Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez sebaoo2

Temat: Uk³ad ch³odzenia wymiana p³ynu ch³odniczego  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    19 maj 2013
    Sk±d
    Kraków
    Wiek
    44
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1,4 90KM
    Rocznik
    2008

    Uk³ad ch³odzenia wymiana p³ynu ch³odniczego

    Witam
    Potrzebuje wskazówki jak samemu wymieniæ p³yn ch³odniczy,szczególnie jak potem odpowietrzyæ uk³ad.



  2. Chcesz do³±czyæ do nas? Zarejestruj siê!
  3. #2
    Master
    Do³±czy³
    03 sierpieñ 2012
    Sk±d
    Che³mek (KOS....)
    Wiek
    35
    Postów
    1,827
    Auto
    Audi A4 B6 Avant 1.8T 163 KM 04'
    Rocznik
    10.2004
    Przy zimnym silniku odkrêciæ korek zbiornika zasilania p³ynu ch³odz±cego silnika.
    Je¶li silnik jest gor±cy, nie wyjmowaæ korka ze zbiornika!!!

    Otworzyæ korek spustu p³ynu ch³odz±cego w ch³odnicy, nr 1

    ttt.JPG

    Zamkn±æ zawór znajduj±cy siê na ch³odnicy u¿ywany dla opró¿niania uk³adu.
    Otworzyæ zawór odpowietrzaj±cy na czê¶ci górnej prawej ch³odnicy,nr 2

    Wlaæ wymagany p³yn poprzez wlew nape³niania utrzymuj±c poziom w zbiorniku powy¿ej znaku MAX w pobli¿u punktu pokazanego na rysunku do momentu wyp³yniêcia p³ynu z zaworu odpowietrzaj±cego na tulei zasilaj±cej do nagrzewnicy

    uuuu.JPG

    Zamkn±æ odpowietrznik na ch³odnicy, gdy tylko nast±pi wyp³yniêcie p³ynu.
    Uruchomiæ silnik i utrzymaæ go na biegu ja³owym przez oko³o 2 minuty.
    Wykonaæ w miêdzyczasie ewentualne uzupe³nienie p³ynu do osi±gniêcia znaku MAX.
    Za³o¿yæ korek na wlew zbiornika.
    Rozprowadziæ p³yn w uk³adzie dokonuj±c kilku przyspieszeñ i stopniowo (co 30 sekund) a¿ do uzyskania obrotów oko³o 3000 obr/min. Operacja musi byæ przeprowadzana a¿ do uzyskania otwarcia termostatu i conajmniej 3 cykli kompletnych w³±czenia siê i wy³±czenia elektrowentylatora. W czasie tej operacji utrzymaæ urz±dzenie klimatyzacji wy³±czonej w celu unikniêcia w³±czenia siê elektrowentylatora nie powodowanego nagrzaniem siê p³ynu ch³odzenia. Je¶li w trakcie tej fazy zauwa¿y siê spadek poziomu (poni¿ej MIN na zbiorniku, doprowadziæ obroty silnika do obrotów biegu ja³owego i otworzyæ korek bardzo ostro¿nie, wlaæ p³yn a¿ do uzyskania znaku MAX, nastêpnie dokrêciæ korek do oporu i dokoñczyæ rozprowadzenie p³ynu w uk³adzie.
    Wy³±czyæ silnik i odczekaæ na wystarczaj±ce och³odzenie siê obwodu.
    Sprawdziæ konieczno¶æ i ewentualnego uzupe³nienia p³ynu w zbiorniku do znaku MAX.
    Po zakoñczeniu wy¿ej wymienionych operacji sprawdziæ, czy wprowadzono do uk³adu ilo¶æ p³ynu ch³odz±cego przynajmniej równ± ilo¶ci p³ynu odzyskanego w fazie odpowietrzania.

    ¼ród³o elearn fiat Bravo II

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.[/COLOR]

    5,2 l pojemno¶ci
    Tacos lubi to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    19 maj 2013
    Sk±d
    Kraków
    Wiek
    44
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1,4 90KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisa³ sebaoo2 Zobacz post
    Przy zimnym silniku odkrêciæ korek zbiornika zasilania p³ynu ch³odz±cego silnika.
    Je¶li silnik jest gor±cy, nie wyjmowaæ korka ze zbiornika!!!

    Otworzyæ korek spustu p³ynu ch³odz±cego w ch³odnicy, nr 1

    ttt.JPG

    Zamkn±æ zawór znajduj±cy siê na ch³odnicy u¿ywany dla opró¿niania uk³adu.
    Otworzyæ zawór odpowietrzaj±cy na czê¶ci górnej prawej ch³odnicy,nr 2

    Wlaæ wymagany p³yn poprzez wlew nape³niania utrzymuj±c poziom w zbiorniku powy¿ej znaku MAX w pobli¿u punktu pokazanego na rysunku do momentu wyp³yniêcia p³ynu z zaworu odpowietrzaj±cego na tulei zasilaj±cej do nagrzewnicy

    uuuu.JPG

    Zamkn±æ odpowietrznik na ch³odnicy, gdy tylko nast±pi wyp³yniêcie p³ynu.
    Uruchomiæ silnik i utrzymaæ go na biegu ja³owym przez oko³o 2 minuty.
    Wykonaæ w miêdzyczasie ewentualne uzupe³nienie p³ynu do osi±gniêcia znaku MAX.
    Za³o¿yæ korek na wlew zbiornika.
    Rozprowadziæ p³yn w uk³adzie dokonuj±c kilku przyspieszeñ i stopniowo (co 30 sekund) a¿ do uzyskania obrotów oko³o 3000 obr/min. Operacja musi byæ przeprowadzana a¿ do uzyskania otwarcia termostatu i conajmniej 3 cykli kompletnych w³±czenia siê i wy³±czenia elektrowentylatora. W czasie tej operacji utrzymaæ urz±dzenie klimatyzacji wy³±czonej w celu unikniêcia w³±czenia siê elektrowentylatora nie powodowanego nagrzaniem siê p³ynu ch³odzenia. Je¶li w trakcie tej fazy zauwa¿y siê spadek poziomu (poni¿ej MIN na zbiorniku, doprowadziæ obroty silnika do obrotów biegu ja³owego i otworzyæ korek bardzo ostro¿nie, wlaæ p³yn a¿ do uzyskania znaku MAX, nastêpnie dokrêciæ korek do oporu i dokoñczyæ rozprowadzenie p³ynu w uk³adzie.
    Wy³±czyæ silnik i odczekaæ na wystarczaj±ce och³odzenie siê obwodu.
    Sprawdziæ konieczno¶æ i ewentualnego uzupe³nienia p³ynu w zbiorniku do znaku MAX.
    Po zakoñczeniu wy¿ej wymienionych operacji sprawdziæ, czy wprowadzono do uk³adu ilo¶æ p³ynu ch³odz±cego przynajmniej równ± ilo¶ci p³ynu odzyskanego w fazie odpowietrzania.

    ¼ród³o elearn fiat Bravo II

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.[/COLOR]

    5,2 l pojemno¶ci
    Dziêki za czytelny opis, w sobotê zabieram siê za wymianê p³ynu.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    22 grudzieñ 2013
    Sk±d
    Wroc³aw
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Brava 1.4
    Rocznik
    1997
    Witam,
    czego¶ nie jestem w stanie zrozumieæ w tym miejscu. Ostatnio musia³em w Bravie ochrzciæ p³yn ch³odniczy i odda³em autko do mechanika. Owszem spu¶ci³ p³yn i uzupe³ni³ go nowym. Ale dwa zawory które s± tutaj opisane s³u¿± do odpowietrzania. Okaza³o siê ¿e wskazówka temperatury i powód uniesienia siê jej do strefy czerwonej by³ nie w ch³odnicy tylko w odpowietrzeniu uk³adu ch³odniczego. I zawory które powy¿ej s± prezentowane s³u¿± do odpowietrzenia.
    Dodatkowo powiedzia³ mi mechanik ¿e nawet je¶li jest gor±ce auto to zrobiæ to ostro¿nie bo mo¿e oparzyæ. Wówczas nale¿y przygazowaæ na luzie aby p³yn ch³odniczy wraz z powietrzem mog³ stamt±d uj¶æ.

    Moje pytanie dodtakowe (bo szuka³em tego tematu) czy odkrêcenie obu zaworów równa siê spuszczeniu ca³kowicie p³ynu ch³odniczego w ten sposób????

    Proszê o odpowied¼.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    19 maj 2013
    Sk±d
    Kraków
    Wiek
    44
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1,4 90KM
    Rocznik
    2008
    Nie.Odkrêcenie górnego zaworu nic ci nie da. Najpro¶ciej i najszybciej jest odpiêcie wê¿a który jest z prawej strony,ale i tak nie spu¶cisz wszystkiego do zera,gdy¿ niewielka ilo¶æ p³ynu pozostaje w bloku silnika.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    28 styczeñ 2014
    Sk±d
    Piekary ¦l±skie
    Wiek
    46
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2007/2008
    Witam.Czy to jest ca³e odpowietrzenie uk³adu?Czy rowniez sie odpowietrzy nagrzewnica?

  8. #7
    Klubowicz
    Do³±czy³
    28 marzec 2013
    Sk±d
    Lublin
    Postów
    230
    Auto
    Punto 1,2 8v 60 KM
    Rocznik
    2004
    ca³e odpowietrzenie razem z nagrzewnic± kolego

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    28 styczeñ 2014
    Sk±d
    Piekary ¦l±skie
    Wiek
    46
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2007/2008
    Koledzy wczoraj dolewa³em p³ynu do chlodnicy i chcia³em zagrzaæ samochód tak ¿eby ze zal±czy³ wentylator na chlodnicy ale siê nie zal±czy³. Proszê o podpowied¼ po jakim czasie na postoju w takie dni jak teraz powinien siê za³±czyæ wentylator.Wskaznik temperatury siê podnosi jak siê silnik nagrzewa do pozycji pionowej i tak ju¿ zostaje.
    Ostatnio edytowane przez tommidi ; 02-02-2014 o 21:10

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    19 maj 2013
    Sk±d
    Kraków
    Wiek
    44
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1,4 90KM
    Rocznik
    2008
    Przy minusowej pogodzie rzadziej siê w³±cza wentylator.Wentylator powinien siê za³±czyæ jak bêdziesz mia³ ciep³± ch³odnicê.

  11. #10
    Klubowicz
    Do³±czy³
    28 marzec 2013
    Sk±d
    Lublin
    Postów
    230
    Auto
    Punto 1,2 8v 60 KM
    Rocznik
    2004
    darius76 kolego wentylatorem steruje czujnik wiec nie pisz g³upot ¿e sie za³±czy jak bedzie mia³ ciep³a ch³odnice , powinien siê za³±czyc jak osi±gnie dan± temp

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    19 maj 2013
    Sk±d
    Kraków
    Wiek
    44
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1,4 90KM
    Rocznik
    2008
    Co jedno z drugim siê nie wyklucza.

  13. #12
    Master
    Do³±czy³
    29 listopad 2016
    Sk±d
    Chêciny
    Postów
    1,915
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Ja cie¿ nie pie...e, wymienialem chlodnice, pozniej zalalem uklad ,zapalilem silnik ,pootwieralem wszystkie odbiorniki, uzupelnilem do poziomu w zbiorniczku i...do dzis jest ok. Robota byla prosta jak CEP.(odpowietrzanie).Na...j sobie tak komplikowaæ ....

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    21 marzec 2015
    Sk±d
    warszawa
    Postów
    51
    Auto
    bravo 1.6 JDT
    Rocznik
    2008
    Kolega Braval ma racjê, ja w swojej Bravce jak wymienia³em obudowê ch³odnicy spalin EGR, odkrêci³em koreczek na dole ch³odnicy z jej prawej strony jak stoimy twarz± do samochodu tj od strony kierowcy, p³yn sobie zlecia³, ja wymieni³em obudowê i zala³em p³yn nowy, i nic nie odpowietrza³em i nic nie kombinowa³em, od tak po prostu, jak siê auto zagrza³o po kilku kilometrach dola³em p³ynu do stany miêdzy MIN a MAX do po³owy, i do dzi¶ latam i zero problemu. A je¶li komu¶ siê nie za³±cza wentylator to nie wina p³ynu tylko termostatu na ch³odnicy, który reguluje za³±czenie siê wentylatora je¶li p³yn osi±gnie wymagan± temperaturê, a przy jakiej siê powinien za³±czyæ to ró¿nie, z uwagi na to ¿e czê¶æ silników jest inaczej zbudowana, i z tego co pamiêtam, i tu mogê siê myliæ, ale przedzia³ jest chyba od. 92'c do 102'c jak siê za³±cza wentylator. Dwa na ogó³ na termostacie jest zawsze wybita jego warto¶æ 'c przy jakich siê uruchamia. jego zakres.


 

Podobne tematy

  1. Fiat Stilo 1.8 wymiana p³ynu ch³odniczego, problem
    Napisany przez MartinBlank na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 31-07-2012, 13:14
  2. [uk³. ch³odzenia] Wymiana wk³adu termostatu
    Napisany przez daawe na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 11-02-2012, 09:26
  3. [uk³ad ch³odniczy] wymiana p³ynu ch³odniczego
    Napisany przez Basti na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-11-2011, 21:20
  4. [uk³. ch³odzenia] Wyciek p³ynu ch³odniczego
    Napisany przez gopher na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-02-2011, 12:19
  5. [uk³. ch³odzenia] Wymiana termostatu oraz p³ynu ch³odniczego
    Napisany przez Donat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 17-09-2010, 19:24

Odwiedzaj±cy znale¼li nas szukaj±c w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467uklad-chlodzenia-wymiana-plynu-chlodniczego-20345

fiat bravo wymiana plynu chlodniczego

gdzie jest korek spustowy chlodnicy palio weekend

spuszczanie wody chlodzaxej fiat bravo 1.6 mjet

znak plynu chlodniczegospuszczenie plynu z chlodnicy fiat paliowymiiana plynu chlodniczego bravo 1.4 t jeywymiana plynu chlodniczego fiat bravawymiana plynu chlodzacego fiat bravo 2fiat palio ile trzeba plynu do ukladu chlodzeniajaki plyn do chlodnic fiat bravo iifi sdat bravo ii wymiana plynu chlowymiana plynu fiat bravo iigdzie wlac plyn hamulcowy fiat brava

Tagi dla tego tematu

Ta strona u¿ywa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbaj±c o Twoj± prywatno¶æ, prosimy Ciê o wyra¿enie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Je¶li nie chcesz wyraziæ zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyæ jej zakres kliknij w "Poka¿ szczegó³y". Zakres wyra¿onej zgody mo¿e wp³ywaæ na dostêpno¶æ ¶wiadczonych przez nas us³ug. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych tre¶ci oraz reklam, pomiaru ich wydajno¶ci, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przys³uguje Ci m.in. prawo do dostêpu do Twoich danych, ich sprostowania, usuniêcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoj± zgod± my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostêpu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie prosz± Ciê o zgodê na przetwarzanie Twoich danych i opieraj± siê na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W ka¿dej chwili mo¿esz wycofaæ swoj± zgodê lub sprzeciwiæ siê przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikaj±c na "Dowiedz siê wiêcej" lub w naszej Polityce Prywatno¶ci na tej stronie Zobacz politykê prywatno¶ci oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje nastêpuj±ce dane: Dok³adne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urz±dzeñ, przechowywanie informacji na urz±dzeniu lub dostêp do nich, spersonalizowane reklamy i tre¶ci, pomiar reklam i tre¶ci, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmê Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama mia³aby zostaæ wy¶wietlona. Wiêcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google u¿ywa danych z witryn i aplikacji, które korzystaj± z naszych us³ug" dostêpnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl