Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2011
    Skąd
    świętokrzyskie
    Wiek
    44
    Postów
    70
    Auto
    Punto I, 1600

    Lybra 1.8 szarpanie przy przyspieszaniu

    Też mam Lybre ale 1.8, i trochę z nią problemów. Może i w tym aucie coś mi poradzisz jeśli masz go wystarczająco długo.
    Mianowicie czuć szarpanie silnikiem przy przyspieszaniu gdy jest zimny czuć to bardziej. Dużo pali, a według komputera to spalanie jest nierównomierne. Auto raz pali mniej a raz więcej oczywiście w takich samych warunkach (prędkość, obciążenie, temperatura...) Raz tylko gdy wrzuciłem na luz z większej góry komputer pokazał bieżące spalanie 3,5l, a tak częściej jest w granicach 5-6l. Teraz jest zimno i gdy włączam ogrzewanie to zaczynają parować wszystkie szyby. Gdy ustawię opcję "AUTO" to para znika, ale gdy podwyższę temperaturę na pozycję "HI" znów zaczynają parować. Nie sprawdzałem jeszcze ale podejrzewam filtr nawiewu, a w najgorszym przypadku nieszczelność nagrzewnicy.

    Post wydzielony z innego tematu.
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 24-10-2011 o 13:08



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Lybra ma OBDII zatem polecam diagnostykę. Nie pali Ci się na desce kontrolka (tam gdzie obrotomierz)? Masz LPG? Dymi ci coś więcej gdy szarpie?
    Upatrywałbym problemów z czujnikiem temperatury lub sondą (nie znam 1.8, ja w 1.6 mam dwie sondy).


    Cytat Napisał promokator Zobacz post
    Teraz jest zimno i gdy włączam ogrzewanie to zaczynają parować wszystkie szyby.
    Wymień filtr, też tak miałem. Wymiana jest prosta. Nowy filtr z węglem aktywnym coś koło 70-80zł, bez niego 40-50zł.
    Pamiętaj też, żeby nie jeździć z obiegiem zamkniętym, wtedy też szyby parują dosłownie w iście szybkim tempie.
    Na guziku tym po lewej z kontrolką niech pali się na bursztynowy kolor. Bursztyn = otwarty, Zielony = zamknięty obieg, Nie pali się = automat.

    W zimie warto też włączyć na chwilkę sprężarkę klimatyzacji. Wyciągnie ona wilgoć z auta.
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 24-10-2011 o 14:05
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2011
    Skąd
    świętokrzyskie
    Wiek
    44
    Postów
    70
    Auto
    Punto I, 1600
    WIELKIE dzięki za odpowiedź i pomoc. Wyjaśnij mi proszę co znaczy "Lybra na OBDII..." Na desce miga mi tylko pomarańczowa kontrolka ale od poduszki (podejrzewam jakieś uszkodzenie, podobno w fotelu pasażera jest czujnik a przewody pod tym fotelem są rozłączone i prawdę mówiąc bałem się podłączać). Poza tym, nic na desce nie świeci podczas jazdy. Nie mam LPG ale chciałbym zamontować bo dużo pali, ale to temat na potem. Nie zauważyłem by podczas tych szarpnięć jeszcze dymił, wszystko na zewnątrz auta wydaje się ok. Te szarpnięcia silnikiem są wyczuwalne gdy bardziej przyspieszam, wyczuwalne są też ale jakby słabiej gdy silnik jest rozgrzany. Gdy już go rozpędzę to czasem to czasem wyczuwam takie słabe przyhamowania silnikiem. Podejrzewam też cewkę zapłonową ale nie miałem jeszcze okazji sprawdzenia jej. Dzięki za dokładny opis działania tego obiegu wentylacji.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał promokator Zobacz post
    Lybra na OBDII...
    Miało być m zamiast n, czyli Lybra ma OBDII. To znaczy, że Lybra wyposażona jest w układ samodiagnostyki. Mając kabel oraz program FiatEcuScan możesz odczytać błędy jakie przechowuje ECU silnika. Co do szarpania to bardzo dobry trop. A czy kable wysokiego napięcia/świece wymieniałeś? Mi kiedyś szwankowała cewka, ale komputer zgłaszał od razu błąd. Wymieniłem i jest ok.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Sprawdź świece, oraz filtr powietrza i benzyny

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2011
    Skąd
    świętokrzyskie
    Wiek
    44
    Postów
    70
    Auto
    Punto I, 1600
    Dziękuję "miszko" za wyjaśnienie sprawy diagnostyki. Dobrze, że wspomniałeś o tym kablu i oprogramowaniu, właśnie zamierzam wyposażyć się w taki sprzęt ale mam lekki zamęt w głowie, gdy wczytuję się w opisy aukcji, jest tyle różnych wersji. Nie miałem jeszcze doświadczenia i nie wiem który będzie odpowiedni do mojego auta. Jeśli mogę Cię prosić o pomoc i w tym temacie to będę Ci bardzo wdzięczny.

    Również wielkie dzięki dla Ciebie "lukq" za trop w zlokalizowaniu usterki. Jeszcze nie wymieniałem tych filtrów ale zrobię to.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2011
    Skąd
    świętokrzyskie
    Wiek
    44
    Postów
    70
    Auto
    Punto I, 1600
    Już złożyłem zamówienie na ten kabel i ściągnąłem program. Wielkie dzięki "miszko" za pomoc. Mam tylko mały pytanie, jaki minimalne wymagania powinien mieć komputer (jaki system,..) do obsługi tego urządzenia i programu.

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ja na 2.6 pracowałem (masz link w moim poście). Możesz spokojnie pobrać też nowszą (teraz jest 3.2) i działać na trybie darmowym z tym, że jest on ograniczony. Głównie poprzez 20 minutowy limit czasu jego pracy. Wystarczy wyłączyć i włączyć program i znowu masz 20 minut.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2011
    Skąd
    świętokrzyskie
    Wiek
    44
    Postów
    70
    Auto
    Punto I, 1600
    Gdzie szukać w aucie złącza do tego urządzenia?

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Tam gdzie bezpieczniki, otwórz klapkę i tam tak na środku po lewej stronie będziesz miał złącze. Złącze jest zasłonięte zatyczką, zdejmij i masz
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2011
    Skąd
    świętokrzyskie
    Wiek
    44
    Postów
    70
    Auto
    Punto I, 1600
    Już mam ten przewód, program i wiem gdzie gniazdo ! Ale w programie trzeba podać oprócz marki i modelu system oraz numer sterownika. Czy mógłbyś podpowiedzieć co mam tu wybrać oczywiście do Lybry 1.8, 2000r. (czy coś jeszcze muszę wiedzieć?)


 

Podobne tematy

  1. Dziwny dźwięk przy przyspieszaniu
    Napisany przez shider na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-09-2016, 11:02
  2. Szarpanie przy ruszaniu + podczas nagłego przyśpieszania
    Napisany przez Ar2r_20 na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-10-2011, 18:03
  3. Delikatne szarpnięcia przy przyspieszaniu
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-08-2011, 22:29
  4. [silnik] Wibracje przy przyspieszaniu. Stilo 1.9 115km
    Napisany przez krzychu345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-11-2010, 17:59
  5. Stukot przy przyspieszaniu
    Napisany przez jacekn na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-08-2009, 23:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

lybra 1.8

lybra 1.8 szarpie

cewka lybra 1.8

lybra 1.8 czy warto

punto 1.8 szarpie

lancia lybra szarpanie

filtr powietrza lancia lybra

szarpanie fiat 1.8

lybra 1 8 przerywa silnik

szarpanie przy przyspieszaniu

lybra klub

silnik lancia lybra 1 8

lancia lybra szarpie podczas jazdy

lybra szarpie

lybra szarpie przy przyspieszaniu

wymiana filtra powietrza lybra

filtr kabinowy lancia lybra

szarpanie silnika przy przyspieszaniu fiat 1.8

czujnik temperatury silnika lancia lybra 1.8

2.8 30v drgania przy przyspieszaniu

http://www.iparts.pl