Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    165
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011

    nieszczelny wybeirak skrzyni C635 doblo II 1.4 Tjet ?

    witam

    z wstępnej oceny wynika że wybierak skrzyni w moim doblo zaczyna przeciekać, co najlepiej obrazują zdjęcia :-(

    z tego co wiem jest to skrzynia C653 (szcześliwie nie jest to cudo Opla M32) :-)

    czy ktoś się już spotkał z takim problemem? generalnie auto przejechało tylko 36 tyś km, wiec dość młode...niestety po gwarancji.

    czy można na razie z tym jeździć czy lepiej naprawiac odrazu, na szczęście nie kapie ale jest to już mocno zaoliwione ?

    druga sprawa czy uszczelnienie jest łatwą operacją co tak naprawde należy tam wymienić, czy też nieszczęśliwie całość do wymiany (bo uszcelnienia są montowane "jednorazowo" i nie da się tego wymienić) ? może ktoś ma schemat tego wybieraka ?

    a może z powodu konieczności użycia specjalistycznego sprzetu dac sobie spokój i odrazu podjechać do kogoś kto ma to dobrze opanowane (i posida narzedzia), z tego co zauważyłem to dostęp do tego wybieraja nie jest taki łatwy jak w punto, on jest dośc dobrze schowany i trzeba zdemontowac co nieco osprzetu.

    pozdrawiam
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    165
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011

    Talking

    sytuacja sie lekko komplikuje bo w wykazie czesci jest tylko cały wybierak (sterowanie skrzynią), nie ma cześci składowych, to dotyczy się 6 beigowej skrzyni, bo do 5 biegowej można dostać poszczególne cześci (wygląda praktycznie tak samo jak do skrzyni od punto)....

    załączam schematy, może ktoś już miał z tym problem i się wypowie.

    a tym czasem umyje to wszystko aby zobaczyć skąd dokładnie leci, może tylko śruba jest nieszczelna
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2013
    Skąd
    Luboń
    Wiek
    28
    Postów
    73
    Auto
    Doblo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    Witam u mnie też sie pociła skrzynia w tym miejscu szczególnie pod większym obciążeniem spowodowanym np za wysokim biegiem lub prędkością.Leci ci przez odpowietrznik skrzyni biegów . Przebieg miałem podobny . Problem minął po zmianie oleju na taki sam jak jest dedykowany przez producenta tyle że świeży . Sama wymiana uszczelniacza w ASO to około 300 zł z robocizną

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    165
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał misiaczek88on Zobacz post
    Witam u mnie też sie pociła skrzynia w tym miejscu szczególnie pod większym obciążeniem spowodowanym np za wysokim biegiem lub prędkością.Leci ci przez odpowietrznik skrzyni biegów . Przebieg miałem podobny . Problem minął po zmianie oleju na taki sam jak jest dedykowany przez producenta tyle że świeży . Sama wymiana uszczelniacza w ASO to około 300 zł z robocizną
    własnie wszystko umyłem aby zobaczyć gdzie przepuszcza, i sa tylko dwie opcje albo uszczelnienie samego mechanizmu wybierania, albo tak jak wspomniałeś odpowietrznik, co najlepsze skrzynia generalnie jest nowa bo ma tylko 36 tyś km, wiec nie wiem co do rzeczy miałby olej (chyba że chodzi o jego ilośc, może jest go po prostu za dużo i chlapie)

    z tego co zauważyłem to na tysunku korek odpowietrznika ma całkowicie inny kształt niż ten rzeczywisty, ten założony luźno sobie lata, wiec nie zapewnia jakiejkolwiek szczelności i ewidentnie widac że przez niego może sie pocić wybierak. jak dla mnie to by była niezła niedoróba (już kojena w "tureckim" samochodzie, bo węzyk spryskiwacza był fabrycznie uwalony i ciekło do wiązki kabli). w przypadku skrzyni korbowej to przez odmę wyrównywane jest ciśneinie z powodu parowania oleju, a tutaj to wygląda jak by opary oleju miały się po prostu ulotnić na zewnątrz :-(

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    i jeszcze fotki, zaznaczyłem odpowietrznik z korkiem i bez niego oraz sam korek.... jeżeli to jest fabryczne rozwiązanie...to ja się nie dziwię że gubię tutaj olej... ciekawe co na to producent, bo myśłę że jak to fabryczna niedoróba to oni powinni to zrobić nawet po gwarancji.... :-/

    pytanei czy u ciebie też jest taki sam luźny korek ?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    165
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    spece w ASO powiedzieli, że to taki urok tej skrzyni i normalnie się poci przez odpowietrznik :-/
    stwierdzili też że nie przewidziano sprawdzania poziomu oleju w skrzyni jak i jego wymiany.

    zresztą w alfie mojego znajomego dokłądnie ta sama skrzynai ma ten sam objaw......

    myślę że to wyczerpuje temat


 

Podobne tematy

  1. Doblo II 1,4 Tjet wymiana świec
    Napisany przez bnbn1 na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-03-2016, 19:48
  2. swap skrzyni Doblo 1.3
    Napisany przez ijox na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-03-2016, 16:33
  3. Brak mocy 1.4 tjet 150KM
    Napisany przez Hunter82 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-10-2015, 10:33
  4. Sprzęgło Fiat Bravo(2007-2012)TJet 120 KM oryginał
    Napisany przez harajuku na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-03-2013, 08:33
  5. Doblo problemy ze skrzynią biegów
    Napisany przez rafa- malicki na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-12-2012, 15:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu