Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Bruxelles
    Postów
    39
    Auto
    Ducato 2.3 multijet

    Ducato od 2006 ku przestrodze, defekt zbiorniczka wspomagania

    Witam wszystkich .

    Chcialem was ostrzec przed bardzo mozliwym problemem co akurat spotkalo mnie .

    Wiec w ducato 2006 / 2007 bo w mlodszych to niewiem ale w korku od zbiorniczka wspomagania kierownicy byla dziura w ktora wchodzil wezyk z malenkim kolankiem
    i u mnie ten wezyk sie zgubil i zostala tylko dziura a podczas zalewania plynu do szyb nie jednokrotnie sie przeleje i plyn dostawal sie do oleju a pewnie i woda z nieszczelnego podszybia a i przeciez miedzy lampa a maska nie ma zadnej uszczelki czy tez rynienki a zbiornik jest zaraz obok . Nawet nie wiem przez ile czasu i niedawno zagladam do zbiorniczka a tam smietana z majonezem SZOK !

    Na cale szczescie pompa i maglownica jeszcze dziala dobrze ale 7 razy wymienialem olej az znowu zrobil sie przezroczysty i czysty .
    Kupilem nowy korek , ten jest juz zmodyfikowany i odpowietrzenie jest tam zrobione inaczej .

    Szkoda tylko ze to wszystko nie podczas gwarancji tylko prawie 3-lata pozniej .

    Wiec panowie czowajcie , czowajcie ...

    Ciut zmodyfikowałem temat, aby był bardziej jednoznaczny



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2013
    Skąd
    ziemia
    Postów
    67
    Auto
    ducat 2,3MJ MAXI TYTAN ale H2
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał AndreCh Zobacz post
    Witam wszystkich .

    Chcialem was ostrzec przed bardzo mozliwym problemem co akurat spotkalo mnie .

    Wiec w ducato 2006 / 2007 bo w mlodszych to niewiem ale w korku od zbiorniczka wspomagania kierownicy byla dziura w ktora wchodzil wezyk z maleńkim kolankiem
    i u mnie ten wężyk się zgubił i została tylko dziura...

    otóż to nie jest dziura po wężyku tylko odpowietrzniku, który miał wadę projektową producenta
    gdyby nie to że się też z tym zmierzyć musiałem bym nie wiedział, że FIAT wymieniał gratis ów nieszczęsny korek aby uniknąć awarii

    woda dostawała się z podszybia a odpowietrznikiem wnikała do układu wspomagania
    choć oficjalnie się nie rozpuszcza w oleju od wspomagania to się miesza tworząc GROŹNĄ mieszaninę
    która zamarza na mrozach i dewastuje układ wspomagania:
    1` wypada odpowietrznik
    2` pompa wspomagania
    3` magiel lub zawory sterujące

    tak, tak pierdoła za 19 pln w serwisie niszczy pompę 1800, olej 100, robocizna 200-400, i nasz czas i nerwy
    i oby nie zerwało paska bo może wkręcić w rozrząd. lub przynajmniej pozbawić ładowania a wówczas laweta bo komputer wyłączy zapłon.

    Więc fiat o tym wie a i tak jak poncjusz piłat umywa ręce
    podobnie jak w przypadku przepustnicy zalewanej wodą ze źle wyprofilowanego podszybia w miejscu jego łączenia z 2 połówek
    podobnie jak z obudową filtra paliwa która pęka wcześniej lub później a nowa ma już wzmocnienia

    i oby nie było więcej takich oszczędności o których dowiadujemy się przez zaskoczenie


    p.s.
    z wymianą oleju w układzie wspomagania polecam zakupić 3 litry dexIII i wykonać wymianę dynamiczną
    w tym celu w połowie długości maglownicy rozpinamy szybkozłączkę na przewodzie
    spuszczamy stary olej olej
    troszeczkę nalewamy do zbiornika aby się przepłukał i ściekł
    zaślepiamy węża od strony zbiornika
    zalewamy do pełna zbiornik
    skręcamy koła w jedną ze stron
    włączamy silnik i dociskamy skręt na maxa aż pojawi się pod spodem nowy olej
    wyłączamy silnik lub ktoś dolewa oleju
    i na włączonym silniku skręcamy do oporu w drugą stronę aż ponownie pojawi się świeży olej pod spodem

    łączymy szybkozłączkę i odpowietrzamy układ skręcając max lewo max prawo
    dolewamy olej do stanu
    WYMIENIAMY korek
    DOKUPUJEMY kapsel/foremkę ZABEZPIECZAJĄCĄ odpowietrznik korka koszt w citroenie ok. 15 pln brutto
    lub sami z pazłotka=folii aluminiowej robimy taki parasol

    i szerokiej drogi...


    p.s.
    kiedy projektanci zrozumieją, że z wodą nie wygrają
    a woda + mróz pokona wszystko i wszystkich razem

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2013
    Skąd
    ziemia
    Postów
    67
    Auto
    ducat 2,3MJ MAXI TYTAN ale H2
    Rocznik
    2007
    aby uporządkować wiedzę pokażę na przykładach :
    1` korek który trzeba wymieniać lub zabezpieczać to taki jak na foto poniżej = gwarantowane problemy!!!

    korek do wymiany.jpg

    2` korek z citroenów i boxerów = wersja z wężykiem powinna być ok ale gdy posiada wężyk opuszczony w dół

    korek z wężykiem.jpg


    3` zabezpieczenie korka z wersji 1` ale może zabezpieczać i wersję 2` gdyby urwany był wężyk gumowy = nazywam to foremką lub kapslem zakładanym z góry na zatrzaski na całym zbiorniczku i korku. NAJWAŻNIEJSZE oryg. w serwisie citroena 19 PLN BRUTTO !!!

    korek z kapslem.jpg



    p.s.
    gdybyście mieli korek wersja 1` lub wersja 2` ale z urwanym wężykiem polecam wówczas wymienić płyn metodą z postu powyżej = więcej niż pewne że w układzie wspomagania MACIE WODĘ która dewastuje magiel i pompę wspomagania a w połączeniu z mrozem może rozsadzić pompę, zerwać pasek ze skrzywionego wówczas koła pasowego i w najgorszym przypadku zerwany pasek wkręcić pod pasek rozrządu niszcząc plastikową osłonę rozrządu.

    Mam nadzieję, że choć kilku z nas uniknie stresu.
    Ostatnio edytowane przez caroll ; 17-01-2016 o 13:11

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    2
    Auto
    Ducato 2.3 Multijet
    Rocznik
    2006
    Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Mój pierwszy wpis na forum więc krótko: potwierdzam, jest problem, nabyłem Ducato 2006 2.3 z budyniem zamiast płynu. Po wymianie założyłem zmodyfikowaną nakrętkę własnego pomysłu polecam. Koszt? 1 zł
    DSC_2647.JPG

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2013
    Skąd
    ziemia
    Postów
    67
    Auto
    ducat 2,3MJ MAXI TYTAN ale H2
    Rocznik
    2007
    widzisz - robiąc taki odwrócony syfon teoretycznie wszystko OK do chwili rozszczelnienia się połączenia rurki z kapslem - wówczas powrót do problemów.
    Zaufajcie foremka z serwisu citroena pasuje idealnie jest na zatrzaskach nie pomniejsza miejsca przy obsłudze wymiany żarówek lub uzupełniania płynu doszyb
    ALE NAJWAŻNIEJSZE JEST ODPORNA NA PRZYPADKOWE ZDARZENIA - osobiście tylko ją polecam.


 

Podobne tematy

  1. Ku przestrodze
    Napisany przez Danuta na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 23-09-2014, 18:59
  2. Instrukcja obsługi do cromy(2006)
    Napisany przez zbyszekk na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 29-06-2013, 21:19
  3. Fiat Punto II FL 1.3MultiJet 2006 r.
    Napisany przez Andrzej ZKL na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-08-2011, 16:34
  4. Ducato 2006 - 2008 jak sprawdzić VIN - pomocy
    Napisany przez mabi-LODZ na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-09-2009, 14:59
  5. [Program] Vivid Workshop Data 2006/2007
    Napisany przez miszko na forum Kącik książkowy
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 12-02-2009, 17:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wspomaganie kierownicy fiat ducato

problem ze wspomaganiem ducato

fiat ducato problem ze wspomaganiem

ducato wspomaganie

korek wspomagania ducato

zbiorniczek ducato 06-

wspomaganie fiat ducato 2008

problem z wspomaganiem kierownicy ducato 4

wspomaganie ducato problem

korek zbiorniczka wspomagania ducato

Dukato wspomaganie

wspomaganie kierownicy ducato 2008

plyn do wspomagania ducatofiat ducato olej do wspomaganianieszczelne podszybie ducatofiat ducato korek od wspomaganiafiat ducato plyn do wspomaganiazbiornik wspomaganie kierownicy ducato 2007 r.dziura w korku od wspomagania kierownicy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl