Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006

    świece żarowe - pomiary

    Witam
    Spadły temperatury i zaczęły się problemy. Rano, pomimo stania w garażu lub po kilku godzinach na dworze croma zapala za drugim, trzecim razem i do tego trochę zadymi i jakby nierówno chodziła przez kilka sek. Później jest ok. Mechanik sprawdzał świece na drut i iskrę i twierdził że są OK. Jako że nie dowierzam takim badaniom wziąłem miernik i sam sprawdziłem.
    rezystancja od 1,4 do 0,9 ohm
    prąd - zaczyna od ok. 11A i spada od ok 7-6A.
    Co ciekawe po tych pomiarach zaczęła migać kontrolka i "sprawdź świece żarowe". Jednak po kilku godz. przy kolejnym rozruchu już tego nie było.
    Jakie powinny być prawidłowe wyniki? Jestem gotów wymienić świece ale...
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Tutaj jest przystepnie opisana diagnostyka świec żarowych:
    CONMIR ť Blog Archive Diagnostyka układu świec żarowych. - CONMIR

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Wykręć świece i sprawdź podłączając na krótko do akumulatora. Powinien "zaświecić" koniuszek świecy, jeśli grzanie odbywa się wyżej - wymień świecę.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Dziś zapalił dosłownie od strzału - ale to żona jechał i widać ma lepszą rękę.
    Jak to kurcze jest - lampka mignie na sek. i gaśnie. Czekać jeszcze chwile czy od razu kręcić??

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Kręcić. Wszystko jedno. Jak zgasło, to znaczy że dogrzało tyle ile trzeba.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    Kręcić. Wszystko jedno. Jak zgasło, to znaczy że dogrzało tyle ile trzeba.
    Prawda. W mega mrozy ta kontrolka potrafi się świecić kilka sekund.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    No tak. Jak ja odpalam od razu to on nie chce a zona chwilke odczekuje i zwykle pali od kopa.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    To normalna sytuacja, lampka gaśnie a świece nadal grzeją. Gdybyś powyłączał wszystkie źródła zakłócające ciszę w kabinie i wsłuchał się to po chwili po przekręceniu kluczyka słychać jak odpuszcza przekaźnik. Ja przy dużych mrozach zawsze czekam aż przekaźnik odpuści i nigdy nie ma problemu z odpaleniem nawet przy -29 zapalił od strzała.
    Ta gasnąca dioda w zależności od temperatury byłą dobra jak silnik był nowy, po paru latach parametry silnika zmieniają i potrzebuje bardziej podgrzać świece niż wskazuje na to kontrolka. Co do diagnostyki uszkodzonych świec to akurat Fiat ma to bardzo fajnie rozwiązane bo po uszkodzeniu której kolwiek świecy przy odpaleniu silnika mruga ta sama kontrolka co zaświeca się wcześniej przy grzaniu świec.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    no i wyświetla komunikat

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    128
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    To nic dziwnego że nie pali jak od razu odpalasz. To jest w końcu Diesel nie Benzyna. Trzeba mu jakieś 5 sekund na rozgrzanie dać, nawet latem ciężko od strzała odpalić Diesla, i to nie tylko Cromę ale każdego Diesla.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał bartek6622 Zobacz post
    To nic dziwnego że nie pali jak od razu odpalasz. To jest w końcu Diesel nie Benzyna. Trzeba mu jakieś 5 sekund na rozgrzanie dać, nawet latem ciężko od strzała odpalić Diesla, i to nie tylko Cromę ale każdego Diesla.
    I tutaj się mylisz kolego. Moja "krówka" odpala bez większych problemów w lecie i zimie zaraz po zgaśnięciu wszystkich kontrolek oraz kontrolki grzania świec (przy niższych temperaturach). W okresach wiosna/jesień odpala "na kopa", przy bardzo dużych oraz bardzo niskich temperaturach silnik "kręci" zauważalnie dłużej - 1-1,5 obrotu wału. Miałem wcześniej silnik 2,0 HDI i zachowywał się podobnie. Koledzy również eksploatują diesle i NIKT, przy sprawnym aucie, nie narzekał, że długo mu odpala. Jeśli długo odpala to warto przyjrzeć się świecom, aku oraz rozrusznikowi - to właśnie padający rozrusznik czasami daje takie objawy.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Cytat Napisał bartek6622 Zobacz post
    To nic dziwnego że nie pali jak od razu odpalasz. To jest w końcu Diesel nie Benzyna. Trzeba mu jakieś 5 sekund na rozgrzanie dać, nawet latem ciężko od strzała odpalić Diesla, i to nie tylko Cromę ale każdego Diesla.
    Ciekawe teorie... Tylko szkoda,że bzdury.
    1. Latem świece nie grzeją w ogóle.
    2. Zdrowy silnik ma odpalić zaraz po zgaśnięciu tej kontrolki. Po to ona jest. Jakby nie sygnalizowała gotowości do odpalenia to mogłaby się w ogóle nie zaświecać.
    3. Jak Ci auto słabo pali to się zastanów czy wszystko pod maską w porządku. Jtd i jtdm palą na mrozie nawet bez świec. Całą poprzednią zimę przejeździłem z dwoma spalonymi i nigdy nawet się nie zająknął.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    128
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    Widzę sami fachowcy. Odniosłem się do wypowiedzi luk202 który napisał że on odpala Cromkę od razu a żona czeka na rogrzanie się świec itp.

    Właśnie o takim przypadku mówię. Prawdopodobnie luk nie czeka do zgaśnięcia kontrolki świec żarowych i dlatego pojawia się problem z długim kręceniem.

    Posiadam dwa w 100% diesle fiata i doskonale wiem jak powinien zachowywać się sprawny Diesel w zimę a jak w lato. I jeśli ktokolwiek jest przekonany że latem świece nie grzeją to jest w dużym błędzie. Polecam test żarówkowy

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Burzliwa dyskusja Ja czekam aż zgaśnie lampka (pewnie 1, max 2 sek) i dopiero kręcę, natomiast żona czeka jeszcze chwilkę po zgaśnięciu. Może ma lepszą rękę albo więcej szczęścia.
    Ostatnio edytowane przez luk202 ; 13-10-2015 o 11:24

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Kto powiedział że latem w Cromie nie grzeją świece w ogóle? Sprawdzałeś, że piszesz to z taka pewnością? W zimie świece żarowe potrafią grzać jeszcze po odpaleniu silnika i to normalny zabieg żeby silnik pracował równomiernie przy dużych mrozach.

    Kontrolka od świec i zwłoka z jaką świeci w danych warunkach temperaturowych została zaprogramowana i czas jej dobrany został do parametrów nowego silnika. Cromę z przebiegiem 100 tyś można szukać że świecą a silnik z takim przebiegiem nie jest nowy więc i parametry jego odbiegają od nowego, należy wziąć więc na to poprawkę.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. świece żarowe
    Napisany przez ozi73 na forum Idea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-11-2015, 10:00
  2. Świece żarowe
    Napisany przez Karas na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-10-2014, 12:34
  3. Świece żarowe
    Napisany przez dalbert na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 02-10-2013, 11:07
  4. Świece żarowe
    Napisany przez pszemko na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 27-03-2013, 16:25
  5. Świece żarowe
    Napisany przez Robson-R40 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-11-2009, 15:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl