Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10

Temat: Prośba o opinie.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    62
    Postów
    5
    Auto
    fiat 126 650
    Rocznik
    1980

    Prośba o opinie.

    https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-c...-ID6yOYRr.html

    https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-c...olx#xtor=SEC-8

    Czy ten diesel zacznie generować od razu koszty przy tym przebiegu????

    czy warto???.

    Pakiet Gwarancyjny VGS GOLD -- co powiecie o gwarancji czy ktoś miał jakieś doświadczenie takimi gwarancjami.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    223
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Rozważasz zakup benzyny w manualu albo diesla w automacie. Jakie robisz przebiegi roczne (miasto/trasa)? Na pewno diesel będzie przyjemniejszy w użytkowaniu, 150 KM to sporo kucy a można z tego wykrzesać jeszcze więcej. Automat jest przyjemny w użytkowaniu, niestety w mieście podnosi trochę spalanie. Czy przebieg jest oryginalny? Trudno powiedzieć, jest taka szansa, pan przedsiębiorca sprzedaje auto po 1,5 roku, nie wiadomo, skąd było kupione, ile jeździł, można po numerze VIN szukać historii auta.
    Więc musisz standardowo sprawdzić auto przed zakupem, jest mnóstwo info na forum, co powinno się sprawdzić a i tak to tylko próba zminimalizowania poważniejszej awarii. Teoretycznie diesel powinien być trwalszy, ale przy 200 tys. czy to w benzynie czy dieslu nikt nie jest w stanie powiedzieć, czy coś nie rypnie, bo to zależy od sposobu użytkowania oraz zmiennej losowej.
    Na pocieszenie powiem Ci, że mój służbowy (Skoda Rapid) przez 3 lata użytkowania wygenerowała takie koszty, że prywatnie bym tego nie udźwignął pewnie, croma lepiej się sprawuje (amorki, pompa CR, turbo, pompa wody i parę innych drobniejszych rzeczy)

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Tak na marginesie: zakładam, że miałeś czarny samochód i wesz co się z tym wiąże.

    Pakiety gwarancyjne komisowe to w zasadzie ubezpieczenia od awarii, które płacisz w cenie auta. Trudno to ocenić na podstawie deklaracji komisu, musiałbyś sprawdzić zapisy w umowie.

    Pierwszy wypucowany aż miło patrzeć, tylko silnika szkoda - z takich zdjęć niczego się nie dowiesz. W tym silniku trzeba sprawdzić kondycję KZFR.

    Drugi - przebiegu bym się nie bał jeśli chodzi o silnik, miałem Cromę 1.9 JTD 9 letnią do 12 roku jej życia i powiem Ci, że silnik JTD to ostatnie o co bym się martwił, chociaż sprawdzić nie zaszkodzi. Zresztą wszystko trzeba sprawdzić bez względu na deklaracje sprzedającego, takie to dzisiaj czasy. Skórzane fotele to IMHO nie najlepszy pomysł, ale może ktoś lubi mieć odparzone jajka, nic mi do tego. Diesel to przede wszystkim DPF, który w zależności od sposobu jazdy i ilości przerabianych kilometrów może mieć swoje humory. Nie wiem jak ten automat, bo nie miałem, ale z opinii innych ludzi wiadomo, że nie jest niezniszczalna (niestety ręczna skrzynia w dieslu też nie lepsza) - wiele zależy od historii auta: czy ktoś wymieniał olej i jak często.

    Z tych dwóch jeśli miałbym rozpatrzeć który warto obejrzeć - to ten drugi. Właściciel ci coś powie o samochodzie, komisant nic ci nie powie, on ma wszystkie igły.

    Oba samochody to chyba najdroższe egzemplarze jakie tylko udało Ci się znaleźć. To usprawiedliwia wizytę w ASO i ostre trzepanie tych aut, bo w tym wieku nie ma aut idealnych - jest to po prostu niemożliwe.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2016
    Skąd
    Mysłakowice z widokiem na Śnieżkę
    Wiek
    53
    Postów
    179
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 kM
    Rocznik
    2009
    Gilbert 13 napisał Tak na marginesie: zakładam, że miałeś czarny samochód i wesz co się z tym wiąże. Zawsze chciałem mieć samochód w kolorze czarnym, mam Cromę i wszystko jest ok ..... poza czarnym kolorem ,fakt jest bardzo ładny ,ale dzień po umyciu to już tragedia.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Pierwszy komis znam. Na bank kręcą auta bo byłem świadkiem podmieniania licznika w Peugeocie 407. Dolicz ze stówkę albo i więcej. Ciągną auta z Holandii i Belgi kupując je na giełdzie. Co nie oznacza, że to auto jest w złym stanie technicznym Ta benzyna ma swoje plusy bo jest raczej bez obsługowa ale nie jest demonem prędkości i koszty paliwa są znacznie większe niż w dieslu.
    Co do drugiej Cromy - automat w dieslu jest tańszy w ewentualnych naprawach - nie ma dwumasu ani skrzyni M32. Jak ci oba padną to naprawa będzie w okolicach 4.5 - 5k PLN. Asin ma swoje kaprysy, trzeba pamiętać o oleju ale wymiana bloku elektrozaworów to kwota koło 1500 PLN.
    Ten diesel ma ksenony i nawigację na płytach co jest pewnego rodzaju plusem bo da się mapy łatwo ukraść
    Mam czarną Alfę i fakt brudzi się trochę ale da się przeżyć.
    Poproś o Vin, na jednym zdjęciu jest numer rejestracyjny (TST46347) to sobie w bazie https://historiapojazdu.gov.pl/ sprawdzisz jakie przebiegi były rejestrowane.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    62
    Postów
    5
    Auto
    fiat 126 650
    Rocznik
    1980
    Dziękuje za podpowiedzi.
    Co do czarnego koloru to dobra podpowiedz nie miałem nigdy czarnego - uwagi cenne.
    Co do ceny wybrałem największą z nadzieją na bezawaryjną i niewypadkową historią.
    Chciałbym jeździć trochę bez martwienia się co teraz "padnie".
    Robię codziennie do pracy 50 km i kilka razy w roku trasy.
    Diesla boje się jak ognia???.
    Może macie jakieś propozycje z ogłoszeń do 20-25 kilo złotych.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    223
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    No to jeśli robisz koło 12-15 tys. w roku to raczej diesel. Z reguły jest trwalszy od benzyny. Przy takich trasach o dpf nie masz co się obawiać, idealne warunki do jego pracy. Starsze diesle są raczej mniej awaryjne i trwalsze, niż obecne jednostki. No chyba że wolisz coś w gazie.
    Ja bym doradzał diesla w automacie, 150 KM, jak wywalisz klapy, zaślepisz/wytniesz programowo EGR, ewentualnie dorzucisz trochę koni przy okazji, to raczej powinieneś miło użytkować auto. Croma jest dość wygodna w trasy, większość ma tempomat, za stosunkowo małe pieniądze kupisz młody rocznik. Wada - szybko traci na wartości. I nie jest to auto sportowe.Możesz też szukać innych "bliźniaczych konstrukcji" typu saab czy vectra kombi C. Albo prostszego silnika - 120 KM (8V).
    A z autem jak z kobietą, to zawsze koszt, musisz inwestować a i tak nigdy się nie zwróci
    Ja od 4 lat jeżdżę cromą, oprócz drobnych rzeczy typu regeneracja rozrusznika czy wymiana linki zmiany biegów, to nic wielkiego się nie stało. Reszta - rozrząd, hamulce, łącznik stabilizatora czy akumulator to standardowo w każdym aucie co jakiś czas trzeba zrobić. I przynajmniej nie obawiasz się, że ktoś go na parkingu skubnie - tych aut nie kradną Jedno auto jest lepsze - służbowe, nic nie kosztuje.
    Może w ogóle przejedziesz się tym autem, zobaczysz czy Ci pasuje, czy nie. Parametry to jedno, a przyjemność z jazdy to drugie.
    Ostatnio edytowane przez miras ; 13-08-2017 o 13:56

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Moja propozycja oprócz Cromy to laguna 3, silniki wszystkie są ok oprócz 1.5 dci, też fajnie wyposażone i duże auto.
    Miałem też kiedyś Vectrę C - bliźniaka Cromy i uważam pomimo całej sympatii do fiata, że w wersji kombi to lepsze auto od Cromy.

    Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał pawelccp Zobacz post
    Diesla boje się jak ognia???.
    Może macie jakieś propozycje z ogłoszeń do 20-25 kilo złotych.
    Może spójrz na japońskie propozycje - avensis T25 w benzynie. Nie jest tak wygodna jak croma ale jest ok. No i roczniki będą niższe. Ew. C5 lub wspomniana Laguna III w benzynie. Jak potrzebujesz duże auto to espace z ostatnich roczników 2.0 lub 2.0T.
    Ja już dwa razy wymieniałem sprzęgło w przeciągu 20kkm. I tylko dlatego, że za pierwszym razem nie wymieniłem dwumasy. Pewnie kolejny samochód to będzie benzyna, ale na razie jestem mega zadowolony z mojej.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2016
    Skąd
    fiat
    Postów
    7
    Auto
    Croma 150KM
    Rocznik
    2005
    Do 20kkm tylko benzyna, diesel loteria jak się uda to tylko eksploatacja, a jak nie to płać i płacz


 

Podobne tematy

  1. Opinie o BRC
    Napisany przez KrystekP na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-01-2017, 22:23
  2. 1.8 silnik opinie
    Napisany przez gienek8400 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-04-2016, 16:38
  3. Opinie o Ruville?
    Napisany przez miszko na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 17-01-2014, 15:52
  4. Opinie o Marei 1,9 TD JTD i 1.8 16v
    Napisany przez romano na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 12-04-2010, 17:28
  5. PROSZĘ O OPINIE ??
    Napisany przez pakers na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-02-2010, 20:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl