Testowanie ABS

Temat: Testowanie ABS

  1. Pink napisał:

    Testowanie ABS

    Cześć.

    Podłączyłem sobie do auta interfejs Viaken vagkkl + fiatecuscan przełączony w tryb ABS. W fiatecuscan podłączam się na zakładce ABS i w momencie łączenia... na wyświetlaczu auta wyskakuje EBD fail, ABS disabled. Fiatecuscan pokazuje błąd 'U1601 Ustarka lini CAN'. Przy czym bez podłączonego interfejsu, podczas normalnego rozruchu wszystko jest ok - kontrolka ABS włącza się, gaśnie, żadnych błędów, te pojawiają się wyłącznie kiedy interfejs nawiązuje łączność. Spotkał się ktoś z was z czymś takim? Problem interfejsu czy faktycznie uszkodzony ABS?
     

  2. Avatar egon

    egon napisał:
    Spróbuj ELMem, bo z tego co wiem, ten niebieski KKL nie obsługuje linii CAN.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
     
  3. Avatar miszko

    miszko napisał:
    Tak. Tylko ELM327 obsługuje po CANie. Vagiem KKL tego nie zrobisz.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM

     
  4. Pink napisał:
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Tak. Tylko ELM327 obsługuje po CANie. Vagiem KKL tego nie zrobisz.
    Dzięki za podpowiedź, ELM327 też mam pod ręką, jutro spróbuję.
     
  5. Avatar boch

    boch napisał:
    mnie też się nie udało połączyć słynnym niebieskim kabelkiem. próbowałem zarówno na ustawieniu pod centralkę silnika jak i ABS. bezskutecznie, żadnych błędów, skanowanie DTC nie wyłapuje niczego poza centralką silnika.
     
  6. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Vagiem się nie połączysz niczym innym jak z silnikiem bo reszta po CAN idzie
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  7. Avatar boch

    boch napisał:
    da się. wejdź sobie na stronę programu:

    Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars

    mój ABS (Stilo 1,9 JTD):

    Bosch ABS 8 VDC |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KL 1 ELM 1OBDKey 1 A1

    jak widzisz, jedyne co potrzeba to VAG KKL z przejściówką 1 (patrz u dołu strony). w niebieskim KKL VAG przejściówkę realizuje przełącznik w pozycji ABS. teraz nie wiem czy mam problem z interfacem, czy mam wyłączony ABS/ASR/ESP w bardziej zaawansowanych opcjach ECU o czym pisałem wczoraj tutaj:

    http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/f...7/2#post183328

    mam niejasne przeczucie, że prawdopodobnie tak właśnie jest, dlatego skanowanie DTC po podłączeniu niebieskiego kabla w pozycji ABS nie wyłapuje żadnych modułów. na razie to tylko gdybanie i póki nie dostanę kabla ELM 327 nie wiem czy tak jest faktycznie. czekam też na potwierdzenie od twórcy MES'a w kwestii możliwości wyłączenia ABS/ASR/ESP w opcjach programu.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 01-07-2014 o 10:06
     
  8. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Nie sądzę aby dało się całkowicie wyłączyć ABS a już na pewno nie tak żeby nie odpowiadało jako centralka. Z resztą, gaz hamulec i wiesz czy ABS działa. Jak są kontrolki i gasną też na pewno działa.. Zmień kabel mówię Ci VAG naprawdę nie nadaje się do nowszych aut - mało z rego podobno można tym czasem coś uszkodzić..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  9. Avatar boch

    boch napisał:
    dobra, zamawiam dzisiaj kabel a co do kontrolek, podczas uruchamiania zapalają się kontrolki ABS oraz ESP. ALE... uruchom sobie MES'a i spróbuj dokopać się do opcji, o których wspomniałem. mnie się wydaje, że możliwość wyłączenia systemów kontroli trakcji przez kabel serwisowy istnieje. potwierdzenie znalazłem na forum MES, gdzie jeden z użytowników potwierdza to co piszę. pożyjemy, zobaczymy
     
  10. Avatar boch

    boch napisał:
    kabel zamówiony. ELM 327 v2 ze zniżką klubową a kolega Pink to z ABSem się ELMem połączył?
     
  11. Avatar egon

    egon napisał:
    Tylko ELMem, bo ABS idzie po linii CAN, której niebieski VAG nie obsługuje
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
     
  12. Avatar boch

    boch napisał:
    nie mam pojęcia czemu się tak upieracie na forach znajdziecie dziesiątki postów dot. diagnostyki ABS w Stilo niebieskim kablem KKL VAG. cały pic polega na właściwym połączeniu pinów w interfejsie - dokładny opis pinów znajduje się na stronie programu MES. informacja o przydantości KKL VAG do diagnozy ABS w Stilo znajduje się także w temacie podwieszonym na forum Stilo

    przypomnij sobie byrrt ten temat:

    http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/p...-do-abs-21071/

     
  13. Avatar qronax

    qronax napisał:
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    nie mam pojęcia czemu się tak upieracie
    nie daj sobie wmówić - w stilo łączymy się do ABS tylko przez VAG KKL => a dokładniej łączymy się z ABS, AirBag i Engine. ELM to głównie body + live data.
     
  14. Avatar boch

    boch napisał:
    Cytat Napisał qronax Zobacz post
    nie daj sobie wmówić - w stilo łączymy się do ABS tylko przez VAG KKL
    może inaczej - powinniśmy się połączyć a co jeśli nie daje rady? mam słynny niebieski kabelek z przełącznikiem 4 pozycyjnym: 7 (Engine); 3 (Airbag); 1/9 (ABS); 12/13, którym próbuje się połączyć z ABS i nic. z silnikiem łączę się bez problemów. po przełączeniu interface'u na ABS i ponownym podłączeniu pod złącze diagnostyczne MES nie łapie w trybie SCAN DTC żadnej centralki.

    edit:

    przed chwilą udało się połączyć moim niebieskim kabelkiem z centralką poduszek. postanowiłem zatem jeszcze raz dać szansę ABS'owi. przełącznik w tryb ABS i SCAN DTC. mieli mieli i wyrzuciło... centralkę wspomagania próbowałem jeszcze kilkukrotnie przesuwać suwakiem w różne położenia ale ABS'u nie znalazło. podobnie centralki wspomagania. musiałem mieć fuksa, że mi raz znalazło. nie wiem jak u innych ale u mnie w czasie przełączania na poszczególne tryby pracy nie ma wyczuwalnego pstryknięcia suwaka. przesuwa się on gładko. czyżby bubel?
    Ostatnio edytowane przez boch ; 01-07-2014 o 19:23
     
  15. Avatar qronax

    qronax napisał:
    u mnie czuć delikatny "pstryk"
    jak dla mnie kabel wygląda na padnięty - może mały trip stilo do waw ? pożyczę swój zestaw od viakena
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.