Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2012
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    44
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Croma 2008 FL 120 KM

    Unhappy Para na szybach. ( chwilowa )

    Cześć. Mam taki problem.
    Podczas dłuższej jazdy ( włączona klima na 21 ) tryb ręczny, nagle zaczęły mi parować szyby. Dałem temp. na LOW, odparowało , jade dalej za jakieś 20 min. znowu to samo.
    Ten sam schemat działania, temp. na LOW po chwili wszystko OK mija kilka minut i znowu to samo.
    Może ktoś spotkał sie z tym problemem
    Croma II 2008 mjtd 1,9 120 km climatronic



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    101
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006.09.21
    Wymień filtr kabinowy lub sprawdź czy silniczek klapy nagrzewnicy działa prawidłowo, jest umieszczony za schowkiem który musisz zdemontować.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2012
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    44
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Croma 2008 FL 120 KM
    Demontaż tego schowka to duzo pracy ( tzn stopień trudności ) ??

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    101
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006.09.21
    Demontaż schowka to zaledwie półgodziny pracy sam go demontowałem.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Sprawdź jeszcze, czy nagrzewnica Ci się nie "poci".

  7. #6
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    4 sruby torx, skala 1-6 >> 0,5

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Może to też świadczyć o włączeniu obiegu wewnętrznego (nie z dworu). Brak załączonej sprężarki i stąd para.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2012
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    44
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Croma 2008 FL 120 KM
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Może to też świadczyć o włączeniu obiegu wewnętrznego (nie z dworu). Brak załączonej sprężarki i stąd para.
    Jechałem cały czas na obiegu wewnętrznym i na takim jeździłem, takich zjawisk nie miałem nigdy. Na wyswietlaczu : nadmuch szyba + środek, siła nawiewu 2, zamkniety obieg, włączona klima *. przy tych ustawieniach po dłuższej jeździe zaparowały na moment szyby.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    yy.. nie zdrowa jest taka jazda przy zamkniętym obiegu. Ja obieg zamykam tylko broniąc się przez "zapachami", dymami itp oraz gdy chcę latem schłodzić, a zimą zagrzać auto, ale w czasie jazdy trzymam obieg otwarty.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Witam!
    Zjawisko normalne przy dużych różnicach temperatur tzn. wyższa w samochodzie a niższa na zewnątrz - czasami (przy włączonym obiegu wewnętrznym) zdarza się, że wjedziemy w obszar o powietrzu znacznie chłodniejszym i wtedy na wewnętrznej stronie szyb pojawi się para.
    Cytat za ostrzeżeniem z instrukcji - pisownia oryginalna!:
    [COLOR="#B22222"]"UWAGA Przy niskich temperaturach zewnętrznych zaleca się nie używać funkcji recyrkulacji powietrza wewnętrznego, ponieważ szyby szybko zaparują się"[/COLOR] Strona 59 instrukcji.
    Obieg zewnętrzny, w większości czasu jazdy powinien być otwarty (musi istnieć cyrkulacja powietrza) aby odpowiednio bilansować wilgotność i temperaturę powietrza wewnątrz kabiny, celem zapewnienia maksymalnej przejrzystości szyb.
    Pozdrawiam serdecznie!
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 03-12-2013 o 10:17
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2012
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    44
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Croma 2008 FL 120 KM
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Witam!
    Zjawisko normalne przy dużych różnicach temperatur tzn. wyższa w samochodzie a niższa na zewnątrz - czasami (przy włączonym obiegu wewnętrznym) zdarza się, że wjedziemy w obszar o powietrzu znacznie chłodniejszym i wtedy na wewnętrznej stronie szyb pojawi się para.
    Cytat za ostrzeżeniem z instrukcji - pisownia oryginalna!:
    [COLOR="#B22222"]"UWAGA Przy niskich temperaturach zewnętrznych zaleca się nie używać funkcji recyrkulacji powietrza wewnętrznego, ponieważ szyby szybko zaparują się"[/COLOR] Strona 59 instrukcji.
    Obieg zewnętrzny, w większości czasu jazdy powinien być otwarty (musi istnieć cyrkulacja powietrza) aby odpowiednio bilansować wilgotność i temperaturę powietrza wewnątrz kabiny, celem zapewnienia maksymalnej przejrzystości szyb.
    Pozdrawiam serdecznie!
    Tak więc zamykam temat gdyż ostatni post wyjaśnił mi problem.
    Dzięki wszystkim za aktywność


 

Podobne tematy

  1. Wydobywajaca się para z pod maski.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-11-2010, 18:35
  2. [silnik] chwilowa nierówna praca 1.6
    Napisany przez maciekt8 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-05-2010, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl