Croma szarpie podczas delikatnego przyśpieszania

Temat: Croma szarpie podczas delikatnego przyśpieszania

  1. RafalWawa napisał:
    Czujnik w kolektorze sprawdź i wyczyść - bo faktycznie potrafi zdrowo się zasyfić, a nawet jak czysty to mu nie zaszkodzi przeczyszczenie. Tylko jak będziesz czyścił - uważaj by ci końcówka ze śrubokręta nie wpadła pod silnik - niby na wierzchu ale jednak trochę tam niewygodny dostęp dla śrubokrętu jest ( najlepiej jak załatwisz kątowy śrubokręt) - i - jeśli dobrze pamiętam - to tam jako końcówka chyba jest taka "rozetka - gwiazda " ( nie wiem dokładnie jak się fachowo taka końcówka nazywa).
    Jeszcze jedno - w jakim stanie jest kolektor dolotowy? Listwa działa, czy leży? Z tego co piszesz raczej nie w nim jest problem ale... pytanie czy masz porównanie i czy np wogóle nie masz gorszej dynamiki niż powinna być ( i wiekszego dymienia) - a to już mógłby być kolektor..
     

  2. Hepo napisał:
    Czujnik w kolektorze czyściłem w sobotę (faktycznie był mocno zakitowany).Listwie się nie przyglądałem.Jeżeli chodzi o dynamikę to nie mam porównania z inną cromą ale wydaje mi się ,że ładnie reaguje na gaz.Nie dymi zupełnie.
     
  3. RafalWawa napisał:
    A masz DPF? Jeśli tak - nie zobaczysz zasłony dymnej z tyłu - ale może być tak że dajesz popalić DPF-owi. Można tu jakieś wnioski wyciągnąć patrząc na średni przebieg między wypaleniami w MES ( MES twierdzi że to jest średnia z 5 ostatnich wypaleń, ale w rzeczywistości to są 2 ostatnie wypalenia ) - najlepiej z dłuższej jazdy autostradowej, bo miasto miastu jest nierówne i trudno porównywać jabłka z gruszkami. Jeśli będzie poniżej 1000km w takiej jeździe to znaczy że dymi nadmiernie (w mieście to się waha - ale zaniepokoiłbym się gdyby było poniżej 500km)
    sam sprawdzisz tylko czy listwa leży czy ładnie spina klapy. Jak skołujesz drugą osobę, możesz poprosić by przegazowywała auto - wtedy listwa powinna się poruszać obracając w kolektorze klapami wirowymi. Jak się nie rusza - to pewnie leży, albo nastawnik lub linka zdechł. Obyś miał wszystko OK z tym, bo robota paskudna i nie tania.
    A dynamika - rzecz subiektywna jak się nie zna auta. Padnięte klapy nie powoduja jakiegoś drastycznego spadku osiągów więc nie mając porównania można uznać że jest OK.
    Po prostu zerknij na listwe, jeśli działa - to kolektor masz OK i nie ma co się tym zajmować (na razie)
     
  4. Hepo napisał:
    DPF jest i nawet udało się go ładnie wypalić podczas jazdy.Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem dlaczego nie ma żadnej kontrolki lub komunikatu informującego i wypalaniu DPFa.Przyglądnę się tej listwie na kolektorze.Kolektor ssący jest plastikowy a w zasadzie plastikowo-aluminiowy.Zabiorę się też w wolnej chwili za wyczyszczenie zaworka sterującego turbiną.
     
  5. RafalWawa napisał:
    Też tego nie rozumiem - zwłaszcza że dane ku temu są - jeśli się analizuje MESem - można się nawet zorientowac że się zanosi na wypalanie, a nie tylko że już jest. Kiedyś nawet myślałem by napisać aplikację na smartfona która to przewidywałaby kiedy takiego wypalania można się spodziewać ( wyliczone zapełnienie w okolicy 80%, inicjuje się powyżej 80%, w momencie gdy sterownik podejmie decyzję o wypalaniu - faza wtrysku POST przyjmuje wartości > 0, bo ona odpowiada za podniesienie temperatury spalin niezbędne do inicjacji procesu) i kiedy już się zaczęło i trwa (flaga wypalania aktywna), ale nie udało mi się dotrzeć do API interfejsu ELM. Wymagałoby niestety jeżdzenia z bluetoothem na złączu, ale wykonalne.
    Inna sprawa że i bez tego mozna się zorientować że wypalanie trwa ( charakterystyczne wibracje i nierówna praca) - a że proces we fiatach poprawnie dokończy się nawet po zatrzymaniu auta (byle silnika nie zgasić) to i nie miałem motywacji by grzebać w dokumentacji

    Jeśli kolektor plastikowy to możesz tej listwy nie widzieć - w którejś wersji ona była zasłonięta, al kolektory bardziej odporne na awarie (co nie znaczy że całkowicie na nie odporne)
    Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 02-12-2015 o 10:39
     
  6. Avatar mirek8423

    mirek8423 napisał:
    bzykol w cromie zawór overboost jest wysoko zaraz pod maską nad chłodnicą.
     
  7. winmag napisał:
    moja croma też szarpała przy 2000 tyś obrotów przyczyna dziura w złączu elastycznym przed dpf po prostu zły był pomiar ciśnień mechanik wspawał nowy i po kłopocie
     
  8. Hepo napisał:
    Cytat Napisał winmag Zobacz post
    moja croma też szarpała przy 2000 tyś obrotów przyczyna dziura w złączu elastycznym przed dpf po prostu zły był pomiar ciśnień mechanik wspawał nowy i po kłopocie
    A Twoja też szarpała dopiero po zagrzaniu się?
     
  9. Avatar faraon

    faraon napisał:
    Miałem te same objawy. Fachowcy po wielkości korekcji wtrysków stwierdzili -> klapy wirowe. I tak rzeczywiście było. Po ich wyp...niu auto jedzie jak po sznurku. I nic nie szarpie. EGR, mapę wtrysków oraz DPF też "zmodyfikowano" przy okazji.
     
  10. Hepo napisał:
    U mnie dopóki nie złapie temperatury to idzie idealnie potem masakra....czkawka i szczekanie w zakresie 1800-2200obr przy delikatnym rozpędzaniu.Faktycznie u mnie 4 ty wtrysk odstaje bardzo wyraźnie od pozostałych.Dziś wykluczyłem w sumie overboosta...wymyłem go profilaktycznie w ultradźwiękowej wanience ale wygląda ,że jest świeżo założony nowiutki przez poprzedników.Widać wyraźnie ze już walczyli z tym tematem bez skutku nasi sąsiedzi zza zachodniej granicy.Próby rozwiazania zagadki będą trwały nadal sukcesywnie w wolnych chwilach w oparciu o Wasze podpowiedzi za które bardzo dziekuje i proszę o wiecej.
     
  11. bartekz23 napisał:
    chyba miewam podobne objawy, tzn szarpanie przy bardzo delikatnym przyspieszaniu, w okolicy 2000 obrotów, niestety też nie udało mi się znaleźć powodu jeszcze - jakoś nie było czasu, a problem nie jest bardzo dolegliwy, występuje sporadycznie (prawdopodobnie zależnie od temperatury silnika i temperatury powietrza), też myślę że to coś na dolocie, ale raczej nie overboost i kierownica turbiny - miewałem z tym problemy w poprzednich autach, ale przy mocnym "butowaniu" a nie delikatnym przyspieszaniu, stawiałem właśnie raczej na EGR, ale skoro prawie go wykluczyłeś to zagadka zaczyna się od nowa
     
  12. Hepo napisał:
    Faraon masz jakiś sprawdzonych fachowców?
    Ile kosztowała diagnoza oraz rozprawienie się z klapami? EGRa już wykluczyłem,overboosta też...jeszcze może podjadę w sobotę do tłumikarzy żeby przyglądneli mi się wydechowi bo nie ukrywam że czasami mam wrażenie ,że czuję spaliny w aucie i jeżeli nie to pozostaje mi ten kolektor ssący nieszczęsny.(awarii ASB póki co nawet nie dopuszczam do myśli szczególnie ,że przy takich czkawkach to raczej wyskoczyłby jakiś błąd skrzyni....tak mi się przynajmniej wydaje).Serdeczne dzięki za wszelkie podpowiedzi i gdyby przypadkiem udało sie utrafić na źródło usterki to niezwłocznie o tym powiadomię
    Pozdrawiam
     
  13. winmag napisał:
    Cytat Napisał Hepo Zobacz post
    A Twoja też szarpała dopiero po zagrzaniu się?
    tak
     
  14. Avatar bob96

    bob96 napisał:
    Hepo mieszkasz w Krakowie, więc polecam fachowców na Belwederczyków Mechanika pojazdowa Ť autka.pl
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
     
  15. Avatar faraon

    faraon napisał:
    Cytat Napisał Hepo Zobacz post
    Faraon masz jakiś sprawdzonych fachowców?
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Hepo mieszkasz w Krakowie, więc polecam fachowców na Belwederczyków Mechanika pojazdowa Ť autka.pl
    Nic dodać nic ująć. Właśnie od Tomka brałem kolektor ssący po modyfikacjach.
    A robiłem to w Rzeszowie. Tu też są fachowcy
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.