Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2014
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Doblo 1.3Nultijet
    Rocznik
    2011

    Doblo 1.3 Multijet brak prądu

    Witam, mam dość dziwny problem, po zgaszeniu auta po zwyczajnej podróży teraz nie da się go zapalić i na nic nie reaguje - tak jak by był brak prądu w kabinie. Po przekręceniu kluczyka nic nie pojawia na liczniku, jednak silnik kręci, nie zapala. Nie działa nic w środku, ani światła awaryjne, nawet lampka oświetlenia kabiny. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i ani jeden nie jest przepalony. Co to może być? czego szukać? Jakiś przekaźnik? Auto miało kilka miesięcy temu wypadek, ale do dnia dzisiejszego jeździło i nie było problemów, jedynie niedawno był wyjęty sterownik airbag celem przeprogramowania pod działające airbagi i napinacze żeby błąd poduszki na desce się nie pojawiał. Jednak to chyba nie ma związku.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2018
    Skąd
    Stamtąd
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    Doblo
    Rocznik
    2015
    Witam,

    Dołączam się do pytania ponieważ mam podobne objawy z tym samym silnikiem i modelem.
    Fiat Doblo z 2015 roku silnik 1.3 MultiJet. Problem pojawia się zazwyczaj po nocnym garażowaniu aczkolwiek nie zawsze, czasami potrafi również po krótkim postoju nie odpalić. Mianowicie po włożeniu kluczyka do stacyjki zapalają się kontrolki i zaraz wszystkie gasną jakby odłączył akumulator lub akumulator był słaby ponieważ wskazówki drgają i słychać jak wydają hałas z licznika jednak po przekręceniu kluczyka w celu odpalenia silnika rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala bo nie ma zasilania na ECU itp. Sprawdzałem masy wydają się być ok klemy przeczyszczone dla pewności i problem dalej występuje. Problem początkowo objawiał się wyłączeniem radia w trakcie jazdy lub wyłączeniem świateł mijania które po paru sekundach się z powrotem zapalały. Jednak problem zaczął się nasilać czyli brak napięcia przy próbie odpalenia. Samochód odpala po wielokrotnych próbach włączenia i wyłączenia zapłonu jednak przeważnie po odpaleniu nie działa większość systemów typu wspomaganie ruszania pod górę dodawanie gazu po puszczeniu sprzęgła ESP itp. Problem nasilił się do tego stopnia że samochód gaśnie podczas jazdy poprzez brak zasilania który jest odcięty na kilka sec na szczęście szybko udaje się go uruchomić bez blokowania drogi.

    Poprzednik widzę że miał podobny problem który mógł być powodowany przez wypadek gdyż ten również miał stłuczkę jednak bez uszkodzenia wiązki elektrycznej same części blacharskie. Może to jakiś wyłącznik uderzeniowy się zacina?

    Po rozruchu występuje problem z falującymi obrotami na zimnym silniku który pracuje na biegu jałowym przez 1min obroty zaczynają falować aż samochód się nie rozgrzeje potem pracuje już normalnie.
    Ostatnio edytowane przez aro06 ; 19-02-2018 o 15:57

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Jakieś błędy ? W zwykłym testerze może nie pokazać,dopiero szczegółowy do tego modelu może pokazać co mu dolega . Niestety teraz wiele sygnałów ma wpływ na jedną rzecz ,czasem nawet takich niby nie związanych z problemem.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2018
    Skąd
    Stamtąd
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    Doblo
    Rocznik
    2015
    po podpięciu MES-a błędy są z każdego systemu ale to spowodowane raczej właśnie brakiem zasilania ponieważ po skasowaniu już błędy się ponownie nie pojawiają poza błędem świec żarowych 1 2 3 4 cylindra. Więc komputer jest czysty prawie bez błędów poza tymi od świec żarowych do następnego zaniku prądu i wtedy znowu wywala całą listę błędów z każdego systemu.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    sprawdz ile pradu pobierane jest z aku gdy jest wyłaczony silnik, jezeli wiecej niz ponad ustawowe jak pamietam 25mA, to masz przyczyne ze nie ma "prądow" czasem jak cos padnie to i 1A ciągnie

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2018
    Skąd
    Stamtąd
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    Doblo
    Rocznik
    2015
    ok Jutro sprawdzę bo miałem to zrobić już dawno ale nie było kiedy. Po zmierzeniu dam znać co i jak.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2018
    Skąd
    Stamtąd
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    Doblo
    Rocznik
    2015
    Dziś sprawdziłem miernikiem aku i okazało się że napięcie w spoczynku pokazuje ponad 21V tak więc prawdopodobnie padł mi regulator i aku został przeładowany w związku z czym pewnie instalacja zaczęła wariować od wysokiego napięcia. Jak rozładuję aku będę sprawdzał czy to faktycznie wysokie napięcie było przyczyną tych cyrków z prądem.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał aro06 Zobacz post
    Dziś sprawdziłem miernikiem aku i okazało się że napięcie w spoczynku pokazuje ponad 21V tak więc prawdopodobnie padł mi regulator i aku został przeładowany w związku z czym pewnie instalacja zaczęła wariować od wysokiego napięcia. Jak rozładuję aku będę sprawdzał czy to faktycznie wysokie napięcie było przyczyną tych cyrków z prądem.

    21V szok.... az dziw ze elektronika wytrzymała

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2018
    Skąd
    Stamtąd
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    Doblo
    Rocznik
    2015
    JEdnak to nie było napięcie przyczyną(miernik miał slabą baterię i źle pokazywał) Głównym powodem takich cyrków była słaba masa na karoserię przez co działy się takie rzeczy. Podanie masy na osobnym kablu bezpośrednio z akumulatora na pas przedni poskutkowało bezawaryjną jazdą od 3 miesięcy.

    Pozdrawiam, Mam nadzięję że komuś się przyda na przyszłość. Co do samego samochodu poprostu brakuje słów. Samochód 3 lata a takie cyrki z prądem....

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    chwalić pana ze moje benzynowe nie głupieje, choć mialem mały "sabotazyk" jakis inteligent uszkodził węzyk spryskiwacza (był ordynarnie przebity w 2 miescach) w progu i lało sie prosto w wiazke kabli.... dobrze ze wykrylem zanim korozja zjadła kable i kostke połaczeniową

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2018
    Skąd
    Ząbki
    Postów
    1
    Auto
    Doblo 1.6 multijet
    Rocznik
    2015

    Zapytanie

    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    21V szok.... az dziw ze elektronika wytrzymała
    I jak z tą masą problem całkowicie znikną bo mam podobne efekty byłem u pięciu elektryków i nic nawet w autoryzowanym warsztacie fiata powiedzieli że dziwnie się zachowuje i nic nie zrobili żadnych błędów nic nie mieli masa karoserii to ta za silnikiem na grodzi? Za odpowiedź z góry dziękuje.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    I jak z tą masą problem całkowicie znikną bo mam podobne efekty byłem u pięciu elektryków i nic nawet w autoryzowanym warsztacie fiata powiedzieli że dziwnie się zachowuje i nic nie zrobili żadnych błędów nic nie mieli masa karoserii to ta za silnikiem na grodzi? Za odpowiedź z góry dziękuje.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2018
    Skąd
    Stamtąd
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    Doblo
    Rocznik
    2015
    ja zapodałem masę na przednie wzmocnienie bezpośrednio z akumulatora nie szukając gdzie jest masa ta co się zaczęła "gubić" bo nie chciałem już rozbierać połowy samochodu żeby zobaczyć który kabelek nie ma styku na karoserii.


 

Podobne tematy

  1. Doblo multijet
    Napisany przez Pucio na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 29-03-2020, 18:09
  2. Doblo 1.9 Multijet kontrolka pompy
    Napisany przez maslan82 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2014, 16:20
  3. Doblo 1.3 multijet - 2 problemy
    Napisany przez jacoo na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-08-2014, 20:27
  4. Doblo 1,3 multijet brak mocy, problemy z rozruchem.
    Napisany przez xborg na forum Doblo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-10-2012, 17:11
  5. Problem z zapalaniem Doblo 1,9 MultiJet
    Napisany przez pawelpablo71 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-12-2010, 21:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-ii-506doblo-1-3-multijet-brak-pradu-26389

fiat doblo brak pradu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl