Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Końskie
    Wiek
    24
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Ducato 2.5D
    Rocznik
    1996

    Cinquecento Sporting 1.1 problemy z silnikiem

    Witam , mam problemy z moim cc. Silnik bierze bardzo duże ilości oleju , rano po odpaleniu przez chwile bardzo kopci , po zagrzaniu do optymalnej temp. pracy też kopci , ale już zdecydowanie mniej. Podczas jazdy przeplata , raz chodzi na 3 a raz na 4 cylindry. Z zewnątrz silnik jest suchy , nie ma żadnych wycieków. Moje pytanie brzmi co z nim jest nie tak ? Czy opłaca się robić ten silnik ? Czy może kupić inny i po prostu wymienić ?

    Pozdrawiam Szymek.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Sprawdź kompresje, oraz czy nie masz przysłowiowego masła pod korkiem oleju.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Końskie
    Wiek
    24
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Ducato 2.5D
    Rocznik
    1996
    Wydaje mi się , że jeżeli silnik bierze duże ilości oleju , to kompresja będzie dosyć wysoka , bo olej ma też właściwości uszczelniające. Olej w silniku jest ok. Na bieżąco go uzupełniam i sprawdzam. Pobór oleju to ok 500ml wzwyż na 50-100km.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Chodzi mi o to czy padła Ci UPG czy pierścienie

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Końskie
    Wiek
    24
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Ducato 2.5D
    Rocznik
    1996
    UPG wg poprzedniego właściciela wymieniana , skutek = kopci bardziej niż przed wymianą.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jedź i sprawdź kompresję będzie wiadomo co i jak. Oleju spala zdecydowanie za dużo!

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Końskie
    Wiek
    24
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Ducato 2.5D
    Rocznik
    1996
    Ok , jutro pojadę i sprawdzę. Myślałem też nad uszczelniaczami , co Ty na to ?

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Też jest to nie wykluczone, zbadać kompresję, potem rozbierać i sprawdzać po kolei.
    uszczelniacze całkiem możliwe.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Końskie
    Wiek
    24
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Ducato 2.5D
    Rocznik
    1996
    Ok , w tym tyg biorę się do roboty. Zdejmę głowice , wezmę ją na szybę i sprawdzę , zobaczę też pierścienie , gładź na cylkach i czy nie ma progów , przeliczę koszty naprawy i wymiany silnika. Jak go zrobię to napisze na forum co było . Dziękuję za podpowiedzi

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2012
    Skąd
    Polska
    Postów
    34
    Auto
    Punto I 1.1 55km
    Cytat Napisał szymek_0707 Zobacz post
    Wydaje mi się , że jeżeli silnik bierze duże ilości oleju , to kompresja będzie dosyć wysoka , bo olej ma też właściwości uszczelniające. Olej w silniku jest ok. Na bieżąco go uzupełniam i sprawdzam. Pobór oleju to ok 500ml wzwyż na 50-100km.
    Imho źle Ci się wydaje - u mnie palił jakoś 4l/500km przy kompresji 4 bary na cylinder i pracy tylko na 2 cylindry w PI 1.1.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    40
    Postów
    3
    Auto
    Alfa Romeo 146
    Jak Kolega wspomniał: sprawdź ciśnienie.
    Wymiana silnika: wydatek ok 600PLN+ przekładka 300 PLN+ wymiana rozrządu +- 300PLN= 1200PLN i nie wiesz co masz. Za tyle to zrobisz całą górę i starczy na krzykę piwka i karton fajek
    Osobiście wybrałbym: remont starego lub SWAP na 1,2 16V
    Decyzja należy do Ciebie

    P.S. Zawsze możesz sprzedać i kupić inny i tak od nowa

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Kup sobie zegar do sprawdzania kompresji i jakiś bardzo gęsty olej (najlepiej taki do bardzo starych silniów):

    Sprawdz najpierw kompresje na "sucho".

    Potem nalej tego gęstego oleju przez otwór świec na tłok(trzeba to zrobić na czuja - musi być taka ilość aby pokrył ci cały tłok ale tak żeby to nie była 1cm warstwa oleju bo może nie przepalić).
    Gęsty olej przy takiej próbie pokaże czy to pierścionki jeśli kompresja znacząco wzrośnie.

    Taka próba jest często wykorzystywana przez starszych mechaników.

    Możesz też schłodzić mineralny ale trzeba to zrobic bardzo ostrożnie aby nie przesadzic bo moze sie skrystalizować oleju. Granica -10*C wystarczy.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Końskie
    Wiek
    24
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Ducato 2.5D
    Rocznik
    1996
    To tak , wymieniłem pierścienie ( olejowe były już bardzo "wytarte" ) , panewki (były trochę przytarte ) , uszczelniacze , filtry , oleje , rozrząd , simmering na wałku i UPG. Ogólnie uszczelniłem silnik, zalałem olej Castrol Magnatec 10w40. Samochód śmiga aż miło koszt części to nieco ponad 600zł nie licząc robocizny , którą wykonałem sam . Nie napotkałem żadnych trudności , ogółem łatwo , miło i przyjemnie . Po kilku km pojawił się mały problem , wolne obroty ma coś koło 1100 , alternator nie jest już w dobrym stanie i czasami spadają troszkę poniżej 1000 obrotów i wtedy zapala się kontrolka od oleju , od czego to może być ? Ma ktoś jakieś pomysły ? Osobiście mam jeden pomysł , ale najpierw wolę poczytać waszych podpowiedzi .

    PS: Samochód kupiłem za 1000zł + 600zł części = łącznie 1600zł , chyba nie tak drogo , prawda ?

    Pozdrawiam Szymek_0707.
    Ostatnio edytowane przez szymek_0707 ; 13-10-2012 o 21:05

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Na ciepłym powinieneś mieć od 780-900 obr/min (zakres dla samochodów osobowych nie dla tego konkretnego silnika)

    Np. silnik 1,2 8v w punto 2 ma 800 obr/min. Obroty ewidentnie u ciebie za wysokie.

    Co chodzi o lampke oleju to najpierw wykrec czujnik i go przeczyść może sie zasyfił. Jeśli nie to:
    - Tansza i bardziej optymistyczna opcja to czeka cie wymiana tego czunika.

    - Pada ci pompa oleju... Ona też może być przyczyna szybszego złużycia sie pierścieni i tych rys na panewkach. Wrzuc zdjecia panewek i tych rys.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Końskie
    Wiek
    24
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Ducato 2.5D
    Rocznik
    1996
    Nie mam zdjęć panewek , bo po prostu nie robiłem. Na panewkach były rysy na 3/4 długości , nie jakoś bardzo porysowane ,takie lekko przytarte wiec wolałem wymienić. A jeżeli chodzi o sprawę tej kontrolki oleju na wolnych obrotach to nic z tym nie robiłem , sama zgasła po 1 dniu jazdy.

    Pozdrawiam Szymek


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problemy z silnikiem na BP
    Napisany przez rom3o na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-06-2012, 23:32
  2. Spalanie oleju Cinquecento 1100 Sporting
    Napisany przez DrMotte na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 11-02-2012, 21:34
  3. Problemy z silnikiem 1.2
    Napisany przez Bajtel na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-02-2011, 12:12
  4. cinquecento sporting kupno
    Napisany przez mcperson na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-01-2009, 18:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

cinquecento sporting

cinquecento 1.1 wysokie obroty

cc sporting

pompa oleju cinquecento sportingproblem z zagrzaniem silnika fiat cccinquecento sporting wysokie obrotyfiat cc sporting wysokie obrotyjak wymienic czujnik oleju fiat cinquecento 1.1fiat cc 1.1 sporting silnik bierze olej co zrobicfiat cinquecento sporting 1 1wysokie obroty seicento 1.1 sportingpompa oleju seicento 1.1wytarte pAnewki seicentopompa oleju cinquecento 1.1czujnik oleju fiat ciqucento 1.1olej do silnika cc sportingSeicentoCC Sporting silnik 1 1silnik do cinqecento spotrtingcinquecento sporting czy seicentocinquecento sporting problemsilnik 1100 cinquecentoseicento 1.1 bierze olejfiat cinquecento 1100 za wysokie obroty

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl