Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2015
    Skąd
    Borek Wlkp.
    Wiek
    51
    Postów
    7
    Auto
    Ducato 2.3 multijet 150km
    Rocznik
    2012

    2.3 multijet 150km 2012r nie odpala

    Witam Wszystkich Forumowiczow, jestem nowym czlonkiem na tym Forum. Moj problem jest nastepujacy: ducato 2.3 multijet 150km z 2012r przebieg tylko 12000km nie chce odpalic, dzien wczesniej nie bylo problemow, wszystko dzialalo ok, przyjechalem do domu, zgasilem auto i gdy nastepnego dnia rano chcialem odpalic to auto tylko krecilo i nic poza tym, na wyswietlaczu pojawil sie komunikat aby wymienic filtr paliwa, bylo to troche dziwne bo nic sie wczesniej nie dzialo auto jechalo normalnie. Po podlaczeniu pod komputer pokazalo blad P0340 czujnik walka rozrzadu, czujnik wymieniony i dalej nic, dodatkowo pojawil sie blad P068. Moze ktos wie co sie moglo stac? Dodam, ze wczesniej jakies pol roku temu auto mialo wymieniana przepustnice bo przerywalo po drodze (robili to w serwisie na gwarancji).



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    53
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO 2,3 mj
    Rocznik
    2008
    Ja, zaczynam od najprostszych, czyli wymiana filtra paliwa na nowy i sprawdzeniu co znajduje się w starym. Słyszałem również o o możliwości nagłego wyłączenia napięcia na pompę przez wyłącznik uderzeniowy - sprawdzić czy nie wyskoczył. Jeżeli po wymianie czujnika wału, nadal wyskakuje błąd, to może uszkodzony jest drugi (są dwa czujniki które ''muszą się widzieć'': zamontowany na dole czujnik wału i na górze czujnik wałka rozrządu). Jeżeli oba są dobre to mógł również przeskoczyć pasek rozrządu. Miałem taką przygodę gdzie pasek rozrządu (najwidoczniej przy gaszeniu), przeskoczył o jeden ząb DO TYŁU. To wystarczy, żeby nic się nie rozleciało, rozrusznik kręci, auto nie odpala.
    Jak już znajdziesz przyczynę, nie zapomnij o tym napisać. Powodzenia.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2015
    Skąd
    Borek Wlkp.
    Wiek
    51
    Postów
    7
    Auto
    Ducato 2.3 multijet 150km
    Rocznik
    2012
    Dzieki za podpowiedzi, dopiero wczoraj moglem posprawdzac troche to ducato i oto co wstepnie ustalilem: filtr paliwa tak jakby zapchany (ciezko bylo go przedmuchac) wymieniony na nowy ( paliwo pojawilo sie na listwie ale dalej nie odpala), czujnik uderzeniowy sprawdzony wczesniej jest ok, co do czujnikow walu i walka rozrzadu to czy nie powinno pokazac brak synchronizacji na komputerze diagnostycznym? Ostatecznie wzialem sie za rozrzad i tu troche sie nie zgadza (nie mam jeszcze blokad wiec sprawdzilem to wstepnie obserwujac czy otwory w ktorych umieszcza sie blokady sa sie pokrywaja - walki rozrzadu po zablokowaniu na kole zebatym otwory kontrolne ok ale otwor kontrolny na wale sie nie zgadzal, przestawilem tak aby zgadzal sie z otworem w bloku - auto lepiej kreci (wczesniej krecilo tak jakby cos je troche blokowalo) niestety nadal nie odpala. Znalazlem jeszcze jedna dziwna sprawe gdy zdjalem kolo zebate walka rozrzadu - jego polozenie ustala bolec o srednicy 4mm wychodzacy z walka rozrzadu, ktory wchodzi w otwor znajdujacy sie w kole zebatym i ten otwor ma srednice 6mm co przeklada sie na to ze nie ustala on precyzyjnie polozenia walka i na lekko poluzowanej srubie mozna go przestawic o 1,5 zeba, nie wiem czy to luz konstrukcyjny czy cos z tym jest nie tak? W ten sposob rozrzad moze sie samoczynnie przestawic. Zauwazylem takze ze w wale nie jest tylko jeden otwor na blokade ale przy kreceniu widac ich kilka i ktory jest wlasciwy? Pewnie bez ori blokad bedzie ciezko ustalic wiec to na razie tyle - czekam az przyjda blokady.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,860
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    U mnie w 1.6 też tak jest zrobione.Koła na wałkach mają pewien luz który wykorzystuje się przy napinaniu paska.Wałki są zablokowane a koła poluzowane i w momencie napinania przekręcają się a wałki stoją.Po napięciu dopiero dokręca się koła do wałków.Bez blokady nic nie zrobisz.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2015
    Skąd
    Borek Wlkp.
    Wiek
    51
    Postów
    7
    Auto
    Ducato 2.3 multijet 150km
    Rocznik
    2012
    Tylko dziwi mnie fakt dlaczego w takim razie nie zrobili stozka na walku rozrzadu - po ustawianiu i dokreceniu kola bylo by o wiele mniejsze prawdopodobienstwo przestawienia sie rozrzadu samoczynnie.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2012
    Skąd
    daleko
    Postów
    7
    Auto
    Ducato
    ja na twoim miejscu bym odkrecil i przedmuchal zawor na pompie wysokiego cisnienia i sprawdz czy wgl on dziala podziel sie efektami

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2015
    Skąd
    Borek Wlkp.
    Wiek
    51
    Postów
    7
    Auto
    Ducato 2.3 multijet 150km
    Rocznik
    2012
    zawor dziala bo po wymianie filtra cisnienie na listwie oscyluje pomiedzy 480 a 500 bar wg serwisu fiata prawidlowo

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2012
    Skąd
    daleko
    Postów
    7
    Auto
    Ducato
    Powiem szczeze ze trudna sprawa, a powiedz mi jeszcze jak podlaczysz elm jakie bledy tb wyskakuja?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Powiem szczeze ze trudna sprawa, a powiedz mi jeszcze jak podlaczysz elm jakie bledy tb wyskakuja?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2015
    Skąd
    Borek Wlkp.
    Wiek
    51
    Postów
    7
    Auto
    Ducato 2.3 multijet 150km
    Rocznik
    2012
    jak byl dluzej krecony na rozruszniku to p0340 ale to dlatego, ze jest przestawiony rozrzad

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2015
    Skąd
    Borek Wlkp.
    Wiek
    51
    Postów
    7
    Auto
    Ducato 2.3 multijet 150km
    Rocznik
    2012
    No i dzisiaj rozrzad ustawiony na blokadach i dalej nie odpala nawet na samostarcie obawiam sie, ze przyczyna moga byc pogiete dzwigienki zaworowe. Mial ktos moze podobny przypadek lub co ewentualnie jeszcze sprawdzic?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2015
    Skąd
    Borek Wlkp.
    Wiek
    51
    Postów
    7
    Auto
    Ducato 2.3 multijet 150km
    Rocznik
    2012
    Witam ponownie, nasada z walkami rozrzadu zdjeta i oto obraz
    WP_20150228_001.jpgWP_20150228_002.jpgWP_20150228_003.jpg
    niby zawory wygladaja ok, mial ktos moze podobny przypadek, moze lepiej zdjac glowice rowniez?
    Jak widac polecialy wszystkie ssace. Rozrzad byl przestawiony o ok 2 zabki.
    Ostatnio edytowane przez matts73 ; 01-03-2015 o 11:02

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2015
    Skąd
    radom
    Postów
    1
    Auto
    ducato
    Rocznik
    2008
    Czy ostatecznie sprawdzałeś zawory po tej usterce? Czy może wymieniłeś tylko pieski i śmiga?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Niemcy
    Postów
    1
    Auto
    Fiat ducato 2.3 150 multijet
    Rocznik
    2012
    Witam wszystkich czy ma ktoś może schemat montażu rozrządu ducato 2.3 150multijet? Auto straszenie dymi na bialo plyny ok klekot w silniku chce sprawdzić rozrzad


 

Podobne tematy

  1. turbo - multijet 150KM
    Napisany przez Patryk205 na forum Croma
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 02-05-2017, 00:23
  2. Fiat Fiorino 1,3 Multijet - zimny ciężko odpala.
    Napisany przez pawel92 na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-12-2014, 23:05
  3. fiat croma 1.9 JTD Multijet 150km
    Napisany przez Braveheart2014 na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-11-2014, 19:05
  4. Stilo 1.9 Multijet 150KM dziwne objawy
    Napisany przez sokolowski45 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-09-2014, 22:32
  5. Fiat Bravo 1.9 MultiJet 150KM
    Napisany przez mizu8219 na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-08-2013, 21:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-4592-3-multijet-150km-2012r-nie-odpala-27368

fiat ducato 2.3 jtd nie odpaladucato 2.3 multijet nie odpalap0340 fiat ducatofiat ducato nie odpaladucato p0340ducato 2.3 nie odpalap0340 fiat ducato 2.3ducato 2 3 wymiana filtra paliwaducato ciezko pali na zimnymfiat ducato 2.3 jtd brak synchronizacjifiat ducato ciezko palifiat ducato 2.3 multijet 150 ciezko palifiat ducato 2.3 multijet nie odpaladucato 2015 zapalilo zagslo nie chce zapalicfiat ducato nie chce odpalicducato p0340 rozrzad okducato filtr paliwa nie odpalamultijet nie odpaladukato 2 2 kreci nie odpalaDucato nie odpala na rozrusznikiveco 2.3 jak podlaczyc turbo do filtrafiat dukato 2005r 2.3 nie odpala synhronizacja walufjat dukato kreci ale nie paliFiat Ducato kreci nie pali

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl