Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    33
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2008

    Nieszczelna klimatyzacja, nie można znaleźć miejsca przecieku!

    Witam serdecznie,
    Zakupiłem Fiata Bravo II z silnikiem 1.4 T-jet (120km), auto zawiozłem do autoryzowanego serwisu fiat, w celu dokładnej weryfikacji oraz wymiany oleju. Wymienili olej i wszystko było ok, ale po jakimś czasie (ok 1 miesiąc) klimatyzacja a dokładnie sprężarka zaczęła głośno chodzić, więc podjechałem znowu do serwisu w celu sprawdzenia i okazało się że:
    - mam nieszczelną chłodnicę klimatyzacji - do wymiany
    - przewód nieszczelny - do spawania (tańsza opcja)
    Dodatkowo okazało się że poprzednik nabił klimę bez oleju, więc przez miesiąc chodziła na sucho...

    Wymieniłem chłodnicę pospawali mi rurkę i wszystko zmontowali i niestety wciąż nie było szczelności, a więc nabili mi klimę z olejem i barwnikiem w celu zlokalizowania miejsca przecieku, jeździłem tydzień i wróciłem i co się okazało że ubyło ok 170g czynnika natomiast nie ma śladu wycieku, powtórzyłem tą czynność na drugim serwisie (peugeot) w celu sprawdzenia na innej maszynie - i po tygodniu to samo, wyciek na ok 170g i brak miejsca przecieku...

    Teraz mam problem bo sugerują że przeciek może być pod deską rozdzielczą, więc mnóstwo roboty... Nawet nie chce o tym myśleć

    Mam pytanie czy jest jakiś inny sposób na sprawdzenie szczelności klimy??? Słyszałem o jakimś azocie pod ciśnieniem???

    Proszę o pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    27
    Postów
    11
    Auto
    Bravo II 1.4
    Rocznik
    2006
    Ja bym sprawdził dokładnie czy rurka nie puszcza "dołem" przez co nie zostawia śladu. Rok się pieściłem ze swoją, rurka była spawana raz, na początku brak ubytku, potem po 3 miesiącach pusto, nic nigdzie nie było widać na sprawdzeniach. Doszukali się że rurka jednak nie do końca, założyli nową i na razie spokój ale to ewidentnie trefny element całego systemu w naszych autach....

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    33
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2008
    Witam,
    Udało się zlokalizować przeciek, przyjechała firma nabiła azot pod wysokim ciśnieniem i specjalnym czujnikiem zaczęli sprawdzać gdzie jest wyciek....

    Niestety okazało się że pod deską rozdzielczą

    A więc załatwiłem w ASO by mi to zrobili, trzeba było wszystko porozkręcać (mnóstwo roboty), okazało się że na desce jest zamontowany jakiś filtr czy coś takiego i jest nie do kupienia... występuje z deską rozdzielczą (o kosztach nie wspominam)... na szczęści przyszło allegro i jeden człowiek który wykręcił ten filter i sprzedawał go oddzielnie (80zł)... Po wymianie i skręceniu wszystkiego jest wreszcie ok...

    Mam nadzieje że nikomu z was coś takiego się nie przydarzy... W ASO pierwszy raz spotkali się z taką wymianą...


 

Podobne tematy

  1. Zmiana miejsca wtryskiwaczy- kody imo
    Napisany przez pezet3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 14-03-2015, 17:00
  2. Gdzie znaleść epera
    Napisany przez AnetaEA5 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-06-2014, 09:23
  3. Wyciek płynu chlodniczego z dziwnego miejsca
    Napisany przez maxim1988 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-09-2013, 11:14
  4. Montaż głośników w miejsca fabryczne
    Napisany przez dingo na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-09-2010, 23:36
  5. cc 900 - nie rusza z miejsca
    Napisany przez artsok na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-03-2010, 07:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl