1,9 jtdm nagle zaczął mulić

Temat: 1,9 jtdm nagle zaczął mulić

  1. Lucek_ napisał:
    Wg instrukcji logi trzeba wykonywać na gorącym silniku. U mnie na gorącym chodzi super o czym wiem bez diagnostyki. Problem jest na zimnym, losowo przez pierwsze 1-2 km, głównie przy ruszaniu.
    Na zimnym też można robić te logi? Ze względu na zdrowie silnika szkoda kręcić do 4000 na zimno. Poza tym u mnie problem jest z wkręceniem się od 800 do 1800 obr więc chyba w takim zakresie warto sprawdzić.
     

  2. zaviaseq napisał:
    Cytat Napisał Ali4 Zobacz post
    Kompa jeszcze nie podłączałem i nie wiem czy są jakieś błędy
    To podłącz i napisz co ci tam pokazało
     
  3. Avatar boch

    boch napisał:
    Zaślepić całkiem EGR i wykonać jazdę testową.
    Italians Do It Better
     
  4. desmo999 napisał:
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Wg instrukcji logi trzeba wykonywać na gorącym silniku. U mnie na gorącym chodzi super o czym wiem bez diagnostyki. Problem jest na zimnym, losowo przez pierwsze 1-2 km, głównie przy ruszaniu.
    Na zimnym też można robić te logi? Ze względu na zdrowie silnika szkoda kręcić do 4000 na zimno. Poza tym u mnie problem jest z wkręceniem się od 800 do 1800 obr więc chyba w takim zakresie warto sprawdzić.
    To rób logi w taki sposób by wychwycić co jest nie tak. Jak masz problem na zimnym to rób na zimnym - bez znaczenia,
    Nic się silnikowi nie stanie jak go kilka razy pokręcisz na zimnym...
     
  5. CzarnyGD napisał:
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    To rób logi w taki sposób by wychwycić co jest nie tak. Jak masz problem na zimnym to rób na zimnym - bez znaczenia,
    Nic się silnikowi nie stanie jak go kilka razy pokręcisz na zimnym...
    Ehh tu bym nie był taki pewien. Na zimnym silniku bujanie się do 4 tysięcy może być zabójcze dla turbo. Wystarczy, że raz puszczą uszczelnienia na wirniku i zawsze będzie ciekło:/

    Zrób loga z normalnej jazdy na początek. A nóż coś od razu wyskoczy
     
  6. bzykol napisał:
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    Ehh tu bym nie był taki pewien. Na zimnym silniku bujanie się do 4 tysięcy może być zabójcze dla turbo. Wystarczy, że raz puszczą uszczelnienia na wirniku i zawsze będzie ciekło:/

    Zrób loga z normalnej jazdy na początek. A nóż coś od razu wyskoczy
    Głupoty gadasz. Nie mamy temperatury -25. Olej jest rzadki. Zanim porządnie ruszysz to olej będzie już we wszystkich zakamarkach i możesz sobie go pałować nawet do 5000. Raz nic mu nie będzie więc nie pieprz głupot. Gdyby turbo było tak delikatne, to jazda dieslem byłaby niebezpieczna bo nie można by było ruszyć dynamicznie bez ryzyka awarii.
    Dej mu na zimnym!
     
  7. CzarnyGD napisał:
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    Głupoty gadasz. Nie mamy temperatury -25. Olej jest rzadki. Zanim porządnie ruszysz to olej będzie już we wszystkich zakamarkach i możesz sobie go pałować nawet do 5000. Raz nic mu nie będzie więc nie pieprz głupot. Gdyby turbo było tak delikatne, to jazda dieslem byłaby niebezpieczna bo nie można by było ruszyć dynamicznie bez ryzyka awarii.
    Dej mu na zimnym!
    Wow, ostra odpowiedź.
    Wal śmiało, jak dla mnie możesz cały czas jeździć na czerwonym zakresie

    Pozdrawiam serdecznie!
     
  8. bzykol napisał:
    Bo piszesz jakby jedno pokręcenie pod czerwone pole miało zabić silnik. Bzdura.
     
  9. desmo999 napisał:
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    Bo piszesz jakby jedno pokręcenie pod czerwone pole miało zabić silnik. Bzdura.
    Przyjęło się że niedługo wszystko uszkadza turbo, i niektórzy studzą auto przez 5 min po jeździe bo turbo to turbo tamto..Rzeczywistość jest taka ,że po prostu czasem coś zdechnie w aucie, czasem to turbo czasem to wtryski, dwumasy , panewy itd ..

    Wiadome jak jadać z obrotami 3tyś nagle zgasisz to może zdechnąc turbo albo jak odpalasz z wciśniętym gazem, ja osobiście nigdy nie studzę auta dłużej niż 5s a i po odpaleniu nie zwracam uwagi czy się nagrzał - po prostu jade normalnie wiadome przy -20 C chwilkę trzeba mu dać na rozgrzewkę- zdrowy rozsądek po prostu..
     
  10. CzarnyGD napisał:
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Przyjęło się że niedługo wszystko uszkadza turbo, i niektórzy studzą auto przez 5 min po jeździe bo turbo to turbo tamto..Rzeczywistość jest taka ,że po prostu czasem coś zdechnie w aucie, czasem to turbo czasem to wtryski, dwumasy , panewy itd ..

    Wiadome jak jadać z obrotami 3tyś nagle zgasisz to może zdechnąc turbo albo jak odpalasz z wciśniętym gazem, ja osobiście nigdy nie studzę auta dłużej niż 5s a i po odpaleniu nie zwracam uwagi czy się nagrzał - po prostu jade normalnie wiadome przy -20 C chwilkę trzeba mu dać na rozgrzewkę- zdrowy rozsądek po prostu..
    Nie chciałem już nic pisać, bo nie lubię się wdawać w internetowe pyskówki. Ale nie wytrzymam.

    Ty robisz tak, bzykol robi swoje, ja robie swoje. Czy to zaraz musi być powód żeby być nie grzecznym i używać zwrotów typu "pieprzysz głupoty, gadasz bzdury"? Można było napisać grzeczniej - "nie zgadzam się z Tobą, mam inne zdanie".

    Kolega Lucek ma problem, chciałem pomóc dzieląc się swoimi doświadczeniami, a tu zaraz takie liście.

    Proszę, nie róbmy z tego forum sekcji komentarzy onetowych.
     
  11. SAR37 napisał:
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    Proszę, nie róbmy z tego forum sekcji komentarzy onetowych.
    Niestety, to Forum jak i inne fora powoli "równają" do poziomu komentarzy z onetu. I nie chodzi tylko o styl postów oraz zupełną marginalizację gramatyki... Takie "prymitywne" czasy nastają..
    Sorki za OT.
     
  12. Ali4 napisał:
    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    To podłącz i napisz co ci tam pokazało
    Jutro podłączę i zobaczę czy są jakieś błędy.

    boch czy całkowitym zaślepieniu EGR-a trzeba zrobić jakieś korekty w oprogramowaniu?
     
  13. Avatar boch

    boch napisał:
    Ja pisałem wyłącznie o zaślepieniu EGR chwilowo, w sensie na próbę. Jest szansa, że silnik nie przejdzie w tryb awaryjny i będzie można zweryfikować czy winien jest EGR. W przypadku całkowitego zaślepienia EGR'a konieczna jest modyfikacja wsadu sterownika ponieważ w najlepszym razie co odpalenie silnika zobaczysz na desce kontrolkę błędu silnika, która informuje o niewystarczającym przepływie spalin, a w najgorszym przypadku tak jak wspomniałem wcześniej silnik przejdzie w tryb awaryjny.
    Italians Do It Better
     
  14. Lucek_ napisał:
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    Kolega Lucek ma problem, chciałem pomóc dzieląc się swoimi doświadczeniami, a tu zaraz takie liście.
    Rzeczywiście jest problem. Dziś przy powrocie z pracy uruchomiłem zimny silnik i przez ok 20 sek auto wchodziło normalnie na obroty. Przy włączaniu się do ruchu przyciskam gaz a tu nic. Silnik ma wolne obroty i jakby lekko się krztusi. Praktycznie brak przyspieszenia. Dobrze że nie było zbyt dużego ruchu. Na wolnych obrotach potoczyłem się kilka razy wokół budynku gdzie pracuję (jest tam mały ruch). Przy próbach dodawania gazu zero przyspieszenia a z rury wydechowej leciał czarny dym. Po ok 3 minutach silnik zaczął ciągnąć, najpierw z przerwami a później normalnie. Widać że tendencja jest taka że moc na coraz dłużej się zawiesza. Co ciekawe żadnych błędów nie wyrzuca. Spróbuję porobić te logi , jak mi się uda.

    Jestem bardziej teoretykiem niż praktykiem i mam do Was kilka pytań:
    1. Jak objawia się w Cromie zapieczenie łopatek turbiny? Czy silnik traci moc zupełnie czy też przyspiesza ale słabiej?
    2. Czy przy zatkaniu/niesprawności EGR-a silnik może nie wchodzić w ogóle na obroty? Zastanawiam się jak działa ten EGR? Rozumiem że w pewnych stanach pracy silnika lecą przez niego spaliny. Przypuszczam że wtedy jest częściowo zamknięta ta przepustnica przed nim (chyba że przepustnica zamyka się tylko przy gaszeniu silnika (czyli pracuje w systemie 0-1)).
     
  15. Avatar boch

    boch napisał:
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    2. Czy przy zatkaniu/niesprawności EGR-a silnik może nie wchodzić w ogóle na obroty? Zastanawiam się jak działa ten EGR? Rozumiem że w pewnych stanach pracy silnika lecą przez niego spaliny. Przypuszczam że wtedy jest częściowo zamknięta ta przepustnica przed nim (chyba że przepustnica zamyka się tylko przy gaszeniu silnika (czyli pracuje w systemie 0-1)).
    Z tego co się orientuje, aczkolwiek nie mam pewności w sterownikach EDC16C39 CF4 i nowszych przepustnica ma stany pośrednie pomiędzy otwarta/zamknięta czyli nie służy wyłącznie do gaszenia silnika. Świadczyć o tym może dodatkowy parametr "Throttle angle" w programie diagnostycznym Multiecuscan. Możesz tym programem dokładnie sprawdzić zakres jej pracy oraz warunków przy jakich się otwiera i zamyka. Z tego co piszą, stany pośrednie pomiędzy otwarta i zamknięta wykorzystywane są do lepszego przepływu spalin z EGR podczas pracy na biegu jałowym.
    Italians Do It Better
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.