Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    222
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010

    P0091 - rozwiązanie problemu

    Witajcie,

    od kilkunastu tysięcy, sporadycznie (co ok. 2 tys. km) pojawiał mi się błąd P0091 - zbyt niskie ciśnienie paliwa i auto wpadało w tryb awaryjny. Problem ostatnio się nasilił i tryb awaryjny pojawiał się nawet co kilkadziesiąt km. Straszono mnie że wtryski, pompa w baku lub pompa ciśnieniowa już siadają, więc postanowiłem wyciągnąć pompę z baku i sprawdzić czy jest cała - okazało się że tak. Następnie zrobiłem próbę przelewową wtrysków i wypadła ona bardzo dobrze. Pompy ciśnieniowej nie miałem jak sprawdzić, ale wpadłem na jeszcze jeden pomysł - czyszczenie czujnika ciśnienia paliwa w listwie CR (nie regulator, gdyż jego czyściłem wcześniej, ale właśnie czujnik znajdujący się pod zaworem EGR). Po prostu czujnik ten w jakiś sposób był zabrudzony i przekłamywał wartości ciśnienia w układzie.

    Sam sposób czyszczenia standardowy - przedmuchanie kompresorem, wypłukanie świeżym olejem napędowym i ponowne przedmuchanie.

    Zdjęcie czujnika poniżej:
    czujnik.jpg

    źródło zdjęcia: kayaba.istore.pl

    Sam czujnik kosztuje ok. 640 zł, także jest moim zdaniem drogi.

    W związku z tą sprawą mam pytanie, czy ktoś montował drugi filtr paliwa? Wpadłem na pomysł rozcięcia gumowe węża i zamontowania przepływowego filtra. Wiem już że średnica złączy filtra powinna mieć 8 mm.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    33
    Postów
    4,997
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    W związku z tą sprawą mam pytanie, czy ktoś montował drugi filtr paliwa? Wpadłem na pomysł rozcięcia gumowe węża i zamontowania przepływowego filtra. Wiem już że średnica złączy filtra powinna mieć 8 mm.
    W autach ciężarowych, gdzie również jest CR stosuje się nawet 2 i 3 filtry paliwa. Dołożenie kolejnego raczej na pewno nie zaszkodzi.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    222
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Z tego co widzę, to na rynku jest sporo filtrów przepływowych, ale raczej do benzyny oraz starszych diesli. najlepiej żeby była właśnie rurka na dole i na górze.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    33
    Postów
    4,997
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wiesz co szybko szukając to np. Filtron PP 969/2 od Land Rover Freelander 2.0 TD4 (motor diesla od BMW).
    W przypadku Land Rovera jest montowany w nadkolu.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    222
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    No i super, będę musiał po prostu zrobić wycinek węża gumowego przy oryginalnym filtrze i tam na opaski to skręcić - tak to widzę.


 

Podobne tematy

  1. Wolne i słabe wycieraczki- rozwiązanie
    Napisany przez Turek na forum Idea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-09-2015, 12:53
  2. Urywające się klamki. Rozwiązanie ?
    Napisany przez dawiddawido na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-05-2015, 13:56
  3. Rozwiązanie problemu z odpalaniem na letniej temperaturze :)
    Napisany przez szakal123nowak5 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-02-2015, 22:07
  4. Nierówne obroty - rozwiązanie problemu
    Napisany przez sylwekzal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-11-2014, 22:41
  5. Problemy z rozruchem po jeździe na LPG -rozwiązanie problemu
    Napisany przez waho. na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-05-2010, 13:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0091 audi

Tagi dla tego tematu