Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    skb
    skb jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2013
    Skąd
    Kujawsko-Pomorskie
    Wiek
    32
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM był Fiat Marea 2.0 20V
    Rocznik
    2005

    Pomoc w diagnozie błędów airbag Marea

    witam mam prośbę wyskakują mi 2 błędy których nie mogę skasować w mojej Maryśce wszystkie skanowane Multiecuscan i jest to

    błąd 0B wyzwalacz str.kierowcy-przerwa obecny

    błąd 22 kontrolka wyłączenia poduszki pasażera-przerwa/zwarcie z masą przejściowy

    proszę o pomoc bo nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny i jak się za to zabrać



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    skb
    skb jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2013
    Skąd
    Kujawsko-Pomorskie
    Wiek
    32
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM był Fiat Marea 2.0 20V
    Rocznik
    2005
    dodaje screana z MESa może ktoś pomoże

    http://scr.hu/7wf8/159bw

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Myślę, że to Ci pomoże.
    Pierwszy błąd 0B masz opis poniżej i on jest stały - jego trzeba usunąć.
    Drugi błąd jest niestały. Jak pierwszy usuniesz to drugi powinien też dać się usunąć.

    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    1: 01 - Centralka uszkodzona
    Brak dostępnej pomocy

    2: 02 - Obwód wyzwalania poduszki - zwarcie z +Vcc
    Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
    Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
    Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
    - Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
    - Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
    Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
    - Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
    - Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

    OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
    NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

    3: 03 - Obwód wyzwalania poduszki - zwarcie z masą
    Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
    Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
    Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
    - Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
    - Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
    Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
    - Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
    - Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

    OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
    NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

    4: 04 - Wyzwalacz poduszki (kierowca)
    Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
    Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
    Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
    - Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
    - Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
    Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
    - Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
    - Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

    OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
    NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

    5: 05 - Wyzwalacz poduszki (pasażer)
    Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
    Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
    Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
    - Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
    - Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
    Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
    - Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
    - Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

    OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
    NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

    6: 06 - Napięcie akumulatora - zbyt niskie
    Brak dostępnej pomocy

    7: 07 - Kontrolka AIRBAG - zwarcie z masą/przerwa
    Brak dostępnej pomocy

    8: 08 - Dane zapisane w pamięci zderzenia
    Brak dostępnej pomocy

    9: 09 - Obwód wyzwalania napinacza - zwarcie z +Vcc
    Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
    Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
    Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
    - Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
    - Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
    Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
    - Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
    - Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

    OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
    NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

    10: 0A - Obwód wyzwalania napinacza - zwarcie z masą
    Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
    Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
    Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
    - Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
    - Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
    Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
    - Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
    - Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

    OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
    NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

    11: 0B - Wyzwalacz napinacza str. kierowcy - przerwa
    Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
    Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
    Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
    - Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
    - Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
    Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
    - Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
    - Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

    OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
    NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

    12: 0C - Wyzwalacz napinacza str. pasażera - przerwa
    Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
    Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
    Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
    - Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
    - Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
    Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
    - Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
    - Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

    OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
    NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

    13: 0D

    14: 0E

    15: 0F

    16: 10 - Napinacze pasów aktywowane
    Brak dostępnej pomocy

    17: 16

    18: 17

    19: 02 - Obwód wyzwalania poduszki - zwarcie z +Vcc
    Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
    Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
    Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
    - Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
    - Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
    Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
    - Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
    - Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

    OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
    NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

    20: 03 - Obwód wyzwalania poduszki - zwarcie z masą
    Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
    Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
    Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
    - Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
    - Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
    Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
    - Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
    - Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

    OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
    NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    skb
    skb jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2013
    Skąd
    Kujawsko-Pomorskie
    Wiek
    32
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM był Fiat Marea 2.0 20V
    Rocznik
    2005
    Dzięki za podpowiedzi dziś z wieczora sprawdze to i dam znać jak poszło

  6. #5
    skb
    skb jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2013
    Skąd
    Kujawsko-Pomorskie
    Wiek
    32
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM był Fiat Marea 2.0 20V
    Rocznik
    2005
    Witam trochę to potrwało ale gotowe jednak okazało się że przewód od poduszki kierowcy jest uszkodzony po wymianie błąd znika

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Czyli kod błędu wskazywał dobrze
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. Pomoc w diagnozie Punto II 1.2 8v
    Napisany przez Strange na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-10-2016, 02:27
  2. Kody błędów airbag ktoś może je rozwinąć
    Napisany przez mazitechnoboy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 04-11-2014, 10:44
  3. pomoc przy diagnozie błędów
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 22-09-2011, 18:17
  4. Prośba o pomoc w interpretacji błędów
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-09-2011, 16:16
  5. Pomoc w kupnie sensora AirBag - Brava 1.6 16V Steel 2001r.
    Napisany przez venom1984 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-05-2011, 19:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl