Holowanie Cromy z automatem

Temat: Holowanie Cromy z automatem

  1. Lucek_ napisał:

    Holowanie Cromy z automatem

    Witam

    Jako że niecały rok użytkuję pierwsze auto z automatyczną skrzynią (croma 1,9 150), mam do Was pytanie: Czy można holować auto z automatem?
    W instrukcji Cromy pisze że nie można. Czy zatem jeśli zepsuje się pół kilometra od domu to trzeba wzywać pomoc drogową? Jak to wygląda w praktyce? Można holować czy nie?

    Jeśli nie można, to czy macie opłacone jakieś dodatkowe ubezpieczenie które później umożliwia bezpłatny transport auta lawetą do serwisu/mechanika?
     

  2. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Z tego co wiem to holowanie auta z automatem odpada ze względu na sprzęgło.. Ale jeżeli jest to jak piszesz 500 metrów to przekulać można.. Odpada natomiast holowanie w pełnym tego słowa znaczeniu czyli auto na hol 40km/h przez parę/naście km..

    Niestety w takim wypadku tylko laweta, ale ubezpieczenie np. Asisstance w MTU to chyba 10zł/rok gdzie w cenie jest chyba 2 holowania w obrębie województwa (dokładnie nie pamiętam, nigdy nie korzystałem).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  3. Avatar pezet3

    pezet3 napisał:
    Rozmawialem z kolega ktory zajmuje sie ubezpieczeniami i pytalem wlasnie o assistance ze wzgledu na automat, i zaden ubezpieczyciel nie ma w ofercie lawety w obrebie zamieszkania. Tzn laweta zwykle przysluguje od kilkudziecieciu km od domu, w mtu bylo od 50 km od miejsca zamieszkania. Nie wiem jak teraz, moze sie cos zmienilo od nowego roku.
     
  4. maciekpt napisał:
    Tutaj https://www.starter24.pl/oferta/auto/ jest przykładowy pakiet assistance do 50 km od miejsca zamieszkania (najtańszy, za 69 zł/rok), w tym m.in. holowanie do 50 km raz w roku.
     
  5. Avatar miszko

    miszko napisał:
    Ja szukałem ubezpieczenia to wziąłem w proama. Doczytałem tam w warunkach, że przysługuje mi do 100km od domu holowanie auta lub laweta. Mogę to wykorzystać tylko raz w okresie ubezpieczenia, bo reszta takich interwencji jest płatna. Normalnie się to nazywa w pakiecie proama jako jakiś tam assistance startowy czy coś takiego. Różnica w koszcie do OC jak dobrze pamiętam była żadna lub to najwyżej 10zł więcej kosztowało.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM

     
  6. grzest napisał:
    500m z prędkością 20km/h może bym zaryzykował... Tu chodzi nie o sprzęgło, a o to, że nie działa silnik, więc nie działa pompa oleju hydraulicznego w skrzyni i nie ma ciśnienia, co skutkuje pracą bez smarowania...
    Ja mam w Warcie pakiet assistance gold plus i do 400km mam holowanie gratis. Nie ma minimalnej odległości...


    PS: Na okres 5 dni przysługuje mi auto zastępcze. Niestety tylko na terenie kraju zdarzenia... Mogę skorzystać z Assistance w całej Europie. Np ze Słowacji przyholować auto na teren Polski, ale autem zastępczym nie mogę opuścić Słowacji... Przy granicy z Polską warto auto przepchnąć przez granicę...
    Ostatnio edytowane przez grzest ; 12-01-2015 o 19:51
     
  7. Lucek_ napisał:
    Kolego Grzest, mam pytanie: ile orientacyjnie kosztuje Twoje assistance? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale jak np auto zepsuje Ci się we Włoszech, to w ramach ubezpieczenia przetransportują je do Polski. Zaś zastępczym osobowym możesz dojechać do granicy Włosko-Austriackiej. I hipotetycznie co potem można zrobić? Zostawiasz auto zastępcze na przejściu granicznym i dalej przesiadasz się do lawety? Czy szukasz innego transportu osobowego a Twoje auto jedzie do domu?

    Zadaję takie pytania, bo pierwszy raz mam automat i zastanawiam się nad wykupem dodatkowego ubezpieczenia na wypadek awarii auta w Polsce (lub alternatywnie w Europie). W przypadku Europy nie robi różnicy, czy skrzynia jest automatyczna cz też manualna. W praktyce chyba auto naprawia się w okolicy miejsca awarii (naprawy drobne) lub transportuje lawetą do Polski. Niestety w tej kwestii nie mam żadnych doświadczeń.
    Skoro Croma stworzona jest do długich tras to przydało by się gdzieś dalej wybrać. I mieć pewność że nie wydamy "bebechów" na naprawę auta "na miejscu", które rozkraczyło się we Włoszech czy Hiszpanii.

    W Przypadku awarii w Polsce jak ktoś ma manual, to może nawet kilkadziesiąt km podholować się do domu lub do mechanika na kołach. Z waszych wypowiedzi wynika, że Croma z automatem zawsze skazana jest na lawetę.
     
  8. Avatar Zawaś

    Zawaś napisał:
    Odświeżę temat. Jako świeży posiadacz Cromy w automacie za niewątpliwy minus w odniesieniu do manuala trzeba wymienić właśnie kwestię holowania. W temacie mamy mowę o aucie które nie odpala i byłoby holowane. A jak ta kwestia się ma kiedy odpalić auto można bo nie to jest przyczyną awarii. Czy wtedy w pozycji N holowanie jest dopuszczalne? Czy smarowanie nadal będzie niewystarczające i konsekwencję dla skrzyni mogą być groźne?
     
  9. Capsel napisał:
    Ale problem...
    Raz jeden Croma nie mogła jechać dalej... wezwałem lawetę i tyle.
    Było to na autostradzie, więc tym bardziej laweta.
    Masz ubezpieczenie na taką ewentualność, to też przyjedzie laweta
     
  10. Madaw napisał:
    Generalnie auta z automatyczną skrzynią biegów nie zaleca się holować. Dobrze jest mieć "bogate" assistance.
     
  11. Avatar Zawaś

    Zawaś napisał:
    Z ubezpieczeniami trochę do czynienia akurat mam Więc zupełnie nie tego dotyczyło moje powyższe pytanie.
    Na autostradzie to lawet pełno i kasują też nie mało przy standardowej usłudze bez assistance. W terenach bardziej odludnych gdzie ktoś by się znalazł chętny do holowania a z lawetą problem wiedza bardziej techniczna może okazać się bardzo przydatna. Co można a czego nie żeby nie narobić sobie większych problemów i kosztów.
     
  12. ochkarol napisał:
    Jedyny problem z lawetą na odludziu to czas. Poczekać trzeba dłużej aż dojedzie.
    A "żeby nie narobić sobie większych problemów i kosztów" - nie holować.
    A skoro oblatany jesteś po ubezpieczeniach, to wiesz jak niedużo kosztuje dobre ubezpieczenie assistance. Albo uruchomią auto, albo zawiozą do warsztatu.
     
  13. Avatar Zawaś

    Zawaś napisał:
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Jedyny problem z lawetą na odludziu to czas. Poczekać trzeba dłużej aż dojedzie.
    A "żeby nie narobić sobie większych problemów i kosztów" - nie holować.
    A skoro oblatany jesteś po ubezpieczeniach, to wiesz jak niedużo kosztuje dobre ubezpieczenie assistance. Albo uruchomią auto, albo zawiozą do warsztatu.
    Załóżmy że lawety nie istnieją
    Co można a czego nie żeby nie narobić sobie większych problemów i kosztów.
     
  14. mietus555 napisał:
    Kolego czy ty przyszedłeś do tego forum, aby wszystkich w...........ć, przecież koledzy już się wypowiedzieli i zamknijmy ten temat.
     
  15. Avatar Zawaś

    Zawaś napisał:
    Cytat Napisał mietus555 Zobacz post
    Kolego czy ty przyszedłeś do tego forum, aby wszystkich w...........ć, przecież koledzy już się wypowiedzieli i zamknijmy ten temat.
    Kolego zupełnie nie po to. Po bezcenną precyzyjną wiedzę posiadaczy Cromy i z zamiłowania do Włoskich aut których kilka miałem.
    A teraz proszę przeczytaj odpowiedzi w wątku i powiedz mi czy ktokolwiek odpowiedział precyzyjnie na to o co pytam?
    Nie pytałem czy do Cromy w automacie mogę kupić assistance czy mogę przewozić ją na lawecie bo jedynie do tego odnoszą się udzielone odpowiedzi.


    Cytat Napisał Madaw Zobacz post
    Generalnie auta z automatyczną skrzynią biegów nie zaleca się holować.
    Ta informacja jak świeżego posiadacza automatu to było praktycznie wszystko co zasłyszałem do tej pory a chciałbym wiedzieć więcej.
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.