Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała, woj. Śląskie
    Wiek
    26
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2009

    Szarpanie przy ruszaniu gdy jest zimny POMOCY !! 1.4 T-jet

    Witam wszystkich, jestem nowy na forum

    Od zeszłęgo roku, listopada jestem szczęśliwym posiadaczem bravo z 2009 roku, 1.4 T-jet

    I mam problem który polega na tym że gdy go odpalę (zimnego ) i zaczynam ruszać, wyjeżdzając na ulicę, wrzucam kolejno biegi i gdy się rozpędzam jest szarpanie, jakby coś na moment wyłączało dopływ paliwa i tak ciągle póki sie nie rozgrzeje, dodam że zamontowałęm instalacje gazową i gdy sie przełączy na gaz problem znika i gdy na ciepłym silniku przełącze z powrotem na benzynę problemu też nie ma.

    Występuje to gdy dłużej postoi w dzień ( parę godzin ) i zawsze ( teraz zawsze, kiedyś sporadycznie ) rano.

    Auto po wymianie oleju, filtrów powietrza kabinowego i oleju i wymianie świec

    Proszę o pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Typowe objawy słabo wyregulowanej instalacji LPG, proponuję zakręcić butle i pojeździć na benzynie z 30-50 Km, mapy wtrysków wrócą do normy i powinno przestać szarpać.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała, woj. Śląskie
    Wiek
    26
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2009
    a co ma wspólnego gaz z benzyną ?
    Pisałem że na gazie auto rozpędza sie normalnie, bez żadnych szarpnięć, problem występuje tylko i wyłącznie na benzynie gdy zapalę zimny silnik
    Dodam że gdy silnik osiągnie już temp 90 st to gdy przełączę guzikiem na benzynę (mam nową sekwencję brc ) to na ciepłym silniku na benzynie działa dobrze.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    LPG ma ogromny wypływ na prace silnika na benzynie, w pierwszej kolejności trzeba wyeliminować czy problem nie pochodzi z LPG dlatego zakręca się butle i jazda na samej benzynie.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała, woj. Śląskie
    Wiek
    26
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2009
    Ale dodam że zanim zamontowałem instalacje LPG do auta problem sie pojawiał tylko żadko, ale w tej chwili towarzyszy przy każdym rozruchu silnika na zimnym.
    Więc instalacje jako przyczynę tego szarpania odrzucam

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    194
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Może pompa paliwa? Zimny potrzebuje więcej paliwa. Ciepły nie szarpie przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu?

    Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała, woj. Śląskie
    Wiek
    26
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2009
    Ciepły nie szarpie, moge do odcięcia go rozpędzić i nic sie nie dzieje..

    Dodam że jak jest zimny to szarpie do granicy 2500-3000 obr/min, powyżej tej granicy rozpędza się jednostajnie

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    194
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Wyłącznik mi to na problem z mapą silnika lub coś na linii przepływomierz-przepustnicy-sonda lambda. Silnik może otrzymywać zbyt ubogą lub zbyt bogatą mieszankę.
    Jak masz czym skasować błędy to możesz na chwile odciąć przepływomierz i zobaczyć czy problem będzie występował.
    Może być np. brudny lub uszkodzony przepływomierz, błąd w mapach, brudna przepustnica. Na odległość trudno rozwiązać problem.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała, woj. Śląskie
    Wiek
    26
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2009
    Tylko gdzie on sie znajduje w samochodzie ?
    Jak szukałem po częściach to nie ma przepływomierza w t-jet, tylko czujnik ciśnienia powietrza doładowanego i przepustnica jest z tyłu silnika

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała, woj. Śląskie
    Wiek
    26
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2009
    Jest nowy objaw, mianowicie kopcenie na czarno przy tym szarpaniu

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    194
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Czarny bym świadczy o zbyt bogatej mieszance i niepełnym spalaniu. Czyli dalej jak odpisywałem problem może być z mapami, lub układem dolotowo wtryskowych. Trochę ciężko to dobrze zdiagnozować na odległość.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała, woj. Śląskie
    Wiek
    26
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2009
    Typ padł na uszkodzenie cewki , tzn przebicia na cewce, mechanik ma odkręcić świece i ta która będzie najbardziej okopcona to w niej wymienić cewkę i próba

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała, woj. Śląskie
    Wiek
    26
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2009
    Cewki są dobre, świece były poluzowane i prawdopodobnie to było przyczyną, teraz już nie szarpie. Zapobiegawczo STP do baku żeby wyczyścić układ paliwowy

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    194
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Z takimi środkami trzeba ostrożnie, bo jedno mogą naprawić, a drugie popsuć. Kiedyś też takie lałem do baku, ale mogą one powodować powstawanie osadów na świecach i ich wcześniej przebicie. Jak już lać takie środki to przed zaplanowaną wymianą świec.
    Temat przerobiony na własnym aucie i doczytany w internecie.

    Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał olus70 Zobacz post
    Cewki są dobre, świece były poluzowane i prawdopodobnie to było przyczyną, teraz już nie szarpie. Zapobiegawczo STP do baku żeby wyczyścić układ paliwowy
    A kto dał taką ekspertyzę ?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Marea - szarpanie przy ruszaniu i drżenie kierownicy
    Napisany przez bart87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 18-09-2014, 07:51
  2. Szarpanie przy ruszaniu na zimnym, świeżo odpalonym silniku
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 09-09-2014, 08:54
  3. Marea Weekend JTD - Szarpanie silnika przy ruszaniu
    Napisany przez Mad_Maxs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 25-11-2013, 22:12
  4. Szarpanie przy ruszaniu + podczas nagłego przyśpieszania
    Napisany przez Ar2r_20 na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-10-2011, 18:03
  5. Lekkie szarpanie przy ruszaniu . Fiat Doblo 1,3 MultiJet 07r
    Napisany przez maly127 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-04-2010, 22:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

t-jet szarpie na zimnym

fiat doblo ll gdzie jest czujnik spalania stukowego 1.4 16 v

szarpanie silnika 1.4 viat bravo 2

Tagi dla tego tematu