Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez michalpodroznik

Temat: Słaba charakterystyka obrotów podczas przyspieszania - od wolnych do ca 2500 obr./min  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006

    Słaba charakterystyka obrotów podczas przyspieszania - od wolnych do ca 2500 obr./min

    Witam wszystkich Forumowiczów!

    Jak w temacie posta. Pacjent to croma 1,9 jtd 150KM, przebieg ok. 270 kkm.

    Auto jest bardzo słabe podczas przyspieszania - od wolnych obrotów do gdzieś ok. 2500 obr/min. Po przejściu tej "magicznej" wartości idzie jak burza. Sprawdzone już wszystko - turbina+ zawory na turbinie, EGR, przepływka, węże, zawór N-75, dawki na wtryskiwaczach. Wszystko ok, wszystko w normie.

    Ktoś z Forumowiczów miał podobną przypadłość i może się podzielić doświadczeniem? Będę wdzięczny za każdą merytoryczną podpowiedź. Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Jeżeli auto nie jedzie do 2000 obrotów to problem z EGR
    Jeżeli auto nie jedzie do 2800 obrotów to sterowanie zmienna geometria turbiny

    Z tego co opisujesz to wszystko było sprawdzone więc sprawdź sam.... Niech ktoś zwiększa obroty ( przygazowuje ) na biegu jałowym a ty obserwuj czy cięgło od gruszki przy turbinie się porusza. Jeżeli nie to odłacz od gruszki wężyk i zobacz czy jak pociągniesz płucami powietrze to cięgno się ruszy. Twój mode jest z metalowym kolektorem więc jeszcze jest opcja że klapy wirowe masz luźne i ucieka tobie powietrze z kolektora przez ośki ale powinieneś mieć w tedy świst powietrza i zaolejony kolektor. Sprawdzić listwę na kolektorze i to co się tam dzieje...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    @lisekg

    To wszystko, o czym piszesz, jest sprawdzone i działa poprawnie. Kolektor (klapy) również sprawdzone i działają poprawnie. Pozostaje tylko reset softu (sterowania) i wgranie go na nowo. Już nic innego nie przychodzi mi do głowy.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    na moje oko to stoja kierownice zmiennej geometrii w turbinie.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał chrom Zobacz post
    na moje oko to stoja kierownice zmiennej geometrii w turbinie.
    Też sprawdzone. Przez fachowca.

    PS. DPF też sprawdzony. Działa bez zarzutu.

    Pozostaje tylko reset softu sterowania.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Też sprawdzone. Przez fachowca.

    PS. DPF też sprawdzony. Działa bez zarzutu.

    Pozostaje tylko reset softu sterowania.
    Nie możliwe.... W mojej ocenie nie masz doładowania więc albo masz dziurę gdzieś pomiędzy turbina a głowicą ( kolektor, wąż, intercooler ) ale w takim przypadku powinno gwizdać i zaolejona powinna być ta część
    lub podobnie jak koledzy piszą nie działają kierownice bo coś odpadło w turbinie lub po prostu ich juz niema - sa wypalone co tez się zdarza...

    To nie jest kwestia oprogramowania. Dokładna diagnostyka...Jakie masz ciśnienie doładowania i kiedy? Jeżeli pokazuje się po tych 2800 obrotów to tak jak napisałem...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2019
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    31
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Croma II 1.9 JTD
    Rocznik
    2006
    Ja tak miałem i po około miesiącu DPF do czyszczenia. Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy.

    No ale skoro mówisz że to nie DPF...

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    czyli turbo było wyjęte i rozebrane? bo nie ma innej metody sprawdzenia czy kierownice są zapieczone czy nie. oczywiscie można mierzyć cisnienie doładowania ale to nie zawsze daje wiarygodne wyniki.
    fachowcy często idą na skróty i popełniają błędy. dla mnie opisane objawy są klasycznymi zapieczonych kierownic i w tym kierunku bym szedł. Wielu speców nie bardzo rozumie sposób działania zmiennej geometrii turbosprężarek.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał chrom Zobacz post
    czyli turbo było wyjęte i rozebrane?
    Turbina zregenerowana po raz drugi. Pomimo ponownej regeneracji oraz poprawnego działania turbo - auto nadal chodzi jak muł w ww. zakresie obrotów.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Turbina zregenerowana po raz drugi. Pomimo ponownej regeneracji oraz poprawnego działania turbo - auto nadal chodzi jak muł w ww. zakresie obrotów.
    Może źle ustawione cięgło turbiny ( łopatek zmiennej geometrii ) po regeneracji. Stara praktyka. Aby przeżyła gwarancję ustawiają cięgło niżej co powoduje pracę łopatek w mniejszym zakresie co powoduje brak doładowania w dolnym zakresie obrotów..
    Ale pytanie dlaczego 2-krotnie ją regenerowałeś? Była zapieczona? Wypalona? Lała olej? Może leczysz skutek a nie przyczynę.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Ale pytanie dlaczego 2-krotnie ją regenerowałeś? Była zapieczona? Wypalona? Lała olej? Może leczysz skutek a nie przyczynę.
    Dlaczego? Okazuje się, że turbina była zregenerowana przy użyciu kiepskich (prawdopodobnie chińskich) części i działała nieprawidłowo. Teraz mechanik dał turbo do innego warsztatu, specjalizującego się w regeneracji turbin i przed montażem zregenerowanej sam to oglądał, a po montażu badał parametry pracy turbiny. Turbina działa dobrze. Przyczyna leży gdzieś indziej.

    Zastanawiam się jeszcze nad sterownikiem silnika - czy niewłaściwa praca turbiny mogła coś schrzanić w sterowniku silnika?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Michał, gdzie regenerowałeś najpierw i gdzie regenerowałeś żeby poprawić?

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Michał, gdzie regenerowałeś najpierw i gdzie regenerowałeś żeby poprawić?

    1) Sanko Jasło - najpierw (kiedyś cieszyli się dobrą renomą...),

    2) ICar Krosno (powtórna regeneracja, załatwiona przez zaprzyjaźnionego mechanika); z ICara mam zregenerowaną turbinę w służbowym subaru legacy i śmiga już dość długo...
    Maxi lubi to.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Michał, gdzie regenerowałeś najpierw i gdzie regenerowałeś żeby poprawić?
    Nie. Niema takiej opcji. Autoadaptacja owszem jest ale jest kasowana po odłączeniu klemy na dłużej niż 30 sekund. Nie trzeba nic programować.
    Samo doładowanie - ciśnienie i temperatura jest mierzone czujnikiem zamontowanym na kolektorze. Czasem może być zarośnięte ( ma wystający czujnik temp i wewnątrz membranę ) więc można go umyć, przeczyścić. Mogę tylko poradzić całkowite zaślepienie EGR-a blaszką i upewnienie się czy to nie jest jego wina. Wyskoczy błąd ale nie należy sie nim przejmować.

    Jeżeli wszystkie parametry jednak sa OK ( doładowanie, temp, przepływ powietrza ) to problem jest po stronie turbiny i jej sterowania -
    Czy sprawdziłeś pracę tego cięgła turbiny na postoju? Na pewno pracuje?
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Nie. Niema takiej opcji. Autoadaptacja owszem jest ale jest kasowana po odłączeniu klemy na dłużej niż 30 sekund. Nie trzeba nic programować.
    Samo doładowanie - ciśnienie i temperatura jest mierzone czujnikiem zamontowanym na kolektorze. Czasem może być zarośnięte ( ma wystający czujnik temp i wewnątrz membranę ) więc można go umyć, przeczyścić. Mogę tylko poradzić całkowite zaślepienie EGR-a blaszką i upewnienie się czy to nie jest jego wina. Wyskoczy błąd ale nie należy sie nim przejmować.

    Jeżeli wszystkie parametry jednak sa OK ( doładowanie, temp, przepływ powietrza ) to problem jest po stronie turbiny i jej sterowania -
    Czy sprawdziłeś pracę tego cięgła turbiny na postoju? Na pewno pracuje?

    To wszystko jest już zrobione i działa. A auto dalej mulaste.


 

Podobne tematy

  1. Stukanie między 1700 a 2500 obrotów 1.4 t-jet lpg
    Napisany przez lysyfryna1982 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 20-06-2020, 20:12
  2. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 27-02-2020, 17:24
  3. Szarpie podczas przyspieszania i włącza się check
    Napisany przez Matti_k na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 17-04-2018, 15:22
  4. Metaliczne odgłosy podczas przyspieszania
    Napisany przez adrwod na forum Tipo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-08-2017, 11:15
  5. Szarpie podczas przyspieszania 1.2 16V
    Napisany przez szczepko920 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-06-2013, 15:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl