Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2016
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    36
    Postów
    5
    Auto
    croma 1.9 16v 162KM
    Rocznik
    2008

    Wybór sprzęgła do 1.9 16v 150KM, silnik po chipie.

    Witam

    Niestety i mnie to dopada, czyli ślizgające się sprzęgło po programie. Proszę o radę co wybrać ( jaką markę) by nowe sprzęgło zniosło okolice 400NM? Czy są jakieś wersje wzmocnione? Na forach czytałem coś o regeneracji tarczy na kevlarowe okładziny, ale nikt jednoznacznie nie gwarantował przeniesienia większego momentu? Dwumas puki co sprawny. Auto jak w avatarze.

    Pozdrawiam
    Adam
    Ostatnio edytowane przez adam16v ; 26-02-2016 o 16:45



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    113
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Znalazłem coś takiego: FIAT CROMA JTDM 1.910 KIT VOLANO MONOMASSA + FRIZIONE SPORTIVA COMPLETO | eBay
    Koło jednomasowe + sprzęgło no ale prawie 1000 euro za to
    Samo sprzęgło to: KIT FRIZIONE RINFORZATO ALFA 159 VALEO 826705 | eBay
    Jakbyś potrzebował pomocy to mogę pomóc w sprowadzeniu.

  4. #3
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Adam... Croma to nie wyścigówka... Żaden normalny tuner nie zrobi na tym silniku 400Nm chyba, że na specjalne życzenie klienta. Sprzęgło wytrzymuje 400-410Nm i nie ma sensu takie kręcenie momentu. Taniej Cię wyjdzie jak pojedziesz zrobić sensowniejszą mapę, albo za rok znowu wydasz 2k zł na kolejne sprzęgło. Zresztą skrzynia też nie wytrzymuje takiego tuningu.
    Tak wiem, nie o to pytałeś

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    jak wyzej.. 400Nm to zdecydowanie za dużo.. lepiej zdjąć kilka Nm i wsadzic zwyczajne sprzegło..

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    229
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Ja mam po chipie 362Nm i śmiga bez problemów na normalnym sprzęgle.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Z 1.9 8v wyciągnąć ponad 400NM to trochę przegięcie pały.
    Masz może wykres jak to wygląda?

  8. #7
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    8V i 16V to te same silniki jeśli patrzeć na osprzęt. W obydwóch wersjach 400Nm jest na pograniczy możliwości sprzęgła. Z drugiej strony - kto bogatemu zabroni?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2016
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    36
    Postów
    5
    Auto
    croma 1.9 16v 162KM
    Rocznik
    2008
    Tarcza została zregenerowana okładziną kevlarową, i nowy wysprzęglik poza tym nic nie ruszałem bo docisk był w dobrym stanie, nie pobielałem powierzchni, po prostu regeneracja samej tarczy + nowy wysprzęglik. No i niestety ślizga się bardziej niż na starej zużytej spękanej tarczy. Jakieś pomysły? Sugestia firmy regenerującej że może jak z klockami hamulcowymi - może tarcza musi się dotrzeć? Czy w montażu można było popełnić jakiś błąd, czy trzeba jakiś specjalistycznych sprzętów do docisku itp. ?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    330
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Przede wszystkim, samoregulację na docisku trzeba cofnąć jak zakładasz nową/regenerowaną tarczę. Moim zdaniem tu się nic nie dotrze, sprzęgło ma od razu pracować jak należy, to nie hamulce.
    Tak na marginesie, moim zdaniem zostawianie starego zacisku to jest ogólnie kiepski pomysł. Zamiast kombinować najlepiej zmienić cały zestaw, razem z dociskiem.
    Ostatnio edytowane przez stevenek ; 16-04-2016 o 09:23


 

Podobne tematy

  1. Bravo 1.4 12v silnik gaśnie na gazie po wciśnięciu sprzęgła
    Napisany przez szypkiwonsz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-01-2015, 11:09
  2. [silnik] [S] Silnik Sprzęgło Głowica Blok Silnika 1.1 8v Seicento CC
    Napisany przez Maciek210 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-08-2014, 21:14
  3. po wciśnięciu sprzęgła gaśnie silnik 1,6 103 km
    Napisany przez dzimmmi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2014, 10:55
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-10-2013, 20:21
  5. [silnik] siena gaśnie po wciśnięciu sprzęgła
    Napisany przez adamko na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 20-01-2011, 20:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl