Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012

    Temperatura powietrza (turbo) - skąd ją bierze Multiecuscan?

    Multiecuscan, poranny odczyt parametrów - temperatura.

    Wszystkie odczyty powinny być zbliżone do temperatury otoczenia. I tak jest, poza odczytem temperatury powietrza (turbo). Co ciekawe po przekręceniu kluczyka sporo urosła. Skąd Multiecuscan bierze te dane? Gdzie jest czujnik temperatury dla powietrza z turbo?

    ODCZYT PARAMETRÓW (temepratura powietrza ok. 4 stopnie):
    Temperatura wody: 2,0 °C
    Temperatura powietrza (turbo): 59,26 °C (!)
    Temperatura powietrza (przepływomierz): -1,24 °C

    Przez kolejne 5 minut nieznacznie rosła temperatura przepływomierz) - włączony zapłon (silnik nie) i temperatura powietrza (turbo).

    Ponowiony po ok. 5 minutach:

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Temperatura powietrza (przepływomierz): 1,66 °C
    Temperatura powietrza (turbo): 66,86 °C (!)
    Temperatura paliwa: 3,16 °C
    Temperatura wody: 3,26 °C
    Temperatura katalizatora wstępnego: 5,66 °C
    Temperatura filtra cząstek stałych: 5,66 °C
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 24-02-2016 o 15:52
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    OK, już wiem. W dolocie, w kolektorze ssącym jest czujnik ciśnienia. Magneti Marelli 215810401401. U mnie jest Bosch: 0281002845. Mierzy również temperaturę.
    Sprawdzę go jutro i przeczyszczę.

    pzdr

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    867
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja właśnie też wróciłem bo robiłem logi. potwierdzam, czujnik doładowania na kolektorze dolotowym mierzy również temperaturę turbo.
    czyszczenie proste i szybkie, warto kilka razy w roku go przeczyścić.
    Pozdrawiam


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    84
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Mrozek a zrobisz krotka fotorelacje z czyszczenia?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    To dość proste, bo jest nierozbieralny. Trzyma się na jednej śrubie z tyłu za kolektorem. Planuję przemyć czujnik sprayem do czyszczenia styków. Rozpuszcza całe zło, nie niszczy metalu i plastiku. Zrobię kilka fotek.

    pzdr

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    47
    Postów
    84
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    Tylko nie przedmuchujcie tego czujnika ciśnieniem ze sprężarki bo można go zniszczyć.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    867
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja wcześniej używałem benzyny ekstrakcyjnej i delikatnego pędzelka. ostatnio jak go czyściłem to psiknąłem na niego sprejem do czyszczenia EGR i turbo, bardzo ładnie się wyczyścił. parametry nadal pokazuje raczej poprawnie.
    Pozdrawiam


  9. #8
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Niestety po czyszczeniu dalej wskazuje błędną temperaturę. Przy 5 stopniach na zewnątrz jest to 60 stopni. Ciśnienie wskazuje dobrze - zgodne z atmosferycznym.
    Cały czas walczę z błędem P0683 - ECU otrzymuje bardzo niski, lub bardzo wysoki sygnał z czujnika. Migająca spiralka świec żarowych. Świece sprawne, fajki też, odpala bez problemu. Podejrzewałem czujnik temperatury wody, ale wskazuje poprawnie (termostat wraz z czujnikiem jest jeszcze na gwarancji). Najpewniej ECU odbiera złe sygnały z czujnika temperatury w dolocie. Jeśli ma 60 stopni rozbieżności to mu nie pasuje. Kiedy silnik jest nagrzany i wynik pomiaru z czujnika wydaje się być sensowny, błąd jest nieaktywny. Będę musiał kupić nowy czujnik.

    IMAG0104.jpgIMAG0106.jpgIMAG0108.jpgIMAG0109.jpg

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    84
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Myślę wlasnie o wyczyszczeniu dolotu całego ale poczekam na cieplejsze dni. Musze zebrac jakies informacje jak to rozebrać i w ogole. Porobię tez foty z czyszczenia żeby bylo dla innych. Dzieki Mrozek za fotosy.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Skąd masz pewność że ten akurat czujnik mierzy również temperature powietrza ??
    Jeżeli faktycznie tak jest to po odpięciu wtyczki i podłączeniu pod kompa powinny wyskoczyć błędy i czujnika ciśnienia i czujnika temp...
    Ostatnio edytowane przez zaviaseq ; 25-02-2016 o 15:15

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    867
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    I tak sie dzieje po odpięciu wtyczki. Wczoraj zrobiłem logi z podłączonym czujnikiem doładowania i temperatura turbo była OK. Po odłączeniu leci w górę i pokazuje powyżej 1000 stopni

  13. #12
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    Skąd masz pewność że ten akurat czujnik mierzy również temperature powietrza ??
    Jeżeli faktycznie tak jest to po odpięciu wtyczki i podłączeniu pod kompa powinny wyskoczyć błędy i czujnika ciśnienia i czujnika temp...
    Mam pewność. Ta część to czujnik ciśnienia doładowania i temperatury powietrza w kolektorze ssącym. Kiedy się jej przyjrzysz, widać termistor. Po numerze Bosch częściej wyszukiwany jako czujnik ciśnienia, po numerze Magneti Marelli jako czujnik temperatury.
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 25-02-2016 o 17:29
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Gdzie Ty tam wypatrzyłeś termistor ? serio pytam, bo ten cycek wystający to na pewno nie jest to

  15. #14
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Jest w tym "cycku". Widać go tutaj: http://aa-shop-bosch-au.resource.bos...45-4-large.jpg

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Ja wiem o co chodzi. Wymieniałem swój jakiś czas temu. Kojarze go jako plastikowy cycek i nie wyglądał mi na termistor.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Multiecuscan i temperatura silnika
    Napisany przez noobio na forum Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-09-2015, 10:07
  2. Kupię kompletny silnik 2.0 20v turbo lub 2.0 16 turbo.
    Napisany przez JareczKu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-12-2014, 23:27
  3. 1.6 16 v bierze olej
    Napisany przez silwestr_1704 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-11-2012, 09:07
  4. Różna temperatura powietrza z lewych / prawych nawiewów
    Napisany przez booboss na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-05-2011, 08:51
  5. skąd sie to bierze
    Napisany przez bercik1965 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-03-2009, 21:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jaka temp powietrza turbo

60 stopni w dolocie

temp powietrza a cisnienie doladowania turbo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl