Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez operan
  • 1 przez operan

Temat: rozsypanie łożysk w regenerowanym kolektorze ssącym przyczyną uszkodzenia silnika  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    19
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    07. 2007

    rozsypanie łożysk w regenerowanym kolektorze ssącym przyczyną uszkodzenia silnika

    Witam. Przykra dla mnie, ale może być pouczająca dla innych historia. W grudniu przy przebiegu licznikowym ok. 255 000 km, podczas normalnej jazdy pojawiły się stuki w silniku, spadła moc.Po zdjęciu głowicy okazało się, że denka wszystkich tłoków oraz głowica podziobane są przez drobne odłamki i kulki z łożysk. Podobne uszkodzenia w turbinie. Ponadto wyłamany klin na dolnym kole rozrządu. Po zdjęciu kolektora ssącego okazało się, że posypały się łożyska i bieżnie łożysk na których osadzone są ośki klapek sterujących. Regenerowany kolektor kupiłem trzy i pół roku temu w firmie Jabol z Kamiennej Góry, rekomendowanej na forum Vectry. Wyglądał bardzo solidnie. Przejechałem od tego czasu 66 tys. km. Nie jest wykluczone, że łożyska zaczęły sypać się wcześniej, bo po 38 tys. od wymiany kolektora padła turbina, założona nowa po 1000 km ponownie zastrajkowała i została w ramach gwarancji wymieniona na nową. Nie dowiedzieliśmy się, co było powodem uszkodzenia turbin. Kilka miesięcy temu zauważyłem, że widoczna część kolektora ssącego pod listwą łączącą klapki jest mocno zabrudzona nagarem i olejem, ale listwa poruszała wszystkimi klapkami. Nie sprawdziłem, czy jest przedmuch. Chciałem doczekać do wymiany rozrządu za 20 tys. km. Rozważałem wymianę silnika, ale obawiałem się w coś władować, bo prawda jest taka, że wszystkie diesle mają już dobrze powyżej 200 tys. Ponieważ pasuje mi ten samochód i zamierzam dalej nim jeździć zdecydowałem się na remont. Przyznaję, ze koszt przerósł moje oczekiwania, wyniósł 18,5 tys. zł, ale bylem już konsekwentny i zostało wymienione wszystko, co było potrzebne. Zregenerowana głowica, nowe wtryski, tłoki, turbina z przewodem doprowadzającym olej, termostat, czujnik ciśnienia doładowania, kompletny rozrząd i sporo różnych dupereli, uszczelek itp. Oczywiście zlikwidowałem klapki w kolektorze - otwory zostały zaspawane. Mam teraz (prawie) nowy silnik, pracuje cichutko i cieszę się nim. Nauczką dla mnie ( i dla mojego mechanika ) że w regenerowanym kolektorze, który wyglądał solidnie okazało się że są kiepskiej jakości łożyska, na dodatek prawdopodobnie wklejone. Drugi wniosek, że należało sprawdzić stan kolektora, kiedy zauważyłem na nim nagar i olej. Przy okazji remontu zostały zweryfikowane gładzie cylindrów - w idealnym stanie, z widoczną siatką. Podobnie panewki korbowodowe. Pewnie jest to zasługą, że jeździłem na dobrym oleju -Liqui Moly i zmieniałem co 11 - 12 tys. Załączam zdjęcie kolektora przed jego założeniem przed trzema laty i zdjęcia uszkodzeń. Jeżeli któryś z Kolegów jeździ na takim kolektorze niech bacznie go obserwuje. Pozdrawiam wszystkim posiadaczy Cromy
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    CzarnyGD lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Nie chcę Cię dołować ale wywalenie takiej kasy to głupota. Mnie klapki nie dotyczą ale jedyne słuszne rozwiązanie to ich całkowite wywalenie a nie zakładanie nowych łożysk.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    19
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    07. 2007
    Wtedy o tym nie wiedziałem, sugerowałem się opiniami na forum Vectry, gdzie polecano tego rzemieślnika. Teraz po klapkach zostały zaspawane otwory.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    39
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Dzięki za podzielenie się doświadczenami. Rzeczywiście pieniądz konkretny. Plus taki, że jako jeden z niewielu jeździsz Cromą z praktycznie nowym silnikiem

  6. #5
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Osobiście wszystkim odradzam remont silnika bo to się nie opłaca... u ciebie kwota wyszła kosmiczna...
    Klapy co sam doświadczyłem to zło i należy ich się pozbyć bo jak nie łożysko to ośka a jak nie to i to to klapka wpadnie i narobi szkód.. ( U mnie na szczęście okazało się że co prawda jedna klapka urwała się przy 160 tys km ale jeszcze nie zablokowała silnika tylko wpadła do głowicy nad zawór - wyszło podczas prewencyjnego usuwania klap)

    Ja po usunięciu klap jestem bardzo zadowolony, auto wydaje się być bardziej dynamiczne - szybsza odpowiedź na wciśnięcie pedału gazu i daje jeszcze więcej frajdy z jazdy...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    19
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    07. 2007
    Kwota rzeczywiście wysoka, ale już ją przebolałem. Nie życzę nikomu żeby przytrafiło się mu coś takiego. Każda decyzja będzie zła. Remont drogi, ale wymienione zespoły są nowe, a ja zamierzam dalej się tym autem bujać i już teraz bez stresu. Kupiłbym używany silnik to cały czas bym myślał kiedy coś się sypnie.
    Capsel lubi to.


 

Podobne tematy

  1. [2.4 TD] Objawy uszkodzenia pompy wody?
    Napisany przez Alan na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-02-2014, 17:58
  2. Trzeszczy/Skrzypi - Co jest przyczyną ?
    Napisany przez xcziken na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-07-2013, 18:20
  3. Uszkodzenia wewnętrzne podczas kolizji
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 30-07-2012, 07:44
  4. Objawy uszkodzenia wysprzęglika
    Napisany przez sting na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-03-2012, 14:50
  5. Uszkodzenia lakieru
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-03-2010, 07:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl