Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    19
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    2007

    Check Engine po wypadku - czujnik wału komponent źle zamontowany

    Witam.
    Jestem posiadaczem fiata punto 1.4 8v 77ps z 2007 roku. Samochód od nowości w rodzinie. Czasami przy dłuższych wyjazdach zapalała się kontrola check engine czego rezultatem było drastyczne obniżenie mocy i wzrost spalania. Po ostygnięciu auta problem znikał. Problem ten jednak nie występował za każdym razem podczas dłuższych tras. Niestety ostatnio przydarzyła się stłuczka w wyniku której trzeba było wymienić prawą część przodu (błotnik, nadkole, półoś, koło, rurkę od AC, maskę i taką ramkę do której mocowana jest chłodnica po była nadpęknięta) Po naprawieniu wszystkiego i lekkim klepaniu niestety check engine pali sie stale, a mocy nie ma praktycznie wcale. Odpala od strzała, po czym zaczyna lekko trząść autem na jałowych obrotach. Obroty utrzymują się na stałym poziomie. U mechanika po podłączeniu samochodu pod komputer czyta błąd "czujnik położenia wału - komponent źle zamontowany". Wyjąłem czujnik, sprawdziłem ciągłość obwodu i poziom oporności, sprawdziłem dokładnie miejsce zamocowania czujnika i kable. Wszystko wydaje się być ok. Niestety problem cały czas jak był tak jest. Podczas rozmów z mechanikami jedna diagnoza powtórzyła się kilka razy: podczas wypadku, rozrząd mógł przeskoczyć i powoduje to odczyt braku synchronizacji w komputerze. Inni jednak mówili że to mało prawdopodbne jak rozrząd jest nowy, a w moim przypadku rozrząd był wymieniany pół roku temu.

    Nie wiem gdzie mogę szukać przyczyny problemu. Wizytę u mechanika mam umówioną za prawie miesiąc (głównie przez to że święta niedługo), a nie ukrywam że przydałoby mi sie sprawne auto. Bardzo proszę pomoc w tej sprawie.

    PS macie jakąś metodę na poruszanie tego koła z zębami do którego przylega czujnik położenia wału? O ile się nie mylę w żargonie mechaników nazywane jest ono liczydłem. Może jakiś ząb się ukruszył albo ki czort i czujnik wariuje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    19
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    2007
    To jak nikt nic nie wie?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    481
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    hejka

    rozrzad w twoim jest kolizyjny, wiec jak by przeskoczył (co prawda tam jest wariator) to by zawory z tłokami mogły się spotkać wiec bys już o tym wiedział

    czujnik połozenia wału potrafi robić takie psikusy że na zimnym dziala oK a gdy się zagrzeje to przestaje działać, dobrze się podpiąć kompem i zobaczyć co czujnik przesyła do ECU, może został żle podpięty co wykrywa ECU (bo nie widzi aby cokolwiek przesyłał) , albo kabel jest uszkodzony (sprawdz przy ECU czy widac ten czujnik). koło foniczne teoretycznie może zostać uszkodzone, ale to byś musiał podziałać niezła siła aby je uszkodzić i raczej przy dzwonie to by nie tylko ono zostalo uszkodzone ale cała reszta dookoła wliczając rozrząd a może i silnik. swoją droga co to za warsztat co klepał i wypuścił niesprawny samochód ?? jest jeszce czujnik położenai wałka rozrządu, wec ECU by szybko wykrył brak synchronizacji pomiędzy oboma czujnikami.

    próbowałeś sie umowic z Irbisie na paprotnej ? tak pytam bo widze że jesteś z wrocławia :-)

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    19
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    2007
    Cześć.
    Czy program z tego linka (z naszego forum) się nada na testowanie synchronizacji pomiędzy oboma czujnikami? Mógłbyś mi powiedzieć proszę jak to sprawdzić?
    Multiecuscan 3.6 PL z serialem - Downloads - Fiat Klub Polska


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    19
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    2007
    Witam.
    Otóż byłem z moim problemem u zaufanego mechanika. Okazało się że problem stanowił źle ustawiony rozrząd. Powiedziano mi, że gdy ostatnio wymieniany był rozrząd ktoś ustawiał go bez tego specjalnego przyrządu o czym świadczył brak zdejmowanej pokrywy zaworów, którą trzeba ściągnąć po to by wszystko poprawnie ustawić. Podobno system w samochodzie ma jakiś malutki margines błędu przy którym jak rozrząd jest źle ustawiony to nic większego się nie dzieje, ale po przekroczeniu tego progu wywala błąd check engine. W moim przypadku zgrało się to ze stłuczką, ale wg mechanika nie miało to większego wpływu, jak to określił:
    "prędzej czy później stało by się to samo"

    Jeżeli kogoś to interesuje to całość naprawy łącznie z regulacją luzu na zaworach, wymianą uszczelki pomiędzy blokiem, a pokrywą zaworów oraz ustawieniem poprawnie rozrządu + kilka innych pierdółek zapłaciłem 300zł co wydaje mi się bardzo uczciwą ceną. Serwis we Wrocławiu - Tech Art na ulicy Karmelkowej dla zainteresowanych

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia


 

Podobne tematy

  1. Check engine :/
    Napisany przez jaszy na forum Tipo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 19-02-2018, 07:31
  2. Check Engine
    Napisany przez bahamut24 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-02-2017, 13:18
  3. Check Engine DPF
    Napisany przez Bartek1997 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-08-2016, 06:42
  4. Check engine
    Napisany przez leon000 na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-08-2016, 21:30
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-09-2015, 12:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl