Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2010
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    13
    Auto
    Bravo II 1,4 16V

    Skacząca temperatura silnika

    Mam problem jak w temacie, wahania temperatury na wyświetlaczu. Wymieniłem czujnik temperatury (ten z brązową końcówka, wkręcony w termostat) ale nic to nie dało. Auto było podpięte pod komputer podobno nie ma błędów... Dzisiaj było u mnie -15 stopni przejechałem ok. 2 km wskazówka podniosła się o 1/4 skali z nawiewów leciało zimne powietrze, po przejechaniu ok. 7 km temp. prawie na 90 stopni, po czym na światłach znowu spadła do 1/4 skali, w tym momencie już leciało ciepłe powietrze. Po przejechaniu 13 km wskazówka pokazywała pełne 90 stopni ale jak stanąłem na parkingu to znowu zaczęła lekko opadać i tak cały czas... z nawiewów leci ciepłe powietrze ale wydaje mi się że powinno mocniej grzać.
    Pytanie co mam sprawdzić ? jak odpowietrzyć układ w silniku 1,4 90 KM 2007 r. ? czy ewentualnie może to być wina termostatu ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,145
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Wszystko wskazuje na uszkodzony termostat.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,130
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    uszkodzony termostat.
    Jak na benzyniaka to trochę dziwne objawy, bo zwykle przy stale otwartym termostacie temperatura w trakcie jazdy spada (jest to efekt pędu powietrza na chłodnicę), chyba, że masz jakąś przesłonę. Być może jednak twój termostat sie tylko nie domyka.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2010
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    13
    Auto
    Bravo II 1,4 16V
    Wymieniłbym termostat ale chyba nie przepuszcza bo górna rura jest zimna, tylko dolna się nagrzewa a wskaźnik wariuje raz w dół raz w górę. Myślałem że może jest jeszcze inny czujnik który odpowiada za wskazania na zegary ?

    Dopiero teraz znalazłem na forum że przyczyną mogą być "zimne luty na zegarach" sprawdzę to...
    Ostatnio edytowane przez marcinb87 ; 11-01-2017 o 12:57

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    22 grudzień 2014
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    21
    Postów
    112
    Auto
    Albea HL 1.2 16v
    Rocznik
    2004
    Można by było ewentualnie sprawdzić to podpinając ELMa pod OBD i na telefonie za pomocą np. apki Torque odczytywać temperaturę płynu chłodniczego. Nie wykluczyłoby to licznika wtedy? Pomimo że to dział o Bravo to podepnę się z Albeą 1.2 16v bo silnik podobnej konstrukcji jednak. Mam podobny problem, póki się jedzie jest wszystko ok silnik się nagrzewa do połowy skali wskaźnika (90°C) ale podczas gdy staję na światłach to wskaźnik spada o jedną działkę. Też przy temperaturach ~ -15°C Termostat wymieniałem 2 miesiące temu, obecny wydaje się sprawny (sprawdzałem górny wąż chłodnicy oraz silnik się szybko nagrzewa)
    Ostatnio edytowane przez mixturiusz ; 11-01-2017 o 20:36

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2010
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    13
    Auto
    Bravo II 1,4 16V
    Wczoraj temperatura u mnie poszła w górę i było -3. Przed ruszeniem odpaliłem auto, włączyłem max ciepły nawiew odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego i poczekałem aż auto się nagrzeje. Po kilku minutach silnik się nagrzał i otworzył się termostat(góra rura zaczęła się nagrzewać). Wsiadłem do auta i lekko uderzyłem w zegar temperatury. Przejechałem 30 km wskazówka stanęła na 90 stopniach i ani nie drgnęła. Teraz nie wiem co pomogło ale będę to obserwował jeszcze przez kilka dni i dam znać co wyszło...

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2015
    Skąd
    Mosina
    Postów
    106
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał marcinb87 Zobacz post
    Wczoraj temperatura u mnie poszła w górę i było -3. Przed ruszeniem odpaliłem auto, włączyłem max ciepły nawiew odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego i poczekałem aż auto się nagrzeje. Po kilku minutach silnik się nagrzał i otworzył się termostat(góra rura zaczęła się nagrzewać). Wsiadłem do auta i lekko uderzyłem w zegar temperatury. Przejechałem 30 km wskazówka stanęła na 90 stopniach i ani nie drgnęła. Teraz nie wiem co pomogło ale będę to obserwował jeszcze przez kilka dni i dam znać co wyszło...
    Jak ktos juz napisał, to sa typowe objawy padu termostatu. Czasem lepiej czasem gorzej ale generalnie im zimniej tym objawy bardziej widoczne. Jak sie beda powtarzac termostat do wymiany

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    146
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Mam to samo w Stilo 1.4 95KM, wszystko wskazuje na uszkodzony termostat.


 

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.4 12V + LPG temperatura silnika/nierówna praca silnika
    Napisany przez Sajmones na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-01-2017, 07:13
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-05-2014, 05:51
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-08-2013, 10:14
  4. skacząca temperatura
    Napisany przez strazak89 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-02-2013, 08:59
  5. Skacząca temperatura
    Napisany przez Amper na forum Albea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-12-2012, 07:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl