Witam

Mam problem z GP od dłuższego czasu, dlatego opiszę wszystko po kolei

1) Auto zasilane Pb + lpg
2) Używane na tym drugim co po dłuższym czasie doprowadziło do nierównej pracy silnika na biegu jałowym (terkotanie), spadku mocy, wyraźnego braku przyspieszenia. Przy wyrzucaniu na luz silnik tracił obroty i potrafił zgasnąć.
Przy 130km/h wyczuwalne były wibracje, co bardziej wiązałem z oponami. Jak się później okazało to jednak nierówna praca silnika. Nawet w skrzyni biegów było słychać popiskiwania, które ustały.
Gaz rozregulował mapy Pb
3) Gaz całkowicie odłączony, tylko jazda na Pb (nawet później na STp co też pomogło) i w/w objawy praktycznie ustąpiły. Auto zyskało na dynamice, brak wibracji ale
4) Przy wyrzuceniu "na luz", obroty dosyć nisko spadają ok 650. później trochę się to wyrównuje. Na innym forum, wspominali że takie obroty to norma?
5) Przy gwałtownym naciśnięciu pedału przyspieszenia czuć minimalne opóźnienie oraz w trakcie przyspieszania widzę, że wskazówka obrotomierza, nie "idzie" liniowo. Tzn. są tak jakby nieliniowe rytmiczne spowolnienia co "ileś" obrotów. (szczególnie widoczne na wyższych biegach, gdzie obroty nie wzrastają tak szybko, bądź na zimnym silniku)
6) Zrobiłem odczyty w MESie i z tego co widzę to:
6.1) sondy lambda chyba ok, 2 później jest tak jakby troche "leniwa"?
6.2) Patrząc na wykres położenia pedału i kąta przepustnicy (jeden z 2) nie zawsze reaguje. - widoczne na początku wykresu. Za bardzo tego nie rozumiem.
6.3) Miałem błąd P0172 - mieszanka zbyt bogata i status obecny.
6.4) przy wrzuceni na luz widać różnicę ciśnień oczekiwanego i tego w dolocie. Czy tak powinno być?
6.5) co do cewek zauważyłem, że cewka 2 odstaje od 1 i 4
6.6) ale za nic nie zgadnę dlaczego nie ma parametrów cewki 3?

Jak myślicie jak to ugryźć? Co jest przyczyną dziwnych logów i objawu o którym wspomniałem.
Chcę przed zimą zrobić auto , tak żeby mapy LPG też było można dobrze ustawić

załączam logi:
https://www.dropbox.com/s/x0ara9vrz6...File1.csv?dl=0