Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12

Temat: Błąd P0091  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2013
    Skąd
    Teresin
    Wiek
    41
    Postów
    39
    Auto
    Croma II 1.9 JTDM-JET Dynamic
    Rocznik
    2009

    Błąd P0091

    Witam. Po wymianie turbiny, co jakiś czas pojawia mi się błąd P0091. Autko przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika oraz ponownym uruchomieniu wraca do "normalności". Sprawdziłem błąd: Ciśnienie paliwa (wejście regulatora pompy wys. ciśnienia).
    SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
    Obroty silnika: 2461 obr/min
    Dawka paliwa: 66,3 mm³/w
    Pozycja pedału przyspieszenia: 72,94 %

    Zrobiłem test i nie wygląda to na uszkodzenie pompy:
    Zmierzone oraz oczekiwane ciśnienie paliwa to: 320-330 bar.

    Czy to może oznaczać, ze i tak regulator może wymagać wymiany?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Kiedy zmieniałeś filtr paliwa?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2013
    Skąd
    Teresin
    Wiek
    41
    Postów
    39
    Auto
    Croma II 1.9 JTDM-JET Dynamic
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał grzest Zobacz post
    Kiedy zmieniałeś filtr paliwa?
    Oj, podejrzewam, że dawno nie był wymieniany. Czy jest do niego łatwy dostęp czy wymiana zalecana jest w serwisie?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Łatwy dostęp, łatwa wymiana Masz go na środku komory silnikowej pod szybą.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    robiłeś cokolwiek przy samochodzie? zaglądałeś kiedyś pod maskę? przecież filtr od razu się rzuca w oczy - w twoim przypadku (auto poliftowe) wymiana jest banalnie prosta - odpinasz przewody od filtra odkręcasz obejmę pod spodem masz czujnik obecności wody - odpinasz wtyczkę, następnie po wyjęciu filtra trzeba ten czujnik przełożyć do nowego, wszystko zmontować i podłączyć wtyczkę i przewody 3 -4 razy przekręcić kluczyk w pozycję MAR aby filtr się napełnił a następnie odpalić silnik

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Oj w UFI ja nie przekładałem żadnego czujnika.... Za to zrobiłem to przed długą trasą do Francji na narty. Średnie spalanie na autostradzie spadło o ponad litr na 100km. Silnik wyrównał pracę, wyrównały się korekcje...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2013
    Skąd
    Teresin
    Wiek
    41
    Postów
    39
    Auto
    Croma II 1.9 JTDM-JET Dynamic
    Rocznik
    2009
    Po wymianie filtra problem się zmniejszył ale nie ustąpił, nadal błąd przy przyspieszaniu.

    Obroty silnika: 2622 obr/min
    Dawka paliwa: 69,0 mmł/w
    Pozycja pedału przyspieszenia: 89,80 %

    może ktoś ma jakiś inny pomysł?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2013
    Skąd
    Teresin
    Wiek
    41
    Postów
    39
    Auto
    Croma II 1.9 JTDM-JET Dynamic
    Rocznik
    2009
    Witam ponownie. Zauważyłem pewną zależność. Problem występuje w momencie przyspieszania, być może to problem z pompą paliwową?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2013
    Skąd
    Teresin
    Wiek
    41
    Postów
    39
    Auto
    Croma II 1.9 JTDM-JET Dynamic
    Rocznik
    2009
    Dodatkowe informacje w sprawie powyższej awarii: Podczas przyspieszania, pozycja pedału gazu około 80-90%, pojawiają się błędy P0091, P0092. Po kliku minutach auto przechodzi w tryb awaryjny i dopiero ponowne wyłączenie silnika i włączenie pozwala na normalną jazdę, ale do momentu ponownego gwałtownego przyspieszenia. Filtr oleju napędowego został wymieniony. Ropa w porządku.

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Te błędy oznaczają:
    P0091 - FUEL RAIL PRESSURE (FRP) REGULATOR driver detect that abnormal current during predetermined duration.
    P0092 - FUEL RAIL PRESSURE (FRP) REGULATOR CONTROL CIRCUIT HIGH VOLTAGE

    Czyli coś nie tak masz z regulatorem ciśnienia paliwa. Pierwszy błąd wskazuje na jego nienormalną pracę, a drugi błąd na zbyt wysokie napięcie w obwodzie tego regulatora.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    2
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Witam
    Mam dokładnie ten sam problem.
    Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2013
    Skąd
    Teresin
    Wiek
    41
    Postów
    39
    Auto
    Croma II 1.9 JTDM-JET Dynamic
    Rocznik
    2009
    Witam ponownie. W moim przypadku pomogła regeneracja wtrysków


 

Podobne tematy

  1. Stilo gaśnie. P0091, P0092/P0094
    Napisany przez bart1991 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-04-2014, 17:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0091

p0092 fiat 1.6 p0091

1.9 multijet przerywanie mocy p0091

p0091 fiat

blad silnika p0091p091 regulator wys cisnienia paliwa ducato 3.0p0091 getzp0091 ivecofiat 1.9 p0091opel blad p091kod bledu P0091 fusion blad P0091 fiat croma 1.9 jtdco oznacza blad poo91 fiat bravo multijetblad p0091 fiat cromablad p0091error p0091p0091 croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl