1.9 150km wymiana turbiny

Temat: 1.9 150km wymiana turbiny

  1. bartas19 napisał:

    1.9 150km wymiana turbiny

    Witam, przymierzam się do wymiany turbiny
    Prawdopodobnie kupię w firmie moto remo
    Nowa koszt 2590 zl
    Naprawiana fabrycznie na orginalnych podzespołach (Garrett Original Reman) koszt 1950zl
    Na obie po 25miesiecy gwarancji
    Teraz pytanie:
    Która wybrać?
    Da się wymienić bez ruszania chłodnicy?
     

  2. Avatar jaro190

    jaro190 napisał:
    turbinę wykręcasz razem z kolektorem wydechowym, najgorsz± czynno¶ci± jest odkręcenie osłony termicznej turbiny, chłodnic nie trzeba ruszać, górne przewody od dolotu musisz odkręcić

    ps: po odkręceniu kolektora trzeba popu¶cić opaskę która spina turbinę i j± trochę przekręcić aby wyszła
    Ostatnio edytowane przez jaro190 ; 21-08-2017 o 20:41
     
  3. Maxi napisał:
    Cena za regenerację kosmiczna, powiniene¶ spokojnie znaleĽć firmę która Ci zregeneruje turbo za mniej niż 1000 pln.
     
  4. bartas19 napisał:
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Cena za regenerację kosmiczna, powiniene¶ spokojnie znaleĽć firmę która Ci zregeneruje turbo za mniej niż 1000 pln.
    Tylko pytanie w czy dobrze. Dużo czytałem na forum alfy i opla na temat regeneracji turbiny ze zmienna geometria, dużo ludzi narzeka na jako¶ć regeneracji. Nowy rdzeń i nowa zmienna geometria to już jest koszt 1000zl a gdzie jeszcze robocizna i inne podzespoły.
     
  5. lisekg napisał:
    A jeste¶ pewny że to sa czesci Garretta? Z tego co ja wiem to oni nie sprzedaj± czę¶ci do napraw turbin i sa na rynku tylko chińskie zamienniki za kilkaset zł..

    Moje zdanie jest takie odno¶nie regeneracji turbin z zmienna geometri±: albo kupić używana turbinę ale można trafić na jeszcze większe zło.... albo now± ... Wszystkie regeneracje to strata pieniędzy.
    Je¶li chcesz zaoszczędzić kup ¶rodek i wymień sam...
    Zdrowy rozs±dek to co¶, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
     
  6. bartas19 napisał:
    Niby to firma garrett regeneruje ale różnica w cenie niewielka też się przekonuje ku nowej. Wymieniać ¶rodka nie Bede wymieniać sam wolę cała sprawn± i mieć spokój.

    Taki zestaw uszczelek starczy
    ZESTAW USZCZELEK TURBINY FIAT CROMA 1.9 D Multijet (6023789825) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
     
  7. andy5 napisał:
    Chińska oferta: https://pl.aliexpress.com/wholesale?...rbo+fiat+croma na której duża cze¶ć serwisów turbin bazuje
     
  8. luk202 napisał:
    Czy mógłby kto¶ opisać jak zdemontować turbinę w 150KM? Zastanawiam się czy nie wyj±ć i dać do sprawdzenia.
     
  9. lisekg napisał:
    Sam wirnik możesz sprawdzić bez zdejmowania turbiny... to czy ma luzy wyczujesz ręcznie od strony zimnej po zdjęciu węża ... żeby zweryfikować turbinę - kierownice czy działaj± i nie s± zapieczone tez widać po pracy cięgła gruszki podczas przygazowania silnika oraz parametrach ci¶nienia doładowania przez zł±cze diagnostyczne... je¶li puszcza olej też widać
    Je¶li s± wypalone łopaty po stronie gor±cej to i tak wszystko do rozbiórki i to = remont/wymiana
    Zdrowy rozs±dek to co¶, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
     
  10. luk202 napisał:
    Zimna to wylot do ic a gor±ca to kolektor?
     
  11. Szuszu napisał:
    Tak

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
     
  12. Avatar boch

    boch napisał:
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    A jeste¶ pewny że to sa czesci Garretta? Z tego co ja wiem to oni nie sprzedaj± czę¶ci do napraw turbin i sa na rynku tylko chińskie zamienniki za kilkaset zł..

    Moje zdanie jest takie odno¶nie regeneracji turbin z zmienna geometri±: albo kupić używana turbinę ale można trafić na jeszcze większe zło.... albo now± ... Wszystkie regeneracje to strata pieniędzy.
    Je¶li chcesz zaoszczędzić kup ¶rodek i wymień sam...
    Dlaczego uważasz, że wszystkie regeneracje to strata pieniędzy?
    Italians Do It Better
     
  13. luk202 napisał:
    Ewidentnie przycina się geometri±. Jak mu dam w palnik to się ożywia a przy spokojnej jeĽdzie zamula i przyspiesza skokami. Wcze¶niej czyszczenie n75 poprawilo trochę. Może kto¶ opisać ja wydłubać Turbo z silnika?
     
  14. lisekg napisał:
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Dlaczego uważasz, że wszystkie regeneracje to strata pieniędzy?
    Nie wszystkie tylko turbin z zmienną geometrią. Problem jest taki, ze producent nie sprzedaje części a to co jest dostępne niema takiej wytrzymałości termicznej jak oryginał. W związku z tym większości o ile nie wszystkie firmy ograniczają wydajność turbin po regeneracji ustawiając cięgna gruszek w takiej pozycji że nigdy turbina nie będzie pracować na 100% co wszyscy kierowcy odczuwają albo na drodze albo na hamowni... Od taka przypadłość....

    Co do samej geometrii to ona zapieka się gdy auto zaczyna dymić czyli wtryskiwacze i gdy jeździmy tylko na niskich obrotach. Tak wiec nawet wymiana turbiny na oryginał nie wiele pomoże w takich sytuacjach... Do tego warto sprawdzić wężyki podciśnienia i zawór w naszych już leciwych autkach bo to jest częsta przyczyna braku pracy lub zlej pracy układu.

    Ja osobiście polecam zdjąć wężyk do gruszki turbiny z zaworu i sprawdzić zaciągając ustami mocno powietrze czy gruszka wciąga cięgło a po puszczeniu czy odrazu puszcza jesli nie pracuje lub pracuje bardzo powoli to niestety jest problem... Można to rozebrać namoczyć w wiadrze z ON i wyczyścić lub wypalić jadąc na wysokich obrotach o ile inne uklady w aucie jak EGR, wtrysku, przelywka, czujniki ciśnienia i pompa podciśnienia sa sprawne w aucie.... A pamiętajcie to odnich zaczyna się problem z turbinami i .....

    (Automat) Autor dopisał tre¶ć. Post został scalony.

    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Dlaczego uważasz, że wszystkie regeneracje to strata pieniędzy?
    Nie wszystkie tylko turbin z zmienną geometrią. Problem jest taki, ze producent nie sprzedaje części a to co jest dostępne niema takiej wytrzymałości termicznej jak oryginał. W związku z tym większości o ile nie wszystkie firmy ograniczają wydajność turbin po regeneracji ustawiając cięgna gruszek w takiej pozycji że nigdy turbina nie będzie pracować na 100% co wszyscy kierowcy odczuwają albo na drodze albo na hamowni... Od taka przypadłość....

    Co do samej geometrii to ona zapieka się gdy auto zaczyna dymić czyli wtryskiwacze i gdy jeździmy tylko na niskich obrotach. Tak wiec nawet wymiana turbiny na oryginał nie wiele pomoże w takich sytuacjach... Do tego warto sprawdzić wężyki podciśnienia i zawór w naszych już leciwych autkach bo to jest częsta przyczyna braku pracy lub zlej pracy układu.

    Ja osobiście polecam zdjąć wężyk do gruszki turbiny z zaworu i sprawdzić zaciągając ustami mocno powietrze czy gruszka wciąga cięgło a po puszczeniu czy odrazu puszcza jesli nie pracuje lub pracuje bardzo powoli to niestety jest problem... Można to rozebrać namoczyć w wiadrze z ON i wyczyścić lub wypalić jadąc na wysokich obrotach o ile inne uklady w aucie jak EGR, wtrysku, przelywka, czujniki ciśnienia i pompa podciśnienia sa sprawne w aucie.... A pamiętajcie to odnich zaczyna się problem z turbinami i .....
    Zdrowy rozs±dek to co¶, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
     
  15. Avatar boch

    boch napisał:
    Pełna zgoda co do przyczyn zapiekania się mechanizmu VNT. Prawd± jest również to co napisałe¶ - Garrett nie oferuje już zestawów naprawczych do swoich turbosprężarek. Robili to przez jaki¶ czas, po czym stwierdzili, że jest to dla nich nieopłacalne, ponieważ zamiast sprzedawać drogie kompletne turbiny, sprzedawali jedynie czę¶ci zamienne. Nie jest to jednak jaka¶ kosmiczna technologia, której nie dałoby się skopiować. Skoro Chińczycy z powodzeniem kopiuj± elektronikę, to proste w produkcji elementy VNT również nie stanowić będ± problemu. Oto mechanizm zmiennej geometrii do mojej turbosprężarki GT1749MV

    https://pl.aliexpress.com/store/prod...466096443.html

    Tutaj w polskim sklepie:

    P.P.H.U. ALPHA

    Pozostaje jako¶ć. Jak wiemy z tym u azjatów jest różnie. Wybieramy zatem taki serwis turbosprężarek, który posiada odpowiednie doj¶cia do lepszych jako¶ciowo zamienników jak i posiada odpowiednie zaplecze do przeprowadzania regeneracji i regulacji dĽwigni VNT. O dwuletniej gwarancji bez limitu km już nawet nie wspominam. To s± gwaranty prawidłowo przeprowadzonej regeneracji turbosprężarki ze zmienn± geometri±. Nie oszukujmy się, większo¶ć posiadaczy diesli - starych diesli nie lubi przepłacać i oddaje swoje auta w ręce przypadkowych serwisów, w których najważniejszym wyznacznikiem jest cena. Cena = jako¶ć. Nie oszukujmy się, że poważna firma wykona nam profesjonaln± regenerację w cenie 600 zł. Oni inwestuj± w sprzęt, ludzi, szkolenia, to się póĽniej musi jako¶ zwrócić.
    Italians Do It Better
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbaj±c o Twoj± prywatno¶ć, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Je¶li nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępno¶ć ¶wiadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych tre¶ci oraz reklam, pomiaru ich wydajno¶ci, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoj± zgod± my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie prosz± Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opieraj± się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoj± zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikaj±c na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatno¶ci na tej stronie Zobacz politykę prywatno¶ci oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następuj±ce dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urz±dzeń, przechowywanie informacji na urz±dzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i tre¶ci, pomiar reklam i tre¶ci, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wy¶wietlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystaj± z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.