Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013

    nieszczelny wybeirak skrzyni C635 doblo II 1.4 Tjet ?

    witam

    z wstępnej oceny wynika że wybierak skrzyni w moim doblo zaczyna przeciekać, co najlepiej obrazują zdjęcia :-(

    z tego co wiem jest to skrzynia C653 (szcześliwie nie jest to cudo Opla M32) :-)

    czy ktoś się już spotkał z takim problemem? generalnie auto przejechało tylko 36 tyś km, wiec dość młode...niestety po gwarancji.

    czy można na razie z tym jeździć czy lepiej naprawiac odrazu, na szczęście nie kapie ale jest to już mocno zaoliwione ?

    druga sprawa czy uszczelnienie jest łatwą operacją co tak naprawde należy tam wymienić, czy też nieszczęśliwie całość do wymiany (bo uszcelnienia są montowane "jednorazowo" i nie da się tego wymienić) ? może ktoś ma schemat tego wybieraka ?

    a może z powodu konieczności użycia specjalistycznego sprzetu dac sobie spokój i odrazu podjechać do kogoś kto ma to dobrze opanowane (i posida narzedzia), z tego co zauważyłem to dostęp do tego wybieraja nie jest taki łatwy jak w punto, on jest dośc dobrze schowany i trzeba zdemontowac co nieco osprzetu.

    pozdrawiam
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013

    Talking

    sytuacja sie lekko komplikuje bo w wykazie czesci jest tylko cały wybierak (sterowanie skrzynią), nie ma cześci składowych, to dotyczy się 6 beigowej skrzyni, bo do 5 biegowej można dostać poszczególne cześci (wygląda praktycznie tak samo jak do skrzyni od punto)....

    załączam schematy, może ktoś już miał z tym problem i się wypowie.

    a tym czasem umyje to wszystko aby zobaczyć skąd dokładnie leci, może tylko śruba jest nieszczelna
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2013
    Skąd
    Luboń
    Wiek
    35
    Postów
    323
    Auto
    Doblo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    Witam u mnie też sie pociła skrzynia w tym miejscu szczególnie pod większym obciążeniem spowodowanym np za wysokim biegiem lub prędkością.Leci ci przez odpowietrznik skrzyni biegów . Przebieg miałem podobny . Problem minął po zmianie oleju na taki sam jak jest dedykowany przez producenta tyle że świeży . Sama wymiana uszczelniacza w ASO to około 300 zł z robocizną

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał misiaczek88on Zobacz post
    Witam u mnie też sie pociła skrzynia w tym miejscu szczególnie pod większym obciążeniem spowodowanym np za wysokim biegiem lub prędkością.Leci ci przez odpowietrznik skrzyni biegów . Przebieg miałem podobny . Problem minął po zmianie oleju na taki sam jak jest dedykowany przez producenta tyle że świeży . Sama wymiana uszczelniacza w ASO to około 300 zł z robocizną
    własnie wszystko umyłem aby zobaczyć gdzie przepuszcza, i sa tylko dwie opcje albo uszczelnienie samego mechanizmu wybierania, albo tak jak wspomniałeś odpowietrznik, co najlepsze skrzynia generalnie jest nowa bo ma tylko 36 tyś km, wiec nie wiem co do rzeczy miałby olej (chyba że chodzi o jego ilośc, może jest go po prostu za dużo i chlapie)

    z tego co zauważyłem to na tysunku korek odpowietrznika ma całkowicie inny kształt niż ten rzeczywisty, ten założony luźno sobie lata, wiec nie zapewnia jakiejkolwiek szczelności i ewidentnie widac że przez niego może sie pocić wybierak. jak dla mnie to by była niezła niedoróba (już kojena w "tureckim" samochodzie, bo węzyk spryskiwacza był fabrycznie uwalony i ciekło do wiązki kabli). w przypadku skrzyni korbowej to przez odmę wyrównywane jest ciśneinie z powodu parowania oleju, a tutaj to wygląda jak by opary oleju miały się po prostu ulotnić na zewnątrz :-(

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    i jeszcze fotki, zaznaczyłem odpowietrznik z korkiem i bez niego oraz sam korek.... jeżeli to jest fabryczne rozwiązanie...to ja się nie dziwię że gubię tutaj olej... ciekawe co na to producent, bo myśłę że jak to fabryczna niedoróba to oni powinni to zrobić nawet po gwarancji.... :-/

    pytanei czy u ciebie też jest taki sam luźny korek ?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    spece w ASO powiedzieli, że to taki urok tej skrzyni i normalnie się poci przez odpowietrznik :-/
    stwierdzili też że nie przewidziano sprawdzania poziomu oleju w skrzyni jak i jego wymiany.

    zresztą w alfie mojego znajomego dokłądnie ta sama skrzynai ma ten sam objaw......

    myślę że to wyczerpuje temat

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2023
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    32
    Postów
    7
    Auto
    Giulietta
    Rocznik
    2012
    Panowie szału dostanę zaraz ogarniam auto dla Siebie i od zakupu był wyciek oleju z góry skrzyni jak odpowietrznik/wybierak..z tym,że wybierak był upaprany. Wymyłem skrzynie ładnie odkręciłem z ciekawości śrubę u góry jak wybierak zdjąłem dzwignie i ukazał się simering mały jak obrączka.. jako,ze na wierzchu jest już i dostęp idealny to go wydłubałem pomału i problem teraz taki,że jestem w czarnej du.. bo rzuciłem okiem przed wydłubaniem czy są simeringi i wpisałem normalnie giulietta uszczelniacz wybieraka skrzyni i pokazało,ze są jakies fiat/alfa wiec ok po zdemontowaniu okazuje się,ze nie ma.. oryginalnie występuje tylko z całą tą częścią:

    uszczelniacz jest tam jak strzałka czerwona dokładnie wygląda tak:

    wymiary jego cięzko mi okreslić ale wychodzi 22średnica zewnętrzna 16 wewnętrza lub 22x15 lub 21x16/21x15

    w internecie też nie widze jakoś dostępnych takich simeringów za bardzo.Czytałem tutaj na forum,że ktoś wymieniał ten simering na grupie fb to było czy jakoś

    Pomoze ktoś? bo teraz jestem totalnie w czarnej d..


    https://zapodaj.net/d9dd735afcab7.jpg.html
    https://zapodaj.net/3a05c776a47d5.jpg.html

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    469
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Exclamation

    Odkopany temat i dobrze (nowych się nie zakłada jak już coś istnieje).

    1. Uwaga ogólna - odpowietrznik ma być luźny! Ktoś tam parę lat wcześniej się dziwił, że on lata i "nie uszczelnia"...

    2. Owszem, lekkie pocenie się w określonych warunkach pracy może wystąpić, ale nie zalewanie całej skrzyni od góry.

    3. Uważać z myciem skrzyń Fiatowskich! Niektóre z nich (np. rodzina C514) na pewno mają otwory od góry, przez które można nalać do środka, prosto w łożysko docisku. Deszczówka też może tam lecieć.

    4. Wybieraki skrzyń mają generalnie podobną konstrukcję, można się posiłkować poradnikami (czy filmikami YouTube) do innych modeli (a nawet marek), gdy nie znajdziesz swojego.
    Przykład wybieraka w Grande: http://fiatpunto.com.pl/topic27151.html
    Do wymiany uszczelniacza przeważnie trzeba będzie rozebrać cały wybierak, a nie wydłubywać uszczelniacz od zewnątrz (i co dalej?). Uszczelniacze mają typowo 3 (przynajmniej) wymiary, dwie średnice i grubość (czy wysokość), w podanym przykładzie (Grande), to było np. 20x30x7. Później materiał kompatybilny z olejem.

    5. Co do wymiarów, to niestety zdarzają się wredne konstrukcje, z nietypowymi wymiarami, niestandardowe. Typowe uszczelniacze jako część ogólna, "maszynowa" (simeringi nie są przecież tylko do samochodów) mogą nie pasować. Inna opcja: to nie musi być "simering", ale tzw. zgarniacz (część uszczelnienia np. w siłownikach pneumatycznych lub hydraulicznych), one mają trochę inne pasowania (zgarniacz może się np. nie trzymać w otworze po simeringu, mimo, że wymiary nominalne mają takie same). Ostatecznie (jeśli ASO Fiata nie ma simeringów w ofercie), są firmy dorabiające uszczelnienia na wymiar.
    W przypadku dziwnych, ułamkowych wymiarów, należy też sprawdzić (przeliczyć), czy to nie jest jakieś calowe dziadostwo.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 14-01-2023 o 20:08

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2023
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    32
    Postów
    7
    Auto
    Giulietta
    Rocznik
    2012
    uszczelniacz wymieniłem.. udało mi sie zmierzyć obecny co lepsze był to ten sam uszczelniacz co w bmw e46 w skrzyni manualnej gdzie też wymieniałem uszczelniacz wybieraka.Po zdemontowaniu pisało na nim Made In Brasil i coś mi to już mówiło,ze taki widziałem gdzieś okazało sie,ze w bmw po demontażu też pisało na nim made in brazil. Uszczelniacz spasował idealnie.Kupiłem Corteco

    Wymiary uszczelniacza wybieraka skrzyni c635(Alfa Giulietta 1.4t) i każdy inny model auta z tą skrzynią

    Simmering Uszczelniacz 15x21x5/7

    Są Elering/Corteco/Reinz/ lub oryginalne BMW/VOLVO

    Uszczelniacz można wymienić bez demontazu całego wybieraka.Po wbiciu w stary szpica (takie Yato szpice różne) i zrobieniu dźwigni uszczelniacz wyskoczył.W środku gdzie siedział dobrze jest wszystko do sucha wyczyścić najlepiej fibra+zmywacz do hamulców tak by tam nie psikać bezpośrednio niczym i wytrzeć w koło.Uszczelniacz a dokładnie środkową wargę należy przesmarować najlepiej tym olejem w którym pracuje czyli 75w (tylko środkowa warga tak by na sucho wybierak nie pracował z początku góra dół natomiast części zewnętrznej w koło uszczelniacza niczym nie smaruje.Do tego nasadka do świec 16mm długa która wchodzi idealnie na wybierak i delikatnie równo wbijać i tyle


 

Podobne tematy

  1. Doblo problemy ze skrzynią biegów
    Napisany przez rafa- malicki na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-10-2019, 12:34
  2. Doblo II 1,4 Tjet wymiana świec
    Napisany przez bnbn1 na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-03-2016, 19:48
  3. swap skrzyni Doblo 1.3
    Napisany przez ijox na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-03-2016, 16:33
  4. Brak mocy 1.4 tjet 150KM
    Napisany przez Hunter82 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-10-2015, 10:33
  5. Sprzęgło Fiat Bravo(2007-2012)TJet 120 KM oryginał
    Napisany przez harajuku na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-03-2013, 08:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

c635 ile oleju

skrzynia c635

skrzynia c635 wady

https:fiatklubpolska.pldoblo-ii-506nieszczelny-wybeirak-skrzyni-c635-doblo-ii-1-4-tjet-33436

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl