Przeguby wew - jakie, opinie.

Temat: Przeguby wew - jakie, opinie.

  1. damazy61 napisał:
    U mnie telepie ale na 100 % to nie wina przegubów. 3 komplety w ciągu roku i zero poprawy. Telepie już nawet jak ruszam na płaskim terenie i jadę sam. Zawuważyłem też że dzieje się to bardziej gdy auto jest mocno rozgrzane np po przejechaniu 40 km trasy. Wiekszość mechaników po przejażdżce mówi: "przegub wewnętrzny, wymieniamy półoś." Na co ja odpowiadam że już 3 komplety wymieniłem w ciągu roku. I tak się kończy rozmowa. Z chęcią przejechałbym się podobną Cromą do mojej i porównał jak to jest w innym egzemplarzu.
     

  2. Avatar boch

    boch napisał:
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    Na co ja odpowiadam że już 3 komplety wymieniłem w ciągu roku...
    A może są tam jakieś podpory, które wymagają wymiany? Korekty wtryskiwaczy masz przyzwoite, więc nie czepiałbym się układu wtryskowego. U mnie w Stilo szarpie podczas ruszania nieco mniej po przejściu z 17 calowych alusów na 15 calowe stalówki. Wg tych co temat przerabiali u mnie jest to ewidentnie wina przegubów wew. Szukam po internetach polecanych przegubów wew. z krzyżakami które nie zrujnują mi kieszeni. Sporo pozytywnych opinii krąży nt f-my GSP. Niestety jest problem z prawą (długą) półosią zintegrowaną z kielichem w komplecie z krzyżakiem. Cena 190 zł, ale stany magazynowe zero.
    Italians Do It Better
     
  3. Avatar lukq

    lukq napisał:
    Moj mechanik mówi tak:
    - sprawdzić kpl całe zawieszenie
    - jeszcze raz poduszki silnika i skrzyni
    - dwumas i dająca znaki zużycia skrzynia m32.
    - ostatnio zauważyłem, że jak przed ruszeniem w trasę kierownice skręce na maksa w lewo i przytrzymam chwilę, to problem z wibracja jest praktycznie niezauważalny.
    Bądź, tu Panie mądry.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi
     
  4. damazy61 napisał:
    Obstawiałem jeszcze ewentualnie konwerter skrzyni, ale ten fachman, który robił mi skrzynię powiedział że to nie konwerter i że te drgania to na 100% nie od skrzyni. Jakby ktoś szukał kompletnej półosi prawej do automatu (tej długiej) to mam taką do sprzedania z przebiegiem 200 km. Półoś została wymieniona bez sensu na kolejną. Ta którą mam do sprzedania jest marki BRV
     
  5. damazy61 napisał:
    Teraz wczytałem się w fakturę z naprawy skrzyni i tam mam wpisane że konwerter został zregenerowany. Więc to raczej nie to.
     
  6. abriel napisał:
    Cześć,
    W sumie zacząłem czytać ten temat, aby poszukać rozwiązania na prawie ten sam problem. Może opisze co się dzieje u mnie i co planuje zrobić.
    Moja croma ma 320k na liczniku i przez ostatnie 4 lata sprawowała się dobrze.
    Jednak od kilku miesięcy zaczęła podczas przyspieszanie między 50 km/h a 90 km/h drgać. Tak jeździ ostatnio po mieście, więc żonie za bardzo to nie przeszkadzało. Ostatnio jednak to się nasilało(już trzęsie) i postanowiłem coś z tym zrobić. Mechanik, który "prowadzi" moją Cromę od kilku lat, stwierdził, że wina jest po stronie wtrysków. Stwierdził stanowczo, że nawet i jeśli przelewy w komputerze są prawidłowe, to tak naprawdę w autoryzowanym serwisie wtrysków, będzie można je wykluczyć. Koszt nie jest duży, bo około 300 zł za test.
    Jednakże, coś innego mnie zastanawia, jadąc powyżej 70 km/h bez dodawania gazu wyczuwam rzężenie, tak jakbym jechał chropowatym asfalcie. Najbardziej jest to słyszalne przy 130km/h na szóstym biegu.
    Postanowiłem to sprawdzić, przez redukcję biegu, rzężenie ustało przy 130km/h, ale już było wyczuwalne przy 150km/h.

    I właśnie z tym problemem postanowię uderzyć do mechanika i przy okazji test wtrysków.
     
  7. Avatar boch

    boch napisał:
    Zrób sobie logi korekt wtryskiwaczy programem diagnostycznym w trakcie jazdy. Będziesz wiedział na czym stoisz.
    Italians Do It Better
     
  8. lisekg napisał:
    Kolego arbiel... to raczej opis uszkodzenia mechanicznego... zużyte koł-2 masowe, przeguby, skrzynia.. tam bym szukał
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 04-12-2019 o 08:07
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
     
  9. damazy61 napisał:
    Planuję napisać meila do centrali fiata tej w Polsce oraz do Włoch aby wskazali mi serwis w którym pracuje ktoś kompetentny kto jest w stanie naprawić mi to auto. Moja Croma jest potwierdzeniem stereotypu o włoskich autach, stojących więcej u mechanika niż jeżdżących po drogach. Zwiedziłem kilkanaście serwisów w 3 województwach. Zrówno ASO jak i tych niezależnych. Nikt tych drgań/wibracji usunąć nie potrafi. Powtarza się tylko teoria półoś-skrzynia-silnik. W dwóch pierwszych było już grzebane a na teorie o silniku nikt nie potrafi odpowiedzieć co konkretnie może być w nim spieprzone. Natomist każdy mechanik zgodnie przyznaje że to telepanie wystepuje i nie powinno mieć miejsca. Dlsza wymiana podzespołów i części metodą chybił -trafił jest bezzasadna. W ten sposób można całe auto zbudować od nowa.
     
  10. Ozz napisał:
    Czy sprawdzałeś podporę półosi? Może jej łożysko ma dość?
     
  11. damazy61 napisał:
    Cześć, Nie wiem czy o to chodzi,ale ta długa z prawej zawsze była wymieniana z tym łożyskiem ze zdjęcia. Tzn za każdym razem bylo wsadzane nowe. One chyba są w komplecie do półosi.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
     
  12. abriel napisał:
    @lisekg, szczerze mówiąc to wróżenie z fusów. Wtryski są ok, jakiś sterownik przy pompie został wymieniony. Stary się zacinał.
    Koło dwumasowe, mam nadzieje, że nie, ponieważ dwa lata temu było wymionie w komplecie ze sprzęgłem. Choć mechanik teraz skłania się w tą stronę.
    Sprawdził mi przeguby i stwierdził, że wszystko jest ok.
    W sumie mam kilka objawów, które mnie niepokoją.
    Kiedy puszczam sprzęgło przy zmianie biegów to jest puknięcie(1,2,3,4 bieg). Jeśli dostosuje obroty silnika i pusze sprzęgło bardzo wolno to jest ok.
    Kolejne występuje, jak jadę po górkę i dodam dużo gazu, a następnie puszczę, to słychać z prawej strony dźwięk podobny jakby otarcia opony o krawężnik(choć to występuje w tym samochodzie od kiedy go mam)
     
  13. abriel napisał:
    No i okazało się, że jest to półoś lewa. Została wymieniona i jak na razie jest ok. Co do firmy, to nie pamiętam, bo mechanik coś wspominał, że szukał po VINie i ona pasuje jeszcze do innego samochodu. Tak czy siak, już nie trzęsie.

    Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
     
  14. damazy61 napisał:
    Cytat Napisał abriel Zobacz post
    No i okazało się, że jest to półoś lewa. Została wymieniona i jak na razie jest ok. Co do firmy, to nie pamiętam, bo mechanik coś wspominał, że szukał po VINie i ona pasuje jeszcze do innego samochodu. Tak czy siak, już nie trzęsie.

    Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
    To super że udało Ci się rozwiązać problem.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
     
  15. damazy61 napisał:
    Problemów z półosiami ciąg dalszy: W ubiegłym tygodniu zauważyłem że cała wewnętrzna strona felgi jest obryzgana smarem. Smar był też na manszecie przegubu zewnętrznego. Wytarłem i nacisnąłem na manszetę. Na brzegu dużej opaski przegubu zewnętrznego wydobywa się smar. Jest mała dziurka. To ten przegub półosi ,która była wymieniana w ASO fiata w kwietniu tego roku(cała półoś oryginał) Pojechałem do ASO w którym mi tą półoś wymieniali, powiedzieli że mi gwarancji nie uznają bo widzą że skrzynia była wyciągana( naklejki z plombami, farba na śrubach skrzyni) a tym samym była wyciągana półoś i to na pewno manszeta przegubu zewnętrznego została zniszczona przez fachowca od skrzyń.
    Skrzynia była robiona w sierpniu i przy wymianie kół na zimowe w październiku nie było żadnego smaru na felgach i na 100% manszeta była cała. Półoś którą zamontowało mi ASO ma na manszetach logo marki GKN. Zamówiłem już sobie taką manszetę(dokładnie taką samą) I to jest zrobione z takiego jakby plastiku. Uważam że to nie fachowiec od skrzyń uszkodził manszetę a po prostu jest ona wykonana z badziewnego materiału.
    Ta dziurka jest na łączeniu opaski z manszetą, idzie po krawędzi. Mam obawy czy nie wymienić tego GKN na coś innego? Mógłbym się szarpać z ASO fiata tylko jak im udowodnić to że osłona pękła z wady materiału a nie z winy fachowca od skrzyń biegów?
    Oni doskonale o tym wiedzą że to uszkodzenie nie jest uszkodzeniem mechanicznym a zwykłym pęknięciem na zgrzewie. Ale mają pretekst aby nie uznać gwarancji i umyć ręce bo ktoś inny niż oni tą półoś wyciągał. Jeszcze mi na bezczelnego powiedzieli że mogłem robić skrzynię u nich. Na co im odpowiedziałem że przecież wy skrzyń nie naprawiacie. To mi odpowiedzieli owszem ,ale wymieniamy. Mogliśmy panu wsadzić nową skrzynię za 19 tyś zł. Czyli za wartość całej Cromy.
    Ostatnio edytowane przez damazy61 ; 25-12-2019 o 00:48
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.