Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    brw
    brw jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2014
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    24
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Doblo 1.3
    Rocznik
    2007

    podłączenie sterownika centralnego zamka

    Witam. Mam problem z podłączeniem uniwersalnego sterownika centralnego zamka z pilota pod fabryczny cetralny z kluczyka w fiacie doblo 2007r

    schemat identyczny jak na tym obrazku:
    http://obrazki.elektroda.pl/5252614300_1303474606.jpg

    przeszukując forum znalazłem instrukcje montażu jakiegos alarmu do tego doblo 06-10r,

    Z tego co wyczytałem w doblo sterowanie zamkiem jest przez mase (-)

    A więc:
    - podłączyłem centralkę pod stacyjkę i działa, (swieci dioda gdy zamknięte, słychać przekaźnik)

    - kierując się schematem w dowiedzialem sie ze sterowanie jest w czarnej kostce z fioletowym zatrzaskiem 32 piny, po lewej stronie w skrzynce bezpieczników. i za zamykanie i otwieranie odpowiedzialne są piny 16 i 18. sprawdziłem miernikiem kable sygnału zamknij (pin 16 szary) i otwórz (pin 18 żółty), i podczas sterowania zamkiem poprzez klamkę, pojawiało się napięcie, przy zamykaniu na szarym i przy otwieraniu na żółtym.

    I teraz problem, według instrukcji dołączonej do centralki, uznając że sterowanie minusem, wpinam biało-czarny kabel z centralki do szarego z pinu 16, i żółto czarny do masy (też do stacyjki), naciskam zamykanie i nic , to samo robiłem z kablami do otwierania i też nic.

    próbowałem podpiąc jako sterowanie plusem i spaliło bezpiecznik.

    Co robię nie tak?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    jeśli sterowanie masz "-" to zgodnie ze schematem przewody żółty i żółto-czarny musisz podłączyć do masy pojazdu a kable biały (sygnał zamknięcia) i biało-czarny (otwarcia) pod odpowiednie piny, jak piszesz 18 i 16.

  4. #3
    brw
    brw jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2014
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    24
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Doblo 1.3
    Rocznik
    2007
    Witam schemat okazał się zły. Rozebrałem boczek od drzwi i sprawdzałem kable jakie wychodzą z siłownika, biało brązowy i niebieski były odpowiedzialne za sterowanie, po czym wpiąłem się w nie przy kostce 40pinowej. pin 34 - biało brązowy i pin 24 - niebieski, kierunki wpiąłem pod pin 2 różowy i pin 13 zielony Wszystko działa.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 czerwiec 2015
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    38
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Doblo
    Rocznik
    2007
    Trafiłem na ten sam problem... fajnie, że nie jestem sam i że chciało się Wam opisać co zrobić aby uporać się z problemem. Pozdrawiam.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2010
    Skąd
    Brzeg
    Postów
    19
    Auto
    Doblo 2.0 MJTD 135KM
    Rocznik
    06.2012
    Tak dla potomnych instrukcja montażu w pdf
    Fiat_Doblo_2007_T.pdf

    Pozdrawiam
    Marcin
    Pozdrawiam
    Marcin

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2017
    Skąd
    Rokietnica
    Wiek
    42
    Postów
    14
    Auto
    Doblo Malibu 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Witam serdecznie wszystkich na forum,

    odgrzebię trochę temat ponieważ kilka dni temu zostałem świeżo upieczonym użytkownikiem Fiata Doblo 1.9 JTD MALIBU z 2008 roku. Autko posiada fabryczny centralny zamek sterowany kluczykiem z drzwi kierowcy. Postanowiłem założyć sterowanie centralnym z pilota i tak trafiłem do Was na forum

    Z opisu w tym wątku, wynika że powinienem szukać sterowania w złączu 40pinowym, dlatego chciałem się upewnić czy to jest złącze zaznaczone czerwonym kółkiem na poniższym zdjęciu ?
    doblo 08 centralny zamek.jpg

    Z opisu kolegi @brw wynika, że powinienem szukać przewodu biało brązowego (pin 34) oraz niebieskiego (pin 24) tylko że jakoś nie widzę w wiązce tej kostki takich kolorów

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    90
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    Nie patrz na kolory. Na wtyczce jest numeracja pinów. Wyjmij ją i sprawdź numery. Możesz spróbować na krótko zewrzeć odpowiednie piny do masy i zobaczyć, czy jest reakcja.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2017
    Skąd
    Rokietnica
    Wiek
    42
    Postów
    14
    Auto
    Doblo Malibu 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał miszczu77 Zobacz post
    Nie patrz na kolory. Na wtyczce jest numeracja pinów. Wyjmij ją i sprawdź numery. Możesz spróbować na krótko zewrzeć odpowiednie piny do masy i zobaczyć, czy jest reakcja.
    OK, ale która to wtyczka ? ta którą zaznaczyłem czerwonym kółkiem ? Pin 24 i 34 ?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    90
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    Wtyczka powinna być ta.
    Możesz też podłączyć miernik i zobaczyć, czy w momencie otwierania i zamykania pojawia się sygnał masy.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2017
    Skąd
    Rokietnica
    Wiek
    42
    Postów
    14
    Auto
    Doblo Malibu 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał miszczu77 Zobacz post
    Wtyczka powinna być ta.
    Możesz też podłączyć miernik i zobaczyć, czy w momencie otwierania i zamykania pojawia się sygnał masy.
    To była jednak ta wtyczka, ale kolory były inne - dzięki za pomoc @miszczu77 Po podpięciu masy pod piny 24 i 34 działa sterowanie centralnym zamkiem. Mam jednak problem z kierunkowskazami...jak podaje +12V na pin 2 i pin 13, to zapalają mi się tylko te małe kierunki na błotnikach Które piny w takim razie odpowiedzialne są za kierunki w lampach przednich oraz tylnych ?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    90
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    Prawdę mówiąc to nie wiem. U mnie jest tak samo, tylko małe kierunki się zapalają, ale specjalnie mi to nie przeszkadza i dalej nie zgłębiałem tematu.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 06-03-2018, 12:13
  2. Zablokowanie się centralnego zamka
    Napisany przez Adoil na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-06-2013, 21:10
  3. Montaż zamka centralnego.
    Napisany przez fastovsky. na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-11-2012, 12:10
  4. Dołożenie sterownika centralnego na pilota
    Napisany przez hepos na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-12-2009, 19:32
  5. Dołożenie sterownika centralnego na pilota
    Napisany przez hepos na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-11-2009, 06:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http:fiatklubpolska.pldoblo-455podlaczenie-sterownika-centralnego-zamka-25760

schemat elektryczny centralnego zamka fiat dostawczy

schemat instalacji centrlneg doblo

jak podlaczyc kierunki do centralnego doblo

fiat doblo centralny zamek schemat

centralny zamek doblo

jak jest sterowany centralny zamek w doblo

jek zamontowac pilota do centralnego fiat doblo 2009

doblo centralny

gdzie znajduje sie centralka fiat doblo

doblo sterowanie zamkiem

schemat elektryczny centralnego zamka fiat doblo

centralka zamka centralnego fiat doblo

podlaczenie sterownika rtx do centralnego zamka

uniwersalny steronik zamka. doblo sklep

sterownik ke-012

centralny doblo

fiat doblo 2005rok zamek centralny schemat

gdzie sterownik zamka fiat doblo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl