Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27

Temat: Zamiana silnika  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2008
    Skąd
    Radecznica
    Postów
    49
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V ELX

    Zamiana silnika

    Mam Cinquecento 0,7 z uszkodzonym silnikiem.Czy silnik 700 z kazdego rocznika jest taki sam czy sa jakies roznice w budowie?Czy da sie zamontowac silnik 900?Z gory dzieki za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2008
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    314
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Są różnice, np w tym, że w niektórych montowano katalizator, a w niektórych nie, były różne gaźniki np. aisan, weber, w 1994 był fl, gdzie wprowadzono pewne zmiany (katalizator, gaźnik, itp.). Nie były to poważne zmiany, ale na pewno warto wziąć pod uwagę. Do 900 trzeba by zmienić też skrzynie biegów, zawieszenie silnika jest nieco inne, cały osprzęt, wydaje mi się. że to się raczej nie opłaca.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2008
    Skąd
    łódź
    Postów
    86
    Auto
    Skoda Favorit 1.3 i /F/I/A/T/ Palio 1.6 16v
    po 1: gaźnik czy aisan czy webber nie ma znaczenia... dlatego ze mając gaźnik aisan lepiej wymienić na webber bo lepiej się auto zachowuje, wiec to nie ma znaczenia, po 2 katalizator np gdy jest uszkodzony to też mozna go wymontować i na jego miejsce wstawić np strumiennice lub kawałek rury, więc to nie ma znaczenia... kazdy silnik cc 700 bedzie pasował bo kazdy z nich ma taką samą konstrukcje... w każdym żeby zmienić rozrząd trzeba zdjąć koło i nadkole itp

    Cytat Napisał Karel
    Do 900 trzeba by zmienić też skrzynie biegów, zawieszenie silnika jest nieco inne, cały osprzęt, wydaje mi się. że to się raczej nie opłaca.
    nawet do tego nie trza zmieniać żadnego zawieszenia... z tego co czytałem nawet jak się ma cc700 to można włożyć 1100 bez zmiany zawieszenia silnika...

    a co do montażu 900 zamiast 700 to musiałbyś szukać 900 z pierwszych cienkich bo z tego co mi wiadomo one były gaźnikowe a później montowali już 900 na wtrysku(chyba) więc jeśli tak jest to musiałbyś całą wiązke do wtrysku, kompa skrzynie 5-cio biegową założyć więc jeśli chcesz najtańszym sposobem to lepiej kup 700... a tego twojego silniczka nie da się odratować???

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2008
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    314
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Cytat Napisał gawor06

    nawet do tego nie trza zmieniać żadnego zawieszenia... z tego co czytałem nawet jak się ma cc700 to można włożyć 1100 bez zmiany zawieszenia silnika...
    Zawieszenie mają trochę inaczej rozwiązane bo w 700 jest belka, a w 900 wsporniki zawieszenia, ale w gruncie rzeczy rzeczywiście nie powinno to stanowić większego problemu jeśli kupuję się cały silnik z całym osprzętem itd. Gorzej jeśli chce się kupić goły silnik bo to już się nie opłaca.
    W samochodzie z katalizatorem dołożyli chyba też trochę elektroniki, ale rzeczywiście silnik wcale się nie różni.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2008
    Skąd
    łódź
    Postów
    86
    Auto
    Skoda Favorit 1.3 i /F/I/A/T/ Palio 1.6 16v
    Cytat Napisał Karel
    W samochodzie z katalizatorem dołożyli chyba też trochę elektroniki
    nie ma elektroniki a nawet jeśli to i tak nie ma znaczenia... przykład u mnie w tipo z katalizatorem jak kat się pokruszył to założyłem strumiennice i było ok...

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2008
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    314
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Co do tego, że można go wywalić to się zgadzam, bo ludzie usuwają katalizator choćby ze względu na to, że troszkę moc silnika, szczególnie kiedy jest uszkodzony. Kiedy porównywaliśmy dwa cieniasy z kat i bez, to pod maską nowszego były jakieś dodatkowe elementy, przekaźniki czy coś, nie zagłębiałem się w to, może to było związane z tym gaźnikiem aisan, albo czymś zupełnie innym, nie mam pojęcia.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2008
    Skąd
    łódź
    Postów
    86
    Auto
    Skoda Favorit 1.3 i /F/I/A/T/ Palio 1.6 16v
    a może porównywaliście 700-tke i 900-tke...???wtedy przy 900-tce jest więcej dupereli pod machą...

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2008
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    314
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Nie on też miał 700, w zasadzie wszystko było takie same, miał tylko jakieś duperelki więcej zamocowane na nadkolu od strony kierowcy z tego co pamiętam.

  10. #9
    WWL
    WWL jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2008
    Skąd
    Marki
    Postów
    19
    Auto
    Multi Wagon 1.9 JTD Dynamic
    Cytat Napisał gawor06
    a może porównywaliście 700-tke i 900-tke...???wtedy przy 900-tce jest więcej dupereli pod machą...
    Podstawowa różnica to zupełnie inna skrzynia biegów, inne półosie, inne mocowania skrzyni. W 700 pod lewarkiem jest "jabłko" i dwa cięgna, w 900 z lewarka idą dwie linki na skrzynie biegów.
    Przy silniku zupełnie inna elektryka (inne wiązki). 700 i 900 zrobiłem w sumie ok. 80 tys. różnice wbrew pozorom nie są wcale takie niewielki.
    Znam kogoś kto porwał się na taką zamianę, po wszystkim stwierdził że wyszedł na tym jak przysłowiowy "Zabłocki na mydle".
    Stilo Multi Wagon 1.9 JTD 115KM

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2008
    Skąd
    Radecznica
    Postów
    49
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V ELX
    Czy moj silnik da si uratowac to nie wiem,narazie go nie rozbierali.Cos po prostu trze w srodku.Dzwiek jakby metal tarl o metal.Ale i tak ten silnik byl troche zajezdzony wiec wpadlem na pomysl kupic drugi bo drogie nie sa.Mam drugie auto ale cieniasa szkoda-smigac po miescie idealny

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 grudzień 2008
    Skąd
    Grudziądz
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Cinquecento 900
    hehe... czytam i czytam.. ale nikt nie wpadł na to że masz zatarte koła zębowe- skośne na pałkach skrzyni przekładniowej... wystarczy w sumie zmienić samą skrzynie.. koszt tańszy i wymiana prostsza... chyba żę jesteś na 100 % pewny że zatarłeś silnik.... ale w CC raczej jak na sparowanie to Ciężko jest to zrobić...
    Przykro mi nie posiadam już nic do CC, ostatnio auto doznało poważnego wypadku drogowego i zostało z holowane i przerobione na śróbki...

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2009
    Skąd
    Słupsk
    Postów
    41
    Auto
    Poszukiwany .... :)
    Cytat Napisał gawor06
    u mnie w tipo z katalizatorem jak kat się pokruszył to założyłem strumiennice
    Co to takiego?
    Czy taka przeróbka nie ma wpływu na spalanie, moc?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2008
    Skąd
    łódź
    Postów
    86
    Auto
    Skoda Favorit 1.3 i /F/I/A/T/ Palio 1.6 16v
    strumiennica to taka metalowa puszka wyglądająca jak katalizator tyle tylko że jest pusta...podobno podnosi to lekko moc ale to raczej lipa... jest to poprostu tańsze rozwiązanie gdy np uszkodzi nam się katalizator...

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    53
    Auto
    CC 704
    Cytat Napisał gawor06
    strumiennica to taka metalowa puszka wyglądająca jak katalizator tyle tylko że jest pusta...podobno podnosi to lekko moc ale to raczej lipa... jest to poprostu tańsze rozwiązanie gdy np uszkodzi nam się katalizator...


    no tak nie do końca. trumiennica jest generalnie pusta w środku, ale (dobra, a nie chiński badziew) ma określone kształty i wymiary (dobrane ze skomplikowanych obliczeń) a na ściankach małe wypustki formujące podłużne spirale równolegle z kierunkiem przepływu.
    powoduje zawirowanie spalin, zwiększa podciśnienie w kolektorze (lepsze opróżnianie cylindrów ze spalin) oraz podnosi prędkość spalin za nią - szybszy wylot spalin.
    żeby efekt dał się zauważyć trzeba założyć odpowiedni dobrany tłumik (który podoła ładunkowi o zmienionych parametrach).
    jednak zbyt duże podciśnienie na wylocie popsuje parametry dolotu (w pewnych momentach wszystkie zawory są otwarte). zatem należało by zmienić także dolot.

    a i tak wszystko się komplikuje jak się ma sondę lambda, bo ona nie lubi współpracować ze strumiennicami - i wtedy to już jest grubsze przedsięwzięcie
    MIJAJĄ DNI, MIJAJĄ LATA ALE NIE MIJA MODA NA FIATA!

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2008
    Skąd
    łódź
    Postów
    86
    Auto
    Skoda Favorit 1.3 i /F/I/A/T/ Palio 1.6 16v
    Cytat Napisał sylas
    a i tak wszystko się komplikuje jak się ma sondę lambda, bo ona nie lubi współpracować ze strumiennicami - i wtedy to już jest grubsze przedsięwzięcie
    nie zgodzę się z tym... miałem w tipo strumiennice i była sonda i wszystko było oki...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. [osprzęt silnika] problem z uruchomieniem silnika seicento 9
    Napisany przez sgotowy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-10-2009, 19:50
  3. [silnik] zamiana 0,9 na 1,1
    Napisany przez majlo7 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-09-2009, 08:22
  4. Koło dojazdowe zamiana na pełne
    Napisany przez gopher na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-08-2009, 09:22
  5. Zamiana zegarów
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-07-2009, 21:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik cinquecento 700 budowa

wymiana silnika cinquecento

cinquecento zmiana silnika na 900

jak wyjac silnik z cc 700

cinquecento silnik

wymiana silnika seicento 900

fiat cinquecento 700 schemat silnika

schemat silnika fiat cinquecento 700

roznice skrzyn biegow seicento

wymiana silnika cc 700

silnik fiata cc 700 i opis

wymiana silnika fiat 700

budowa silnika cinquecento 700

wymiana silnika fiat cinquecento

wymiana silnika cinquecento 700

budowa silnika cc 700

wymiana silnika w cinquecentoschemat budowy silnika fiat cinquecento 700opis silnika cinquecento 700budowa silnika seicento 900zmiana silnika cc700silnik seicento 900
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl