Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2016
    Skąd
    Kuźnia Rac
    Wiek
    35
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.4-150km SPORT
    Rocznik
    2008

    Klimatronik + elm 327

    Witam.

    Zostałem szczęśliwym posiadaczem Bravo I tu od razu taki zonk

    1. Klimatronik ustawiony na 18 st bez włączonej klimy(klima działa),a z nawiewów leci ciepłe powietrze. Jak lewym pokrętłem ustawię na najwyższą temperaturę, a po 2-4 sekundach ustawie na 18 st. to jest już ok. Nie zawszę się tak dzieję,ale przeważnie.
    Wiem już że będę musiał wymienić siłownik nawiewu. i teraz moje PYTANIE, Z której strony on się znajduję,i który to jest ? Coś tam doczytałem na forum,że z prawej. Są podobno trzy, chyba że źle doczytałem. Robiłem test klimatronika i z prawej wyświetla 02. Może ma ktoś nr tej części?

    2. Chcę zakupić kabel ELM 327 interfejs USB V1.5a OBD II 2. I teraz moje pytanie czy ten będzie dobry? ELM 327 interfejs USB V1.5a OBD II 2 - 2016 NEW! (6092643768) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    A może ktoś poleci coś lepszego,tylko nie na blutacza.

    Wiem że było dużo na forum na ten temat,ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem

    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2016
    Skąd
    Kuźnia Rac
    Wiek
    35
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.4-150km SPORT
    Rocznik
    2008

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Dokładnie to są 4 aktywatory, a inaczej mówią to są po prostu silniczki krokowe:

    1 - aktywator klimatyzacji, na poniższym rysunku numer jest jest pod pozycją 10,
    2 oraz 3 - aktywator dystrybucji powietrza, 1 na każdą stronę, na drugim rysunku pod pozycją 3,
    4 - aktywator obiegu otwartego/zamkniętego - steruje tymi obiegami, na drugim rysunku pod pozycją 4.

    Ten który znalazłeś po numerze OE 71736006 to właśnie aktywator z pozycji numer jeden. Zapewne on szwankuje.
    Te silniczki lubią się zacinać lub nawet zostawać w jeden pozycji. Najlepszą decyzją jest ich wymiana na nowe.
    Używane mogą długo nie pożyć. Robiłem to kiedyś w Lancii Lybra, pieruńsko się tam było trudno dostać (ale to w przypadku Lybry), ale po wymianie wszystko chodziło ekstra.

    Co do pytania dwa to akurat się tutaj przewija temat na forum takiego modelu - nie wiadomo czy ta sama aukcja.
    ELM327 1.5a USB, nie można się połączyć z magistralą samochodu

    Możesz kupić od Viakena, na hasło Fiat Klub Polska dostaniesz rabat, ale cena jest i tak 3x wyższa. Mam takowy kabel i nigdy z nim nie miałem problemów.
    Możesz kupić z aukcji i sprawdzić (zawsze kilka dyszek w kieszeni), jak nie ruszy poprawnie to masz 14 dni na zwrot bez podania przyczyny
    Tylko opakowanie otwórz tak, aby nie uszkodzić, chociaż pewnie i tak przyjdzie zapakowany w folię i tyle.

    Rysunek 1
    aktywator klimatyzacji bravo.PNG

    Rysunek 2
    aktywatory obiegu powietrza bravo.PNG
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2016
    Skąd
    Kuźnia Rac
    Wiek
    35
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.4-150km SPORT
    Rocznik
    2008
    Dzięki za odpowiedz. Znalazłem jeszcze takie coś https://www.autosklep24.pl/pl/p/Akty...AVO-DELTA/9221 wygląda trochę inaczej.Ale czy jest to samo? Klima mi działa normalnie,a usterka występuje sporadycznie. Kupię kabel i zdiagnozuję to kompem. Ten silniczek nr 1 znajduję się z lewej strony ? I ile ich tam jest ?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Zizi mam oryginalny kabel Viakena zakupiony w Krakowie, jak by co to Jastrzębia nie masz daleko
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2016
    Skąd
    Kuźnia Rac
    Wiek
    35
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.4-150km SPORT
    Rocznik
    2008

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jak najbardziej tak, zwłaszcza, że to oryginał.

    Cytat Napisał Zizi Zobacz post
    I ile ich tam jest ?
    Chyba nie czytałeś dokładnie lub nie patrzyłeś na rysunek numer jeden Ten o którym mówimy jest tylko jeden.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2016
    Skąd
    Kuźnia Rac
    Wiek
    35
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.4-150km SPORT
    Rocznik
    2008
    Chciałem się upewnić czy po lewej jest jeden,jak będę go szukać. A co do tego kabla http://allegro.pl/elm-327-adaptery-f...946769979.html myślę że ten będzie działał na 100%.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2016
    Skąd
    Kuźnia Rac
    Wiek
    35
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.4-150km SPORT
    Rocznik
    2008
    Ok. Silniczek i kabel zamówione. Teraz najlepsze,dzisiaj zaglądałem gdzie owy silniczek się znajduję. BĘDZIE JAZDA . Odpiąłem wtyczkę,popsikałam preparatem do styków,chwilę odczekałem,zapiąłem wtyczkę i zrobiłem test klimy. Zaczęła się jazda,najpierw migało 01 a potem świeciło 02.Wszystko z prawej strony. Jak wcześniej leciało tylko ciepło, tak teraz lewa zimno-prawa ciepło,a na szybę nic nie leci. Pomieszało się jeszcze gorzej. Zanim przyjdzie silniczek muszę wszystko obczaić, gdzie co odkręcić i jak do tego się zabrać. Może ktoś jeszcze coś podpowie?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    361
    Auto
    Tipo 1.4
    Spróbuj zresetować sterownik, najprościej to zdjąć klemę z akumulatora, odczekać i podłączyć. Wtedy zobacz jak to chodzi. Te silniczki jak było mówione lubią sie zacinać lub zostawać w jednej pozycji. Jak dobrze pamiętam w MES idzie zrobić testy tych silniczków. Spróbuj może wykonać taki test.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2016
    Skąd
    Kuźnia Rac
    Wiek
    35
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.4-150km SPORT
    Rocznik
    2008
    Ok.Dzięki. Jak kabelek dojdzie to zrobię test. Aku już odpinałem i wszystko tak samo,wczoraj jak pśiknołem contact stykiem i odczekałem chwilę to dopiero zaczęły się dziać cuda. Dzisiaj po kilku odpaleniach wszystko wróciło do normy-czyli od początku wali ciepło ,a jak przekręcę na maxa na 3-5s i z powrotem np 18st. to wieje już normalnie. Czyli zimnym z wszystkich kratek. I Z TEGO CO ZROZUMIAŁEM--TO WINNY JEST ZA TO TEN SIŁOWNIK Z LEWEJ STRONY?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2016
    Skąd
    Kuźnia Rac
    Wiek
    35
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.4-150km SPORT
    Rocznik
    2008
    Panowie. Potrzebna pilna i konkretna odp. Brak nawiewu na szybę,zlokalizowałem siłownik i mam nr A211.006.00 150 st. i mam rozumieć że to jest siłownik defroster ?
    Zrobiłem test kompem.
    Błędy B1906 inf.zwr.nawiewu (stopy klatka)-Krytyczny
    B1901 inf.zwr. nawiewu (szyba) -Krytyczny.
    B1902 nastawnik klap(szyba) niepr.sygnał - zapisany
    B1907 nastawnik klap (stopy/klatka) niepr .sygnał -zapisany
    B1904 nastawnik mieszalnika (lewy) niepr .sygnał -zapisany

    Niech ktoś potwierdzi kto to wymieniał czy zamówiłem dobre części bo ten ma numery dobre, a wygląda trochę innaczej https://www.autosklep24.pl/pl/p/Akty...AVO-DELTA/9221
    ten w aucie jest cały płaski , a to jest ten drugi AKTYWATOR KLIMATYZACJI RECYRKULACJI FIAT NUOVO BRAVO / STILO / NUOVO LANCIA DELTA

    Bo już sam się zakręciłem i nie wiem który do czego.

    inst sił.JPGklima b.JPG

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wchodzisz na FIAT ePER
    Wpisujesz swój VIN w okienku wyszukiwarki.
    Następnie przechodzisz kolejno 501 UKŁAD KLIMATYZACJI >> 50101 UKŁAD OGRZEWANIA I WENTYLACJI >> 50101/01 NAGRZEWNICA I WENTYLATOR >> 51771757 KLIMATYZATOR
    Będąc tam klikasz na aktywatorach, które Ciebie interesują. Szukasz po numerze OE (Original Equipment) w sieci czy sklepach.
    W google wpisz Fiat OE [numer] i patrzysz gdzie Ci znalazło.
    Pamiętaj, że zawsze możesz oddać towar w ciągu 14 dni bez podania przyczyny, jednak myślę, że gdy poszukasz po numerach OE te aktywatory to znajdziesz prawidłowe.
    Pamiętaj też, że rysunki w sklepach są poglądowe i nie zawsze muszą przedstawiać towar 1:1.

    Jeszcze jedno. Krytyczny - oznacza błąd aktywny. Zapisany - oznacza błąd, który wystąpił, ale ustąpił. Może to sugerować też uszkodzenie lub już powolną śmierć tych silniczków i się może okazać, że niedługo padną do końca, więc błędy wrócą. Spróbuj wykasować błędy i pobawić się nastawami i zobaczyć co wróciło.

    Z błędów wynika, że masz 3 silniczki do wymiany - 2 od klap oraz mieszalnika (ten aktywator (silniczek) od klimatyzacji).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2016
    Skąd
    Kuźnia Rac
    Wiek
    35
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.4-150km SPORT
    Rocznik
    2008
    A że tak zapytam,który błąd wskazuję na aktywator klimatyzacji ?

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Przepraszam, te nazwy są zbliżone i tak w tym wątku ciągle o nim rozmawiamy, faktycznie nie ma tutaj błędu B1903, który by sugerował jego wymianę.
    Masz błędy krytyczne (aktywne) B1906 i B1901, ale też błędy zapisane B1902, B1904, B1904 (aktualnie zapisane, ale możliwe, że mogą wrócić skoro się już pojawiły).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. problem z klimatronik
    Napisany przez berg na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 15-01-2016, 20:34
  2. Nadmuch Klimatronik Stilo
    Napisany przez Tomyk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 05-04-2015, 22:32
  3. Wariujacy klimatronik
    Napisany przez Wlosiu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 31-01-2014, 18:51
  4. Klimatronik MW
    Napisany przez grzeziu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-05-2013, 18:26
  5. Nie działa klimatronik
    Napisany przez ogr666 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-11-2012, 16:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

aktywator recyrkulacji

A211.006.00 46723703

lancia delta wymiana silownika nawiewu klimatyzacji koszt

bravo2 ciegienka aktywatorow wymiana

Wadliwe aktywatory Bravo 2

nastawnik mieszalnika klimatyzacja

fiat bravo silniczki klimatronik

wymiana aktywatora bravo ii

aktywator klimatyzacji fiat bravo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl