Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 grudzień 2012
    Skąd
    Puck
    Wiek
    36
    Postów
    2
    Auto
    Croma 1,9

    Post Problem z automatem zawiesza między 3-4 lub 4-5

    Mam taki o to problem gdy silnik jest zimny jest dobrze ale gdy sie rozgrzeje to zaczyna zawieszać pomiędzy 3-4 albo 4-5 miedzy 4-5 rzadko, zdarzyło się i tak że musiałem poczekać aż silnik ostygnie gdyż nie było żadnego biegu, poszperałem w necie i znalazłem. Winne są najprawdopodobniej elektrozawory. Wie ktoś może coś więcej w tym temacie? A i może wiecie gdzie można dostać takie części?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    138
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2010.09.29
    Kolego, jęśli faktycznie masz uszkodzone elektrozawory to radzę abyś podjechał do specjalistycznego warsztatu naprawy automatycznych skrzyń biegu, bo to nie jest naprawa dla zwykłego mechanika do tego jest potrzebny specjalistyczny sprzęt, a naprawa przez domowego mechanika może spowodaować jeszcze większe straty a nawet doprowadzić do kupna drugiej skrzyni. Pozdrawiam i powodzenia w Nowym Roku.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2012
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    49
    Postów
    152
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 km
    Nie posiadam automatu ale jak słyszę elektrozawór w skrzyni......... to przypomina się historia kolegi z pracy, Honda CRV, też problem z biegami diagnoza elektrozawór dolny, poszedł zamówił w hondzie koszt ok 1000 zł, przyszedł wymieniono dalej nie działa, elektrozawór górny kolejne 1000 zł. Ale nadal skrzynia nie działa jak powinna więc męska decyzja kupuję nową skrzynię, że to była wersja jakaś amerykańska więc skrzyni w kraju nie uświadczył, przyjechała gdzieś z Rosji, wrzucili i okazało się że to troszkę inny typ i trzeba komputer sterujący tym modelem skrzyni.......... Sprzedał samochód jako uszkodzony........

    oczywiście nie życzę Ci takich przygód !!

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 grudzień 2012
    Skąd
    Puck
    Wiek
    36
    Postów
    2
    Auto
    Croma 1,9
    Crowa już w profesjonalnym warsztacie (naprawy automatów) diagnoza: sterownik+elektrozawory, tarcze, kosz sprzęgła i samo sprzęgło do regeneracji koszt 6600 zł to tak dla wiadomości jak ma ktoś podobny problem.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2012
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    49
    Postów
    152
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 km
    też nie mało........ oby mnie takie koszty omijały mimo że mój to manual....... tylko współczuć takich wydatków z początkiem roku ..

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    41
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1,9 150KM aut. Dynamic
    Cytat Napisał michu Zobacz post
    Mam taki o to problem gdy silnik jest zimny jest dobrze ale gdy sie rozgrzeje to zaczyna zawieszać pomiędzy 3-4 albo 4-5 miedzy 4-5 rzadko, zdarzyło się i tak że musiałem poczekać aż silnik ostygnie gdyż nie było żadnego biegu, poszperałem w necie i znalazłem. Winne są najprawdopodobniej elektrozawory. Wie ktoś może coś więcej w tym temacie? A i może wiecie gdzie można dostać takie części?


    czesc kolego
    miałem ten sam problem w swojej cromce.
    Z tą tylko różnicą że u mnie jak olej w skrzyni sie rozgrzał to przy dynamicznej jezdzie i zmianie biegów (chyba nawet w tej samej konfiguracji 3-4 4-5 ) potrafiło tak pierd.. jakby skrzynia miała się rozpaść. Na dobrą sprawę możnaby z tym jezdzic w moim przypadku, bo już wiedziałem kiedy to szarpnięcie może nastąpić i wtedy puszczałem pedał gazu i swobodnie on zmieniał. Ale nie o to chodzi przecież wymieniłem taka magistralę z zaworkami - wygląda to bajecznie i kosmicznie zarazem koszt materiału jakieś 1,5 roku temu - ok 2700 brutto. Wymiana cały dzień. trzeba cały przód zdemontować ze wszystkimi chłodnicami, lampami itd. Masakra. Pracowałem wtedy w serwisie ASO więc miałem kontrole nad wykonywanymi pracami ale tak na poważnie trzeba to zrobić. Przy okazji wymiany centrali z zaworkami wymieniłem też olej w skrzyni - weszło ok 4 litrów bo wszystkiego nie spuszczaliśmy. No nie jest to tania naprawa ale konieczna i pomaga.
    Ja teraz musze szykowac kase na wtryskiwacz Pozdrowionka Łukasz

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2012
    Skąd
    mysłowice
    Wiek
    38
    Postów
    37
    Auto
    Croma 2.4 jtdm
    Rocznik
    2006
    Mam automat w 2,4 jtd po chipie i prawda jest taka: Fiat twierdzi, że oleju się w tych skrzyniach nie wymienia. Ja wymieniam co 30.000 km na olej dedykowany do tej skrzyni (jest to skrzynia japońska) i nie mam żadnego problemu a obecnie ma przejechane 170000

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2012
    Skąd
    O-ka
    Wiek
    42
    Postów
    16
    Auto
    cougar 2.5 v6 , croma 1.9 150km
    Rocznik
    1999 , 2008
    No tak serwis woli zarobić raz a porządnie, najlepiej wymieniając całą skrzynie,silnik itp... Po co się bawić w jakieś oleje, płyny i inne cuda. Ja będę się przymierzał właśnie do wymiany oleju w automacie, więc jeśli ktoś w okolicach Ostrołęki poleca jakiś serwis AS to chętnie skorzystam

  10. #9
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał dolek Zobacz post
    Mam automat w 2,4 jtd po chipie i prawda jest taka: Fiat twierdzi, że oleju się w tych skrzyniach nie wymienia. Ja wymieniam co 30.000 km na olej dedykowany do tej skrzyni (jest to skrzynia japońska) i nie mam żadnego problemu a obecnie ma przejechane 170000
    Nie tylko FIAT tak twierdzi. Inni producenci też nie chcą wymieniać. Moje auto ma 182 000 i serwis w ASO zgodnie z zaleceniami producenta (kontrola stanu i uzupełnianie oleju). Skrzynia działa bezproblemowo. I bądź tu mądry!
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p


 

Podobne tematy

  1. [silnik] Jaka różnica między 1.9 GT TD a 1.9 JTD?
    Napisany przez waho na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 12-07-2015, 08:53
  2. Różnice między 1.2 69km a 1.2 60km
    Napisany przez minowako na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-04-2012, 22:13
  3. Odpowiedzi: 42
    Ostatni post: 29-12-2011, 13:33
  4. Assistance - pomoc między klubowiczami
    Napisany przez miszko na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 31-07-2011, 22:26
  5. [silnik] Różnica między silnikami 1.8
    Napisany przez Q.. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-11-2009, 22:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 1000 automat

croma problem z wtryskiwaczem

croma automat awaria

elektrozawor 2 croma

awarie automatu fiat croma

Honda crv zaciela sie skrzynia biegow

Automatyczna skrzynia zawiesza sie n 5 biegu

automat zacina

automat zawiesza sie

olej w skrzyni automatycznej fiat croma

croma automat problemy

fiat brawo zacina sie automat

instrukacja napray skrzyni automatycznej croma

wtryskiwacz fiat croma 2 4jtd

honda zawieszajacy sie elektrozawor

croma automat na zimnym

zawieszaja sie biegi w skrzyni biegow w automacie

problem zawieszanie wtryskiwaczy megane

croma automat problem

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl