Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010

    P0091 - rozwiązanie problemu

    Witajcie,

    od kilkunastu tysięcy, sporadycznie (co ok. 2 tys. km) pojawiał mi się błąd P0091 - zbyt niskie ciśnienie paliwa i auto wpadało w tryb awaryjny. Problem ostatnio się nasilił i tryb awaryjny pojawiał się nawet co kilkadziesiąt km. Straszono mnie że wtryski, pompa w baku lub pompa ciśnieniowa już siadają, więc postanowiłem wyciągnąć pompę z baku i sprawdzić czy jest cała - okazało się że tak. Następnie zrobiłem próbę przelewową wtrysków i wypadła ona bardzo dobrze. Pompy ciśnieniowej nie miałem jak sprawdzić, ale wpadłem na jeszcze jeden pomysł - czyszczenie czujnika ciśnienia paliwa w listwie CR (nie regulator, gdyż jego czyściłem wcześniej, ale właśnie czujnik znajdujący się pod zaworem EGR). Po prostu czujnik ten w jakiś sposób był zabrudzony i przekłamywał wartości ciśnienia w układzie.

    Sam sposób czyszczenia standardowy - przedmuchanie kompresorem, wypłukanie świeżym olejem napędowym i ponowne przedmuchanie.

    Zdjęcie czujnika poniżej:
    czujnik.jpg

    źródło zdjęcia: kayaba.istore.pl

    Sam czujnik kosztuje ok. 640 zł, także jest moim zdaniem drogi.

    W związku z tą sprawą mam pytanie, czy ktoś montował drugi filtr paliwa? Wpadłem na pomysł rozcięcia gumowe węża i zamontowania przepływowego filtra. Wiem już że średnica złączy filtra powinna mieć 8 mm.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    W związku z tą sprawą mam pytanie, czy ktoś montował drugi filtr paliwa? Wpadłem na pomysł rozcięcia gumowe węża i zamontowania przepływowego filtra. Wiem już że średnica złączy filtra powinna mieć 8 mm.
    W autach ciężarowych, gdzie również jest CR stosuje się nawet 2 i 3 filtry paliwa. Dołożenie kolejnego raczej na pewno nie zaszkodzi.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Z tego co widzę, to na rynku jest sporo filtrów przepływowych, ale raczej do benzyny oraz starszych diesli. najlepiej żeby była właśnie rurka na dole i na górze.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wiesz co szybko szukając to np. Filtron PP 969/2 od Land Rover Freelander 2.0 TD4 (motor diesla od BMW).
    W przypadku Land Rovera jest montowany w nadkolu.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    No i super, będę musiał po prostu zrobić wycinek węża gumowego przy oryginalnym filtrze i tam na opaski to skręcić - tak to widzę.


 

Podobne tematy

  1. Problemy z rozruchem po jeździe na LPG -rozwiązanie problemu
    Napisany przez waho. na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-02-2017, 20:53
  2. Wolne i słabe wycieraczki- rozwiązanie
    Napisany przez Turek na forum Idea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-09-2015, 12:53
  3. Urywające się klamki. Rozwiązanie ?
    Napisany przez dawiddawido na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-05-2015, 13:56
  4. Rozwiązanie problemu z odpalaniem na letniej temperaturze :)
    Napisany przez szakal123nowak5 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-02-2015, 22:07
  5. Nierówne obroty - rozwiązanie problemu
    Napisany przez sylwekzal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-11-2014, 22:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0091 audi

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl