masz silnik 1.4 8V to pytanie jest kiedy miałeś ostatnio regulowane zawory. Widzę że masz instalacje gazową więc tutaj luz zaworowy szybko się kasuje (kwestia odpowiedniego ustawienia). Ale wracając do tematu u mnie regulacja zaworów pomogła i problem już więcej się nie pojawił. Standardowo przy zasilaniu benzyną regulacja powinna być robiona co 60kkm, przy zasilaniu gazem częściej co 30kkm (niektórzy podają nawet 20kkm).
    Ostatnio edytowane przez gregor80 ; 10-06-2014 o 23:04

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2014
    Skąd
    Łochów
    Postów
    8
    Auto
    Grande Punto 1,4 V8
    Rocznik
    05.2008
    Apropos tego gaśnięcia na gazie mam to samo ale raczej przy zimnym silniku i tylko wtedy gdy przeciągnę trochę na obrotach. po wciśnięciu sprzęgła gaśnie jakby nie nadążał podawać gazu.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Parownik do wymiany (chyba że regeneracja)

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2014
    Skąd
    Chyżne
    Wiek
    34
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4 8v LPG
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał rafix1983 Zobacz post
    Witam, mam nietypowy problem, chyba pierwsze auto które ma coś takiego. Sprawa wygląda tak, że auto po rozgrzaniu, tj jakieś 15-20 minut jazdy nie regularnie po wciśnięciu sprzęgła gubi obroty. Spadają z wartości powyżej 2000 do ok 500 na ułamek sekundy przyhamowują i lecą do 0, auto gaśnie. Dzięki temu, że mam start & stop auto od razu odpala, i wówczas pracuję poprawnie, obroty stabilne na poziomie ok 800. Gdy auto jest zimne żadnych problemów. Nie wiem czy na benzynie też się coś takiego dzieje, jak sprawdzę, to napiszę. Proszę o jakieś rady co może być przyczyną. Nadmienię jeszcze, że nie znalazłem nic bardzo konkretnego w sieci.
    Grande punto 1.4 gaśnie po wciśnięcu sprzęgłą, dojeżdżaniu do skrzyżowaia, silnik nierówno pracuje (drgania silnika na biegu jałowym) na gazie i na benzynie, zero błędów?. Tam kolega dobrze mówił, że to zawory. Ja borykałem się z podobnym problemem kilka miesięcy. Auta źle pracowało na niskich obrotach, było ospałe i słabe a na domiar złego gasło przy dojeżdżaniu do skrzyżowania po wciśnięciu pedału sprzęgła. Komputer nic nie pokazywał, zero błędów, wszystko w normie. Jak to rozwiązać? Samo sprawdzenie zaworów tak na pałę nic nie daje bo to robiłem na początku. Niby wszystko otwirało i domykało, tyle, że w tym silniku nie może być żadnej tolerancji. Zawory muszą być wyregulowane idealnie do setnych mm. Ssące i wydechowe wszędzie muszą być idealnie ustawione inaczej komputer się gubi przy regulacji zmiennych faz rozrządu, bo takie coś występuje w tym jednak nowoczesnym silniku. Mi nawet czasmi po odpaleniu strzelał w rurę wydechową, dużo palił, słabo się rozpędzał, gasł przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Nie szło tego zdiagnozować. Ciśnienie na cylindrach było ok, wszystko było niby ok poza pracą jednostki. Masakra. Jak ktoś ma podobne objawy, (oczywiście nie musi strzelać w rurę wydechową) to zacznijcie od idealnego ustawienia płytek na zaworach. NIe może być na jednym 0,10 a na innym 0,34 bo wtedy jest bardzo źle, a mi mechanicy wmawiali, że jest niby ok, że to nie zawory. Dopiro przy 3 podejściu mechanik wziął się konkretnie za idealne ustawienie tych zaworów( wcześniej nawet zdemontował głowicę bo podejrzewał że któryś jest nadpalony). Oczywiście zanim się zabierzecie za zawory warto sprzwdzić świece, kable, cewkę, wyczyścić odmę i przepustnicę, zrobić reset kompa, autoadaptacje przepustnicy i jeżeli nic nie pomoże to problem jest mechaniczny i tkwi w zaworach. Jak to rozpoznać. (zawory) Jak auto pracuje na niskch obrotach to wsłuchujemy sie w wydech, tam co sekundę około jest takie jakby puff, puff. Silnik ma lekkie drgania co widać gołym okiem i to wówczas są zawory. Na obroty silnik się wykręca normalnie, obroty nie falują, tylko po puszczeniu gazu spadają na około 500 ( nie za każdym razem raz na kilka razy) lub mniej i czasami zeszarpie mocno silnikiem i auto albo zgaśnie albo wyjdzie na 800 obrotów.

    O mały włos poprzez to przygasanie silnika nie ukręciłem głowicy, ponieważ czasami auto zgasło o czym nie wiedziałem a jechałem z dużą prędkością i np. redukowałem bieg, co spowodowało naderwanie klina na dolnym kole rozrządu na wale( całe szczęście nie ukręciło go totalnie). Przeciążenia na rozrządzie wówczas są za duże i może urwać pasek lub ułamać klina i koniec( odradzam jazdę autem które gaśnie po wciśnięcu sprzęgła).

    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. po wciśnięciu sprzęgła gaśnie silnik 1,6 103 km
    Napisany przez dzimmmi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2014, 10:55
  2. Kupię Fiata Punto/Grande Punto - do 20 tys. złotych
    Napisany przez Skrewdriver na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-01-2014, 17:02
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-12-2012, 13:18
  4. [silnik] siena gaśnie po wciśnięciu sprzęgła
    Napisany przez adamko na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 20-01-2011, 20:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

auto na gaz sprzeglo i gasnie

parowniki gazu gasnie podczas wcisniecia sprzwgla

po wcisnieciu sprzegla auto gasnie na gazie

wciskam sprzeglo silnik gasnie

lpg gasnie po wcisnieciu sprzegla

lpg gasnie przy naisnieiu sprzegla

punto evo gasnie po wcisnieciu sprzegla

gubi obroty po wcisnieciu e punto evo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl