Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree3lubi to!
  • 3 przez RafalWawa

Temat: Wypalanie DPF - błąd 1206  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    49
    Auto
    Croma 1.9 Mulijet
    Rocznik
    12.2008

    Wypalanie DPF - błąd 1206

    Witam Wszystkich.
    Dziś podczas jazdy wyskoczył check. Po odczytaniu FES-em błędem okazał się zapchany filtr DPF. Błąd nr 1206.
    Sprawdziłem stopień zapchania filtra - wynosił 76%. Wykasowałem błąd i chciałem przegonić Cromę, po ok 10km błąd znowu wywaliło i auto straciło na mocy a stopień zapchania zwiększał się (jechałem z podłączonym kompem). Postanowiłem wymusić wypalanie FES-em....... trwało ok 15 min............... Procent zapchania filtra zmniejszył się jedynie do 70,11% - auto nabrało mocy jak przed błędem) Usunąłem błąd i po przejechaniu ok 20 km błędu nie wywaliło ale stopień zapchania rośnie, obecnie jest 72,24%.
    Pytanie dlaczego nie wypalił się normalnie jak zawsze do ok 19% ??? I czy teraz podczas trasy wypalanie rozpocznie sie automatycznie czy coś z DPF-em się dzieje niepokojącego?
    Jutro jade 35 km - oczywiście podłącze komputer i będę obserwował co się dzieje. Ale chciałbym coś więcej wiedzieć w tym temacie może coś innego robić???



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    877
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Sprawdź przewody ciśnieniowe które są podłączone do czujników przed i za PDFem, mogły sparcieć i komputer błędnie odczytuje stan zapchania filtra. Możesz tez od razu je wymienić takie przewody nie kosztują więcej jak 5zl za metr. Jesli dobrze pamiętam to potrzebujesz po ok 30 cm,o średnicy 8 i 10 mm.
    Pozdrawiam


  4. #3
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Witam.
    A co sądzicie o tym środku lub podobnych, może ktoś z Kolegów stosował?

    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&...96782255,d.ZGU

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Witaj,
    Walczyłem z DPF-em chyba z miesiąc (nawet gdzieś tu są moje posty w tej sprawie z lutego czy marca), i ..chyba doktorat zrobiłem z jego działania
    Nie ma gwarancji że masz ten sam problem co ja ale przyjmij na początku kilka "prawd":
    Po pierwsze - DPF akurat we fiatach uszkodzić nie jest łatwo (wbrew temu co piszą różni magicy od wycinania DPF-ów).
    Po drugie - na DPF wyłażą różne inne awarie w silniku i jego osprzęcie, skutkujące zwiększonym dymieniem przy spalaniu, i warto przyjąć założenie że tak jest i u ciebie
    Po trzecie - jak działa DPF: Ten procent zapełnienia który odczytujesz MES czy FES to nie jest faktycznie zapełnienie, tylko zapełnienie teoretyczne, wyliczane przez ECU na podstawie liczby odpaleń, techniki jazdy itp. WYpalenie w trakcie jazdy jest możliwe gdy ten poziom przekroczy 80%. Natomiast o faktycznym zapełnieniu DPF decyduje różnica ciśnień przed i za DPF-em (mierzona w mbarach). Po wypaleniu na biegu jałowym jest kika, góra kilkanaśnie mbar, w trakcie jady może być 100-200mbarów. I teraz: jeśłi poziom teoretyczny przekracza 80%, i zajdą warunki do wypalenia, ECU podejmie taką próbę, i może skończyć wypalanie nawet jeśli stoisz w korku (wbrew temu co się pisze - nie musisz równo jechać autostradą - bylebyś tylko nie zgasił silnika - dotyczy tylko fiatów i innych z silnikami JTD, w innych autach tak nie jest!). Natomiat jeśli poziom teoretyczny nie osiąga 80%, ale róznica ciśnień jest zbyt duża (przekracza 400-500mbarów), to ECU uzna że filtr za szybko się zapycha albo sam jest już zapchany poiołem i wywala błąd 1206, tłumiąc jednocześnie moc ( i poziom zadymienia).
    Możesz to wypalić "serwisowo", ale to zrzuca poziom teoretyczny do ok 70%, jeżdząć z tym po przekroczeniu 80% nastąpi normalne wypalanie w trakcie jazdy, zakonczy się ono powodzeniem (poziom spadnie do kilkunastu-kilkudziesięciu %). I zabawa zacznie się od nowa. Będzie sobie narastało, ale ciśnienie z racji większego dymienia będzie powodowało szybsze niż przewiduje ECU zapychanie filtra, i przy ok 70% wywali ci znowu błąd.
    Pojeżdzij trochę z podpiętym MES/FES w trybie rejestracji danych i poobserwuj jak to się zachowuje
    Nie ma rady, trzeba szukać przyczyny nadmiernego dymienia. Na pierwszy ogień - wszelkie podłączenia węży gumowych do turbo (czy aby nie masz mułowatego auta na wolnych obrotach?), na drugi - kolektor ssący: tym asz chyba poliftingowy ale ..czy aby na pewno dobrze działają klapy wirowe? Trzecie co bym sprawdził - przepływomierz i EGR. kolejna rzecz - wtryski - czy nie ma nadmiernych korekt, czy nie leją (tu przydaje się test z menzurkami, ale to już kosztuje).. Generalnie - szukaj przyczyn nieprawidłowego spalania.
    U mnie było niestety kilka rzeczy: spadła listw klap wirowych (mam niestety przedliftingowy) więc robota była kosztowna, a i tak się okazało że sprciał wężyk podciśnieniowy do turbo (auto "odżyło" po jego zmianie). No i byłą u mnie jezcze jedna rzecz: poprzednio mechanior spartaczył rozrząd - trzeba było go ponownie ustawić.
    Po tych wszystkich zabiegach silnik jak rakieta, cichutki, i żadnych błędów DPF-a (przebiegi między wypaleniami pokazywane przez MES to ponad 1200km).

    NIe słuchaj więc mądrali co tylko potrafią doradzać wycinanie filtra. To nie rozwiąże problemu jeśli silnik ci źle pracuje - we fiatach awarie samego DPF są sporadyczne, a jeśli coś nie działa to zwykle nie jest to sam DPF (widzisz tam skutki a nie przyczyny)
    Capsel, pezet3 i endriu44 lubią to.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    49
    Auto
    Croma 1.9 Mulijet
    Rocznik
    12.2008
    Dzisiaj zrobiłem ok 70 km z podłączonym komputerem. Stopień zapchania zwiększył się i obecnie mam 79%. Silnik pracuje prawidłowo i na mocy tez nic nie padło. Poprzednio po 75% miałem błąd. Zobaczę jutro jak dojdzie do 80 czy zacznie się normalne wypalanie i czy zejdzie tak jak powinno. To RafalWawa piszesz ze nawet gdybym nie wymusił wypalania to on i tak przy 80 sam by to zrobił. W takim razie niepotrzebnie wymusił em i zanieczyszczilem dodatkowo olej. Wogole to czytałem że po takim wymuszonym wypalaniu powinno się wymienić olej. Ja wymieniałem tydzień temu wiec trochę mi się to nie uśmiecha. Zobaczę jutro jak to wyjdzie mam nadzieje ze wypali się i później wszystko wróci do normy. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    TO nie jest tak że 80% jest jedynym triggerem wypalania - muszą też zajść warunki związane z jazdą (w miare stabilnie tak by sterownik mógł dać dodatkową dawkę - widać że próbuje to zrobić w MES - masz tam możliwość kontroli wszystkich faz wtrysku, jedna z nich - wyleciała mi teraz nazw z głowy ale chyba ostatnia na liście, odpowiada właśnie za inicjację tego proceu, normalnie wynosi 0, ale jak ECU uruchamia wypalanie, są tam wartości)
    Najlepiej jak masz w pobliżu autostradę albo S-kę, pojechać, trzymać stabilną prędkość i rejestrować parametry (podział dawki) - sz czy wogóle dochodzi do próby wypalenia. Ale jeśli wypaliłes wcześniej serwisowo, na 99% ten cykl będzie poprawny... a natępny już nie... jeśli masz to samo co u mnie (a na razie wygląda to identycznie)

    a DPF musiałeś wypalić serwisowo - jak już doszło d błędu. Jeśli ECU ma zarejestrowany błąd DPF-a, nie uruchomi normalnego wypalania. Serwisowo to jedyna metoda. Oleju na razie nie wymieniaj bo jak w kolejnym cyklu nie pójdzie (a są spore szanse ze tak się stanie) to znowu będziesz musiał serwisowo.. Olej wymień jak już znajdziesz i usuniesz przyczynę.
    Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 27-06-2015 o 09:54

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    49
    Auto
    Croma 1.9 Mulijet
    Rocznik
    12.2008
    Właśnie komputer mi pokazuje ponad 80%. Zobaczymy jutro wyskocze na jakąś trase zobaczyć czy sie wypali. Troche sie obawiam co tym DPF-em bo 3.07 planuje wyjazd na wakacje wiec 400 km w jedną strone mnie czeka. Wiec mam nadzieje ze wszystko powróci do normy. W poniedziałek biore sie za sprawdzanie węży i czyszczenie EGR moze to coś pomoże.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    49
    Auto
    Croma 1.9 Mulijet
    Rocznik
    12.2008
    Własnie wróciłem z drogi. DPF wypalił sie do 16 % przy 87% zatkania zaczeło sie wypalanie. Teraz auto nabrało mocy i tak jak wcześniej pytałeś RafałWawa czy auto ma muła na wolnych obrotach, otóż po wypaleniu nie. Auto teraz chodzi normalnie i ma kopa. Teraz pozostaje czekać czy następne wypalanie będzie prawidłowe. A powiedz mi jeszcze odnośnie Twojego przypadku pisałeś o klapach wirowych i o sparciałym węzu od turbo. Jestem jakos w stanie sam określić czy tez wąz jest rozwalony czy to jedynie tak wizualnie poprzez zagniatanie zobaczyć jak sie zachowuje jego struktura?? A odnośnie klap wirowych to jak mogę sprawdzić ich działanie czy jest prawidłowe?? Tak mam model poliftowy czyli tam są jakies plastikowe czy coś??? Na dniach planuje tez czyszczenie EGR. Z doświadczenia prosze o opinie odnosnie jego zaślepiania?? Jest sens to robić czy dać sobie spokój i tylko wyczyścić?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    To co piszesz wskazuje że problemem raczej jest intensywne zapychanie filtra.. sprawdzałeś wartość ciśnienia różnicowego? Do ilu dochodzi przed wypaleniem filtra?
    Klap bez demontażu kolektora za bardzo nie sprawdzisz.. można tylko zobaczyć czy listwa na miejscu, oraz czy sterownik wogóle ją porusza. Jak ktoś wie czego szukać to można spróbować delikatnie poruszyć tymi klapkami na każdym "kanale" dolotowym i sprawdzić czy się obraca czy stoi w miejscu (ale ostrożnie - za mocno może grozić urwaniem takiej klapki i jej wpadnięciem do cylindra).
    Samo czyszczenie EGR też ci nic nie gwarantuje - znam przypadki gdy komp pokazywał że egr ok ale dopiero wymiana pomagała (winny był nie do końca domykający się zawór który puszczał spaliny) - ale jeśli masz OK moc na niskich obrotach to EGR raczej jest OK (chyba że zatrzymał się w pozycji zablokowanej - jeśli tak - masz to samo co przy zaślepianiu ) Co do samego zaślepiania - niby to tylko ekologia, w dawniejszych silnikach był to tylko dodatek proekologiczny, ale w obecnych - jego działanie jest jakoś wkalkulowane w parametry spalania - i nie wiem czy nie odbije się to gdzieś negatywnie. Nie kosztuje majątku, a wymiana banalnie prosta, ja bym nie kombinował..
    Węże - generalnie trzeba przejrzeć - masz je od góry turbo, ale zdaje się jeden jest nisko położony )u mnie to ten szwankował, a znalazł to znajomy mechanik). I masz jeszcze przewód lecący pod spodem, od czujnika w DPF, wzdłuż rury wydechowej, nie pamiętam dokładnie gdzie on wchodzi - ale też lubi się rozszczelnić, i efektem jest ww błąd.

    Zaś co do wyjasdu - zabrałbym ze sobą kabel oraz laptopa z MES/FES Oby nie były potrzebne, ale jeśli -zawsze masz obejście problemu: zjeżdzasz na chwilę, robisz wypalenie serwisowe i .. kilkaset km przejedziesz A porządki po powrocie z wakacji

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 kwiecień 2015
    Skąd
    ŁUKÓW
    Wiek
    38
    Postów
    4
    Auto
    CROMA 2.4
    Rocznik
    2007.02.12
    Witam. mój DPF tak się zapchał że trasa mu nie pomogła aż zrobiła się dziura w kablu obok. . byłam na wylotówce w wawie i wypalali mi w serwis samochodowy motolab. nastraszyli mnie że samochód nawet może sie zapalić jak się całkowicie zapcha. zapłaciłam 460zł z myciem filtra. wydaje mi się że pomogło ale dopiero dziś robiłam.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 kwiecień 2015
    Skąd
    ŁUKÓW
    Wiek
    38
    Postów
    4
    Auto
    CROMA 2.4
    Rocznik
    2007.02.12
    Dlatego poszukuję dobrego mechanika , bo jestem kobietą i na autach sie nie znam a mąż daleko i mi nie pomoze.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    a może znasz jakiegoś mechanika który wie co robi z okolic Łukowa, Siedlec? bo ja jestem kobietą i sama sobie nie poradzę z tymi usterkami.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Nie jestem z Twoich stron ale kolega tu na forum poleca tą firmę w Wawie, może oni Ci pomogą Warsztat Samochodowy - rabat dla klubowiczów do 10% - sprawdź nas!

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    49
    Auto
    Croma 1.9 Mulijet
    Rocznik
    12.2008
    Witam wszystkich.
    Dzisiaj postanowiłem sprawdzić stan EGR o którym wcześniej pisałem. Przy odkręcaniu okazało sie iż jedna z 4 śrub jest lużna - niestety zerwany gwint. Sam EGR po wyjeciu czysty jedynie przedmuchałem, przepustnica tez czysta. Ale odnosnie zerwanego gwintu od poczatku słyszałem delikatny swist przy podwyższaniu obrotów teraz po skreceniu gdzie nie trzyma jedna sruba swist jest głośniejszy wiec chyba gdzies powietrze sie dostaje i dlatego takie zachowanie. Jutro planuje to zrobić - przelotowo z nakrętką i jakiś uszczelniacz dodatkowo dam na każdy wylot od EGR. Mam nadzieje ze to pomoże. Miał ktos podobne objawy i uszczelnienie pomogło??? Moze jakis srodek polecacie czy wystarczy tylko uszczelka?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Gusia,

    a prócz opisanego zapchania DPF - coś dolega autku?
    Masz wprawdzie inny silnik niż ja wiec i "typowe choroby" mogą być inne (np odpada problem kolektora ssącego), ale szukałbym w tym co może powodować duże dymienie.. sprawdziłbym wtryskiwacze, egr, przepływomierz na początek...

    Mechanika - mogę polecić ale trochę nie w twoich stronach niestety (południowo-zachodnie okolice W-wy).. ale opisz co się z autem dzieje - może na coś naprowadzimy

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2015
    Skąd
    Rosja
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Croma 1,9
    Rocznik
    2007
    Witam! U mnie przyczyną zwiekszonego dymienia i zapychania filtra była dziurka w intercoolerze. Zamiana intercoolera spwodowała usunięcie problemu.


 

Podobne tematy

  1. DPF wypalanie pomocy
    Napisany przez DamianC na forum Croma
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 23-03-2014, 17:29
  2. Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 10-10-2012, 18:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma blad dpf przy 20

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl