Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
Like Tree1lubi to!

Temat: 1.9 150km wymiana turbiny  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2015
    Skąd
    jawor
    Postów
    50
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2007

    1.9 150km wymiana turbiny

    Witam, przymierzam się do wymiany turbiny
    Prawdopodobnie kupię w firmie moto remo
    Nowa koszt 2590 zl
    Naprawiana fabrycznie na orginalnych podzespołach (Garrett Original Reman) koszt 1950zl
    Na obie po 25miesiecy gwarancji
    Teraz pytanie:
    Która wybrać?
    Da się wymienić bez ruszania chłodnicy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    turbinę wykręcasz razem z kolektorem wydechowym, najgorszą czynnością jest odkręcenie osłony termicznej turbiny, chłodnic nie trzeba ruszać, górne przewody od dolotu musisz odkręcić

    ps: po odkręceniu kolektora trzeba popuścić opaskę która spina turbinę i ją trochę przekręcić aby wyszła
    Ostatnio edytowane przez jaro190 ; 21-08-2017 o 20:41
    bartas19 lubi to.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    212
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Cena za regenerację kosmiczna, powinieneś spokojnie znaleźć firmę która Ci zregeneruje turbo za mniej niż 1000 pln.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2015
    Skąd
    jawor
    Postów
    50
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Cena za regenerację kosmiczna, powinieneś spokojnie znaleźć firmę która Ci zregeneruje turbo za mniej niż 1000 pln.
    Tylko pytanie w czy dobrze. Dużo czytałem na forum alfy i opla na temat regeneracji turbiny ze zmienna geometria, dużo ludzi narzeka na jakość regeneracji. Nowy rdzeń i nowa zmienna geometria to już jest koszt 1000zl a gdzie jeszcze robocizna i inne podzespoły.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    162
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    A jesteś pewny że to sa czesci Garretta? Z tego co ja wiem to oni nie sprzedają części do napraw turbin i sa na rynku tylko chińskie zamienniki za kilkaset zł..

    Moje zdanie jest takie odnośnie regeneracji turbin z zmienna geometrią: albo kupić używana turbinę ale można trafić na jeszcze większe zło.... albo nową ... Wszystkie regeneracje to strata pieniędzy.
    Jeśli chcesz zaoszczędzić kup środek i wymień sam...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2015
    Skąd
    jawor
    Postów
    50
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2007
    Niby to firma garrett regeneruje ale różnica w cenie niewielka też się przekonuje ku nowej. Wymieniać środka nie Bede wymieniać sam wolę cała sprawną i mieć spokój.

    Taki zestaw uszczelek starczy
    ZESTAW USZCZELEK TURBINY FIAT CROMA 1.9 D Multijet (6023789825) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    461
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Chińska oferta: https://pl.aliexpress.com/wholesale?...rbo+fiat+croma na której duża cześć serwisów turbin bazuje

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    548
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Czy mógłby ktoś opisać jak zdemontować turbinę w 150KM? Zastanawiam się czy nie wyjąć i dać do sprawdzenia.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    162
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Sam wirnik możesz sprawdzić bez zdejmowania turbiny... to czy ma luzy wyczujesz ręcznie od strony zimnej po zdjęciu węża ... żeby zweryfikować turbinę - kierownice czy działają i nie są zapieczone tez widać po pracy cięgła gruszki podczas przygazowania silnika oraz parametrach ciśnienia doładowania przez złącze diagnostyczne... jeśli puszcza olej też widać
    Jeśli są wypalone łopaty po stronie gorącej to i tak wszystko do rozbiórki i to = remont/wymiana
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    548
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Zimna to wylot do ic a gorąca to kolektor?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    36
    Postów
    92
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Tak

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    A jesteś pewny że to sa czesci Garretta? Z tego co ja wiem to oni nie sprzedają części do napraw turbin i sa na rynku tylko chińskie zamienniki za kilkaset zł..

    Moje zdanie jest takie odnośnie regeneracji turbin z zmienna geometrią: albo kupić używana turbinę ale można trafić na jeszcze większe zło.... albo nową ... Wszystkie regeneracje to strata pieniędzy.
    Jeśli chcesz zaoszczędzić kup środek i wymień sam...
    Dlaczego uważasz, że wszystkie regeneracje to strata pieniędzy?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    548
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Ewidentnie przycina się geometrią. Jak mu dam w palnik to się ożywia a przy spokojnej jeździe zamula i przyspiesza skokami. Wcześniej czyszczenie n75 poprawilo trochę. Może ktoś opisać ja wydłubać Turbo z silnika?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    162
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Dlaczego uważasz, że wszystkie regeneracje to strata pieniędzy?
    Nie wszystkie tylko turbin z zmienną geometrią. Problem jest taki, ze producent nie sprzedaje części a to co jest dostępne niema takiej wytrzymałości termicznej jak oryginał. W związku z tym większości o ile nie wszystkie firmy ograniczają wydajność turbin po regeneracji ustawiając cięgna gruszek w takiej pozycji że nigdy turbina nie będzie pracować na 100% co wszyscy kierowcy odczuwają albo na drodze albo na hamowni... Od taka przypadłość....

    Co do samej geometrii to ona zapieka się gdy auto zaczyna dymić czyli wtryskiwacze i gdy jeździmy tylko na niskich obrotach. Tak wiec nawet wymiana turbiny na oryginał nie wiele pomoże w takich sytuacjach... Do tego warto sprawdzić wężyki podciśnienia i zawór w naszych już leciwych autkach bo to jest częsta przyczyna braku pracy lub zlej pracy układu.

    Ja osobiście polecam zdjąć wężyk do gruszki turbiny z zaworu i sprawdzić zaciągając ustami mocno powietrze czy gruszka wciąga cięgło a po puszczeniu czy odrazu puszcza jesli nie pracuje lub pracuje bardzo powoli to niestety jest problem... Można to rozebrać namoczyć w wiadrze z ON i wyczyścić lub wypalić jadąc na wysokich obrotach o ile inne uklady w aucie jak EGR, wtrysku, przelywka, czujniki ciśnienia i pompa podciśnienia sa sprawne w aucie.... A pamiętajcie to odnich zaczyna się problem z turbinami i .....

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Dlaczego uważasz, że wszystkie regeneracje to strata pieniędzy?
    Nie wszystkie tylko turbin z zmienną geometrią. Problem jest taki, ze producent nie sprzedaje części a to co jest dostępne niema takiej wytrzymałości termicznej jak oryginał. W związku z tym większości o ile nie wszystkie firmy ograniczają wydajność turbin po regeneracji ustawiając cięgna gruszek w takiej pozycji że nigdy turbina nie będzie pracować na 100% co wszyscy kierowcy odczuwają albo na drodze albo na hamowni... Od taka przypadłość....

    Co do samej geometrii to ona zapieka się gdy auto zaczyna dymić czyli wtryskiwacze i gdy jeździmy tylko na niskich obrotach. Tak wiec nawet wymiana turbiny na oryginał nie wiele pomoże w takich sytuacjach... Do tego warto sprawdzić wężyki podciśnienia i zawór w naszych już leciwych autkach bo to jest częsta przyczyna braku pracy lub zlej pracy układu.

    Ja osobiście polecam zdjąć wężyk do gruszki turbiny z zaworu i sprawdzić zaciągając ustami mocno powietrze czy gruszka wciąga cięgło a po puszczeniu czy odrazu puszcza jesli nie pracuje lub pracuje bardzo powoli to niestety jest problem... Można to rozebrać namoczyć w wiadrze z ON i wyczyścić lub wypalić jadąc na wysokich obrotach o ile inne uklady w aucie jak EGR, wtrysku, przelywka, czujniki ciśnienia i pompa podciśnienia sa sprawne w aucie.... A pamiętajcie to odnich zaczyna się problem z turbinami i .....
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Pełna zgoda co do przyczyn zapiekania się mechanizmu VNT. Prawdą jest również to co napisałeś - Garrett nie oferuje już zestawów naprawczych do swoich turbosprężarek. Robili to przez jakiś czas, po czym stwierdzili, że jest to dla nich nieopłacalne, ponieważ zamiast sprzedawać drogie kompletne turbiny, sprzedawali jedynie części zamienne. Nie jest to jednak jakaś kosmiczna technologia, której nie dałoby się skopiować. Skoro Chińczycy z powodzeniem kopiują elektronikę, to proste w produkcji elementy VNT również nie stanowić będą problemu. Oto mechanizm zmiennej geometrii do mojej turbosprężarki GT1749MV

    https://pl.aliexpress.com/store/prod...466096443.html

    Tutaj w polskim sklepie:

    P.P.H.U. ALPHA

    Pozostaje jakość. Jak wiemy z tym u azjatów jest różnie. Wybieramy zatem taki serwis turbosprężarek, który posiada odpowiednie dojścia do lepszych jakościowo zamienników jak i posiada odpowiednie zaplecze do przeprowadzania regeneracji i regulacji dźwigni VNT. O dwuletniej gwarancji bez limitu km już nawet nie wspominam. To są gwaranty prawidłowo przeprowadzonej regeneracji turbosprężarki ze zmienną geometrią. Nie oszukujmy się, większość posiadaczy diesli - starych diesli nie lubi przepłacać i oddaje swoje auta w ręce przypadkowych serwisów, w których najważniejszym wyznacznikiem jest cena. Cena = jakość. Nie oszukujmy się, że poważna firma wykona nam profesjonalną regenerację w cenie 600 zł. Oni inwestują w sprzęt, ludzi, szkolenia, to się później musi jakoś zwrócić.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-12-2017, 21:03
  2. fiat bravo ll 1.4 multijet 150km wymiana oleju w skrzyni
    Napisany przez kazmen na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-04-2016, 10:24
  3. Wymiana oleju skrzyni biegów 530.6 - 1.9 multijet 150KM
    Napisany przez Pepesko na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-03-2016, 19:15
  4. Regeneracja turbiny?
    Napisany przez teffal na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-04-2014, 12:19
  5. Świst turbiny
    Napisany przez qqryk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-06-2013, 12:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl