Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
Like Tree2lubi to!

Temat: CROMA zagadka - stuki z prawego koła  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2015
    Skąd
    Kielce
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007

    CROMA zagadka - stuki z prawego koła

    Witam
    Od pewnego czasu borykam się z pewnym problemem (bardzo irytującym, który pochłonął już trochę gotówki). Sytuacja wygląda następująco: podczas jazdy po łuku w lewo (najbardziej odczuwalne na rondzie o niewielkim promieniu) na 2 biegu, w przedziale prędkości 30-50km/h pojawiają się dziwne dźwięki dochodzące z prawego przedniego koła. Nasilają się one jak energicznie skręcę kierownicą (szybki łuk w lewo, test łosia), dodam lub puszczę gaz podczas wykonywania ww. manewru i nasilają się jak są nierówności na drodze. Dźwięk można określić jako metaliczne chrobotanie, terkotanie czy też wirujące stukanie.
    Teraz może napiszę co zostało zrobione celem wyeliminowania irytującego dźwięku:
    1. wymienione końcówki drążków kierowniczych + zbieżność
    2. wymienione łączniki stabilizatora i gumy
    3. wymieniona półoś prawa wraz z kompletem przegubów (zewnętrzny i wewnętrzny) oraz z łożyskiem na podwieszce
    4. wymienione obie piasty z łożyskami
    5. uzupełniony olej w skrzyni biegów
    6. sprawdzenie bardzo dokładne zawieszenia na szarpakach - brak jakichkolwiek luzów na wahaczach czy innych elementach zawieszenia, amortyzatory ok.
    7. wymiana kół z 16 na zimówkach na 17 na wielosezonie wraz z dokładnym wyważeniem. (na poprzednich kołach i przed wymiana półosi miałem wibracje auta przy prędkości powyżej 110km/h po zmianach wibracje ustały)

    Dzięki za jakieś podpowiedzi. Może ktoś gdzieś coś czytał słyszał czy widział takiego. Ja niestety nie jestem nic w stanie znaleźć, wszędzie piszą o przegubach i łożyskach, a to zostało zrobione.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    59
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    To pozostały Ci jeszcze do wymiany łożyska i poduszki amortyzatorów.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2015
    Skąd
    Kielce
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    No racja o tym nie pomyślałem. Ale czy uszkodzenie tych elementów dawało by efekt "hurgotania wirującego" jak ja to określam. Dźwięk jest taki jak by coś metalicznego o coś obcierało. Czy da się te elementy zdiagnozować "organoleptycznie"??

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    zadam kilka pytań żeby Cię dobrze zrozumieć

    czy słyszany dźwięk jest ciągły i występuje w momencie skręcania kołami, czy słychać strzał co kilka stopni obrotu kierownicą?
    czy dopiero jak koła są skręcone i auto się porusza?
    czy ze zmianą prędkości jazdy zmienia się jego częstotliwość?
    nie wiemy jakiego rozmiaru są opony, czy na nadkolu nie widać jakichś otarć wywołanych przez kontakt z oponą?
    a czy podczas jazdy na wprost, na małych wybojach nie słychać lekkiego pukania? może sprzężna trzymająca klocek jest luźna i przy skręcie klocek ociera o tarczę.
    Pozdrawiam


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2015
    Skąd
    Kielce
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Odpowiadając na powyższe pytania:
    Dźwięk występuje głównie w momencie skręcania w lewo podczas jazdy + energicznego dodawania gazu celem ugięcia auta podczas skrętu lub w momencie skręcania w lewo jak pojawią się nierówności na drodze (im większe tym głośniej)
    Dźwięk można określić jako przerywane chrobotanie
    Nie ma żadnych dźwięków w momencie skręcania kołami na postoju
    Nie ma żadnych dźwięków podczas "testu przegubu" - poza tym z prawej strony zarówno zewnętrzny jak i wewnętrzny jest wymieniony razem z półosią.
    co do opon to obecnie stoi na felgach 17' et40 opona 225/45/17. podczas jazdy na wprost i wybojach również (bardzo na prawdę bardzo sporadycznie) pojawia się stuknięcie możliwe że zbliżone do chrobotania słyszanego podczas skrętu ale nie mówię na 100%. Co do hamulców to mechanik stwierdził podczas wymiany piasty i półosi że wszystko jest ok, jarzmo i tłoczek nie są w żaden sposób zapieczone, tarcze całkiem całkiem a klocki są jeszcze na trochę jazdy tylko założone są bez czujników (kabelki zaizolowane żeby kontrolka nie świeciła). Widzę że klubowicz maka131 jest z Piaseczna to może znalazł by kilka minut jutro bo akurat do Warszawy będę jechał to mogę podjechać i zademonstrować dziwne dźwięki

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    czas jak najbardziej znajdę, ale wieczorem po 17:30, od tej godz mniej-więcej jestem w domu. wcześniej w pracy nie bardzo mam czas wyjść sobie i zobaczyć co i jak stuka.
    moja wiedza tez ogranicza się bardzie do tego co robiłem w swoim aucie lub u znajomych. na co dzień nie zajmuje się mechaniką, jest to bardziej hobby/zamiłowanie.
    jeśli uważasz, że spotkanie ze mną nie będzie stratą czasu to ja jak najbardziej zapraszam
    Pozdrawiam


  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    U mnie jest podobny dźwięk jak opisujesz. Moim zdaniem klocki trą o tarczę. A przyczyną tego naprawdopobniej jest kwestia wadliwych serw hamulcowych, powodujące w bardziej ekstremalnych przypadkach uruchamianie pierwszej sekcji na pompie hamulcowej. U mnie to występuje i przymierzam się do rozwiązania tego problemu. Co do kwestii mechaniki tego zjawiska, ja sobie to wyobrażam tak, jeśli serwo nie naciska na pompę na tyle, żeby hamować koło to zbliża klocek maksymalnie do tarczy a podczas skrętu w lewo, jakieś niewielkie odkształcenia materiału ulegające pod wpływem siły działającej na koło, powodują, że tarcza minimalnie odchodzi od osi obrotu i zaczyna dotykać klocka, to mogą być ułamki milimetrów, ale wystarczające do tego żeby doszło do kontaktu tarczy z klockiem, stąd te metaliczne dźwięki. Inne tumaczenie nie przychodzi mi do głowy.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2014
    Skąd
    Pomorskie
    Postów
    42
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2005
    Spróbuj odgiąć asłone tarczy może cos pomoże.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    po przeczytaniu listy wymienionych części/napraw też zacząłem obstawiać coś w układzie hamulcowym, z tond moja powyższa teoria o luźnych sprężynkach.

    no chyba, że wadliwy element lub mechanik coś źle zrobił i łożysko w piaście piszczy.
    Pozdrawiam


  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2013
    Skąd
    RYBNIK
    Wiek
    48
    Postów
    23
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 150KM
    Rocznik
    2007
    Witam.Ja bym obstawiał że to łożyska Mcphersona.u mnie podobne dzwięki było słychać.

  12. #11
    SAR37
    Guest
    Tak jak już tutaj wspomniano:
    1. sprawdź łożyska na kolumnie McPhersona (baaaardzo częsty objaw szczególnie prawej strony),
    2. jeśli były wymieniane klocki hamulcowe to sprawdź odgięcie blaszek na klocku (zbyt małe odgięcie blaszek, które występuje nawet w fabrycznie nowych klockach, powoduje stuki klocka podczas jazdy na nierównościach)

    ps. kolego "maka131" - co to jest
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    z tond
    Bo jakoś nie znam ....
    mrozek lubi to.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Chcialem napiszac stąd. Czlowiek nauczyl sie ufac slownikom i stal sie wtornym analfabeta. Pisze jak slyszy, a że zle slyszy to pisze później bzduru. Sory za babola i spowodowanie chaosu komunikacyjnego.
    mirek8423 lubi to.
    Pozdrawiam


  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2015
    Skąd
    Kielce
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Dzięki wszystkim za pomoc posprawdzam wszystko z hamulcami i lozyskiem amo. Mam nadzieję ze dojde do rozwiazania problemu. Pozdrawiam wszystkich

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    No jeszcze chyba zostały drążki kierownicze (nie końcówki) Ale np. u mnie objawiały się stukaniem podczas jazdy na kostce brukowej.. takie dudnienie było.

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał piotrekz Zobacz post
    Dźwięk można określić jako przerywane chrobotanie
    Mi to przypomina wspominane tutaj właśnie łożysko górne amortyzatora. Miałem tak w Temprze, gdy się skręcało kołami było słychać wyraźne nieregularne dźwięki. Można to było nawet wyczuć. Test: Jedna osoba siedzi w aucie i kręci kołem kierownicy, a druga dotyka sprężynę. Dotykając ją można wyczuć nieregularne "drgania", które nie powinny mieć miejsca gdyż co najwyżej ona będzie się ściskała/rozciągała. Po wymianie łożysk problem ustąpił.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 53
    Ostatni post: 14-04-2017, 00:11
  2. fiat croma - plastiki fotela prawego przedniego
    Napisany przez stilo3d na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-08-2014, 10:15
  3. Bravo zagadka
    Napisany przez plackowsky na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-03-2014, 21:37
  4. foto - zagadka
    Napisany przez sim86 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-03-2013, 21:17
  5. Hamulcowa zagadka dla dr House'a
    Napisany przez luc84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 07-02-2013, 10:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma stuki w tyle podczas skretu

fiat croma metaliczne dzwieki z prawej strony

stuk przy hamowaniu fi@t croma

cos puka przy tescie losia

stukanie w prawym kole fiat croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl