Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Bruxelles
    Postów
    39
    Auto
    Ducato 2.3 multijet

    Ducato od 2006 ku przestrodze, defekt zbiorniczka wspomagania

    Witam wszystkich .

    Chcialem was ostrzec przed bardzo mozliwym problemem co akurat spotkalo mnie .

    Wiec w ducato 2006 / 2007 bo w mlodszych to niewiem ale w korku od zbiorniczka wspomagania kierownicy byla dziura w ktora wchodzil wezyk z malenkim kolankiem
    i u mnie ten wezyk sie zgubil i zostala tylko dziura a podczas zalewania plynu do szyb nie jednokrotnie sie przeleje i plyn dostawal sie do oleju a pewnie i woda z nieszczelnego podszybia a i przeciez miedzy lampa a maska nie ma zadnej uszczelki czy tez rynienki a zbiornik jest zaraz obok . Nawet nie wiem przez ile czasu i niedawno zagladam do zbiorniczka a tam smietana z majonezem SZOK !

    Na cale szczescie pompa i maglownica jeszcze dziala dobrze ale 7 razy wymienialem olej az znowu zrobil sie przezroczysty i czysty .
    Kupilem nowy korek , ten jest juz zmodyfikowany i odpowietrzenie jest tam zrobione inaczej .

    Szkoda tylko ze to wszystko nie podczas gwarancji tylko prawie 3-lata pozniej .

    Wiec panowie czowajcie , czowajcie ...

    Ciut zmodyfikowałem temat, aby był bardziej jednoznaczny



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2013
    Skąd
    ziemia
    Postów
    66
    Auto
    ducat 2,3MJ MAXI TYTAN ale H2
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał AndreCh Zobacz post
    Witam wszystkich .

    Chcialem was ostrzec przed bardzo mozliwym problemem co akurat spotkalo mnie .

    Wiec w ducato 2006 / 2007 bo w mlodszych to niewiem ale w korku od zbiorniczka wspomagania kierownicy byla dziura w ktora wchodzil wezyk z maleńkim kolankiem
    i u mnie ten wężyk się zgubił i została tylko dziura...

    otóż to nie jest dziura po wężyku tylko odpowietrzniku, który miał wadę projektową producenta
    gdyby nie to że się też z tym zmierzyć musiałem bym nie wiedział, że FIAT wymieniał gratis ów nieszczęsny korek aby uniknąć awarii

    woda dostawała się z podszybia a odpowietrznikiem wnikała do układu wspomagania
    choć oficjalnie się nie rozpuszcza w oleju od wspomagania to się miesza tworząc GROŹNĄ mieszaninę
    która zamarza na mrozach i dewastuje układ wspomagania:
    1` wypada odpowietrznik
    2` pompa wspomagania
    3` magiel lub zawory sterujące

    tak, tak pierdoła za 19 pln w serwisie niszczy pompę 1800, olej 100, robocizna 200-400, i nasz czas i nerwy
    i oby nie zerwało paska bo może wkręcić w rozrząd. lub przynajmniej pozbawić ładowania a wówczas laweta bo komputer wyłączy zapłon.

    Więc fiat o tym wie a i tak jak poncjusz piłat umywa ręce
    podobnie jak w przypadku przepustnicy zalewanej wodą ze źle wyprofilowanego podszybia w miejscu jego łączenia z 2 połówek
    podobnie jak z obudową filtra paliwa która pęka wcześniej lub później a nowa ma już wzmocnienia

    i oby nie było więcej takich oszczędności o których dowiadujemy się przez zaskoczenie


    p.s.
    z wymianą oleju w układzie wspomagania polecam zakupić 3 litry dexIII i wykonać wymianę dynamiczną
    w tym celu w połowie długości maglownicy rozpinamy szybkozłączkę na przewodzie
    spuszczamy stary olej olej
    troszeczkę nalewamy do zbiornika aby się przepłukał i ściekł
    zaślepiamy węża od strony zbiornika
    zalewamy do pełna zbiornik
    skręcamy koła w jedną ze stron
    włączamy silnik i dociskamy skręt na maxa aż pojawi się pod spodem nowy olej
    wyłączamy silnik lub ktoś dolewa oleju
    i na włączonym silniku skręcamy do oporu w drugą stronę aż ponownie pojawi się świeży olej pod spodem

    łączymy szybkozłączkę i odpowietrzamy układ skręcając max lewo max prawo
    dolewamy olej do stanu
    WYMIENIAMY korek
    DOKUPUJEMY kapsel/foremkę ZABEZPIECZAJĄCĄ odpowietrznik korka koszt w citroenie ok. 15 pln brutto
    lub sami z pazłotka=folii aluminiowej robimy taki parasol

    i szerokiej drogi...


    p.s.
    kiedy projektanci zrozumieją, że z wodą nie wygrają
    a woda + mróz pokona wszystko i wszystkich razem

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2013
    Skąd
    ziemia
    Postów
    66
    Auto
    ducat 2,3MJ MAXI TYTAN ale H2
    Rocznik
    2007
    aby uporządkować wiedzę pokażę na przykładach :
    1` korek który trzeba wymieniać lub zabezpieczać to taki jak na foto poniżej = gwarantowane problemy!!!

    korek do wymiany.jpg

    2` korek z citroenów i boxerów = wersja z wężykiem powinna być ok ale gdy posiada wężyk opuszczony w dół

    korek z wężykiem.jpg


    3` zabezpieczenie korka z wersji 1` ale może zabezpieczać i wersję 2` gdyby urwany był wężyk gumowy = nazywam to foremką lub kapslem zakładanym z góry na zatrzaski na całym zbiorniczku i korku. NAJWAŻNIEJSZE oryg. w serwisie citroena 19 PLN BRUTTO !!!

    korek z kapslem.jpg



    p.s.
    gdybyście mieli korek wersja 1` lub wersja 2` ale z urwanym wężykiem polecam wówczas wymienić płyn metodą z postu powyżej = więcej niż pewne że w układzie wspomagania MACIE WODĘ która dewastuje magiel i pompę wspomagania a w połączeniu z mrozem może rozsadzić pompę, zerwać pasek ze skrzywionego wówczas koła pasowego i w najgorszym przypadku zerwany pasek wkręcić pod pasek rozrządu niszcząc plastikową osłonę rozrządu.

    Mam nadzieję, że choć kilku z nas uniknie stresu.
    Ostatnio edytowane przez caroll ; 17-01-2016 o 14:11

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    2
    Auto
    Ducato 2.3 Multijet
    Rocznik
    2006
    Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Mój pierwszy wpis na forum więc krótko: potwierdzam, jest problem, nabyłem Ducato 2006 2.3 z budyniem zamiast płynu. Po wymianie założyłem zmodyfikowaną nakrętkę własnego pomysłu polecam. Koszt? 1 zł
    DSC_2647.JPG

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2013
    Skąd
    ziemia
    Postów
    66
    Auto
    ducat 2,3MJ MAXI TYTAN ale H2
    Rocznik
    2007
    widzisz - robiąc taki odwrócony syfon teoretycznie wszystko OK do chwili rozszczelnienia się połączenia rurki z kapslem - wówczas powrót do problemów.
    Zaufajcie foremka z serwisu citroena pasuje idealnie jest na zatrzaskach nie pomniejsza miejsca przy obsłudze wymiany żarówek lub uzupełniania płynu doszyb
    ALE NAJWAŻNIEJSZE JEST ODPORNA NA PRZYPADKOWE ZDARZENIA - osobiście tylko ją polecam.


 

Podobne tematy

  1. Ku przestrodze
    Napisany przez Danuta na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 23-09-2014, 19:59
  2. Instrukcja obsługi do cromy(2006)
    Napisany przez zbyszekk na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 29-06-2013, 22:19
  3. Fiat Punto II FL 1.3MultiJet 2006 r.
    Napisany przez Andrzej ZKL na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-08-2011, 17:34
  4. Ducato 2006 - 2008 jak sprawdzić VIN - pomocy
    Napisany przez mabi-LODZ na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-09-2009, 15:59
  5. [Program] Vivid Workshop Data 2006/2007
    Napisany przez miszko na forum Kącik książkowy
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 12-02-2009, 18:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wspomaganie kierownicy fiat ducato

problem ze wspomaganiem ducato

fiat ducato problem ze wspomaganiem

ducato wspomaganie

problem z wspomaganiem kierownicy ducato 4

korek wspomagania ducato

wspomaganie kierownicy ducato 2008

wspomaganie ducato problem

korek zbiorniczka wspomagania ducato

zbiorniczek ducato 06-

wspomaganie fiat ducato 2008

eper fiat ducato 2011zbiornik wspomaganie kierownicy ducato 2007 r.fiat ducato plyn do wspomaganiafiat ducato korek od wspomaganiafiat ducato 3.0 brak wspomagania kierownicyfiat ducato olej do wspomaganiadziura w korku od wspomagania kierownicy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl